Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester Audi E-tron

Startet av ktiller, onsdag 30. januar 2019, klokken 19:20

« forrige - neste »

JanIvar

Sitat fra: daktari
I-pace vinner på forbruk, X lavest i høy fart, Audi sist.
Tusen takk :)

Øyvind.h

Sitat fra: daktari på torsdag 31. januar 2019, klokken 21:49
Matrix på I-pace fungerer slik at den slår seg av (eller aldri på) under ca 30ish km/t og i tettbebygde strøk. Da må man overstyre. Ikke usannsynlig at disse to skaffer lykt, sensorer og AI fra samme firma, og at det fungerer likt?
Sikkert. Man ser jo at han aktiverer auto men at lysene bare slår seg av. Sikkert pga hastighet.
Bra test hvor man fikk se hvor kraftig og langt lysene dekket. Matrix har vi jo sett før bl.a. i IPace testen. Ikke akkurat spennende på små svingete veier.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Imagine

Sitat fra: daktari på torsdag 31. januar 2019, klokken 21:54
Sitat fra: JanIvar på torsdag 31. januar 2019, klokken 21:47
:D
Jeg tenkte mest på forbruket opp mot de andre store.
I-pace vinner på forbruk, X lavest i høy fart, Audi sist.

Sikkert ikke så veldig store forskjeller.

Øyvind.h

Tipper Audi ligger rundt 15% over den med lavest basert på det han har vist fra motorvei så langt. Kanskje ned mot 10%.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Traff på etron under det som så ut som testing (droner m.m.) i dag på Golsfjellet. Med takboks for de som lurer på hvordan det blir.

https://www.dropbox.com/s/rraa3f0drohrmge/IMG_0351.JPG?dl=0
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kodax

Det bakhjulet så ikke stort ut..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

turfsurf

Er vel normal størrelse, men tipper luftfjæring er på høyeste.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Orbit

Sitat fra: elektro link=topic=43957.msg758722- Han sa også at det ikke var mulig å se noe i ryggekamera pga. skitt, men den har da spyler? Frontkamera har kanskje ikke det..

Det er egen spylerdyse for ryggekamera, samt for IR-kamera og radar i front for biler som har dette.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Counterpointer

Sitat fra: Orbit på torsdag 14. februar 2019, klokken 20:54
Sitat fra: elektro link=topic=43957.msg758722- Han sa også at det ikke var mulig å se noe i ryggekamera pga. skitt, men den har da spyler? Frontkamera har kanskje ikke det..

Det er egen spylerdyse for ryggekamera, samt for IR-kamera og radar i front for biler som har dette.
Når jeg kjørte E-tron var ryggekameraet møkkete, selv etter gjentatte spylinger ble ikke flekkene borte. Måtte ut og tørke av..........

stefse

Sitat fra: knut.aulie på fredag 15. februar 2019, klokken 07:55
Sitat fra: Orbit på torsdag 14. februar 2019, klokken 20:54
Sitat fra: elektro link=topic=43957.msg758722- Han sa også at det ikke var mulig å se noe i ryggekamera pga. skitt, men den har da spyler? Frontkamera har kanskje ikke det..

Det er egen spylerdyse for ryggekamera, samt for IR-kamera og radar i front for biler som har dette.
Når jeg kjørte E-tron var ryggekameraet møkkete, selv etter gjentatte spylinger ble ikke flekkene borte. Måtte ut og tørke av..........
VAG har jo allerede løsningen på dette. Har hatt eGolf i 4 år og aldribehøvd å tørke av ryggekameraet. Dette kameraet kostet 1300kr som tilleggsutstyr. Mer vel anvendte penger på bilutstyr har jeg aldri opplevd.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

4Matic Fanatic

Sitat fra: stefse på fredag 15. februar 2019, klokken 09:34
VAG har jo allerede løsningen på dette. Har hatt eGolf i 4 år og aldribehøvd å tørke av ryggekameraet. Dette kameraet kostet 1300kr som tilleggsutstyr. Mer vel anvendte penger på bilutstyr har jeg aldri opplevd.
Samme opplevelsen på I-Pace. Føles direkte latterlig at 200m fra nybilhallen så er det bare tåke på alle skjermene... Som du har jeg kjørt 4år/knappe 100'km i eGolf og bildet på ryggekameraet var like sylskarpt da bilen ble solgt som da den ble hentet ny. Utrolig at ikke flere skjønner dette, tester de bilene kun i solskinn og tørre veier?

Counterpointer

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 15. februar 2019, klokken 22:14
Sitat fra: stefse på fredag 15. februar 2019, klokken 09:34
VAG har jo allerede løsningen på dette. Har hatt eGolf i 4 år og aldribehøvd å tørke av ryggekameraet. Dette kameraet kostet 1300kr som tilleggsutstyr. Mer vel anvendte penger på bilutstyr har jeg aldri opplevd.
Samme opplevelsen på I-Pace. Føles direkte latterlig at 200m fra nybilhallen så er det bare tåke på alle skjermene... Som du har jeg kjørt 4år/knappe 100'km i eGolf og bildet på ryggekameraet var like sylskarpt da bilen ble solgt som da den ble hentet ny. Utrolig at ikke flere skjønner dette, tester de bilene kun i solskinn og tørre veier?
Et lite off topik spørsmål. Finnes det noen måte å aktivere kamera på E-Golf uten å rygge?

Ove

Fikk en rask test av bilen i dag. Har siklet på modell X i et par år, men etter Auditestturen i dag, så frister Audien mye mer en model X. Testbilen hadde kameraspeil, så det er utelukket om jeg bestiller.
En ting som overasket, var at det var mye lyd fra motoren i forhold til e-golfen vår og i3`en.

E-tron`en var kanongod, men en ting som irriterer og som muligens blir bremseklossen min, er konfiguratoren. For å få det utstyret som jeg ønsker, så må det kjøpes i dyre pakkeløsninger med masse ræl som jeg ikke vil ha.

e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Gitzern

Konfiguratoren er bare indikativt, du får skreddersøm når du møter til gjennomgang hos forhandler. Her kan du plukke det meste separat.

4Matic Fanatic

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 16. februar 2019, klokken 01:15
Et lite off topik spørsmål. Finnes det noen måte å aktivere kamera på E-Golf uten å rygge?
Nei. Det som er enda verre er at om du rygger fortere enn 6-7km/h slås det av igjen.  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA