Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny Model S batteristørrelse

Startet av ToWalkOrDrive, onsdag 30. januar 2019, klokken 12:43

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Denne nyheten bør fortjene en egen tråd
I Tesla.com i USA har de nå fått på plass at du kan kjøpe en Model S 100D, men med software-begrensning på bruk av batteriet, sånn at du får i praksis en bil med 80km bedre rekkevidde enn den gamle 75D, for ca 80000 NOK mer, altså ca 750.000. 100D har visst og blitt tusen dollar billigere over there.

https://electrek.co/2019/01/29/tesla-launches-new-cheaper-model-s-x-software-limited-battery-pack/

Tesla Model Y                         2021-

jazzwheel

Siden det er samme batteri er det kanskje håp om at de begge lader like raskt på SC?

Jeronan

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 30. januar 2019, klokken 13:10
Siden det er samme batteri er det kanskje håp om at de begge lader like raskt på SC?

It's a software limited 100 pack, so yes the speed should end up being the same.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Marius76

Da er jeg kommet i en skvis. Jeg har bestilt TM3 LR, og har forsåvidt gledet meg til det. Litt av grunnen til at jeg byttet min gamle S85 var rekkevidden til TM3 og pga. garantitiden var ute.
Den nye standard range Model S virker som et meget godt kjøp. Rask lading på supercharger og lading til 100% hver gang (i allefall 90%). Ny S75 fristet litt da den var tilgjengelig, men for min del anser jeg den nye utgaven som et mye bedre kjøp.
I tillegg har den jo de bekvemmeligheter som jeg har vært vant til, pluss pluss. Plass osv kontra TM3. What to do?!
Jaja. Luksusproblemer :)

sinhal

Sitat fra: Marius76 på onsdag 30. januar 2019, klokken 18:27
Da er jeg kommet i en skvis. Jeg har bestilt TM3 LR, og har forsåvidt gledet meg til det. Litt av grunnen til at jeg byttet min gamle S85 var rekkevidden til TM3 og pga. garantitiden var ute.
Den nye standard range Model S virker som et meget godt kjøp. Rask lading på supercharger og lading til 100% hver gang (i allefall 90%). Ny S75 fristet litt da den var tilgjengelig, men for min del anser jeg den nye utgaven som et mye bedre kjøp.
I tillegg har den jo de bekvemmeligheter som jeg har vært vant til, pluss pluss. Plass osv kontra TM3. What to do?!
Jaja. Luksusproblemer :)

Ahhh. Er i samme båt selv bare med Model X, kan ikke noen bare gi meg svaret og bestemme for meg??? Med gode argumenter da :)

emmern

Hvis du er i ferd med å bestille Model X, så VENTER DU! :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Marius76

Sitat fra: sinhal på onsdag 30. januar 2019, klokken 18:39
Sitat fra: Marius76 på onsdag 30. januar 2019, klokken 18:27
Da er jeg kommet i en skvis. Jeg har bestilt TM3 LR, og har forsåvidt gledet meg til det. Litt av grunnen til at jeg byttet min gamle S85 var rekkevidden til TM3 og pga. garantitiden var ute.
Den nye standard range Model S virker som et meget godt kjøp. Rask lading på supercharger og lading til 100% hver gang (i allefall 90%). Ny S75 fristet litt da den var tilgjengelig, men for min del anser jeg den nye utgaven som et mye bedre kjøp.
I tillegg har den jo de bekvemmeligheter som jeg har vært vant til, pluss pluss. Plass osv kontra TM3. What to do?!
Jaja. Luksusproblemer :)

Ahhh. Er i samme båt selv bare med Model X, kan ikke noen bare gi meg svaret og bestemme for meg??? Med gode argumenter da :)

Hehe Har vært innom Model X også, bare for å gjøre det enda mer komplisert.
Men falt som sagt ned på TM3... Nå har det plutselig endret seg. Bruker sikkert 90% av mine kognitive funksjoner på dette om dagen. Tror kanskje jeg hopper på TMS standard range nå  ::)

sinhal


Pingle

Sitat fra: Jeronan på onsdag 30. januar 2019, klokken 14:43
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 30. januar 2019, klokken 13:10
Siden det er samme batteri er det kanskje håp om at de begge lader like raskt på SC?

It's a software limited 100 pack, so yes the speed should end up being the same.
Avhenger ikke dette av om den er begrenset 8% på topp eller bunn?
En sperre på topp, som tillater at man bare lader opp til 92%, bør vel gi høyere gjennomsnittlig ladehastighet (siden den er størst opptil 70-80%?), mens sperre mtp å ta ut de siste 8% bør gjøre det, gjennomsnittlig, tregere? Ikke minst for oss som er rammet av rekkeviddeangst
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

emmern

Sitat fra: sinhal på onsdag 30. januar 2019, klokken 20:54
Sitat fra: emmern på onsdag 30. januar 2019, klokken 18:52
Hvis du er i ferd med å bestille Model X, så VENTER DU! :)
Hvorfor ?

Fordi  pakka ikke er lansert i Norge ennå. Og det er lurt å se an og vente på kampanjer og lignende.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

sinhal

Sitat fra: emmern på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:13
Sitat fra: sinhal på onsdag 30. januar 2019, klokken 20:54
Sitat fra: emmern på onsdag 30. januar 2019, klokken 18:52
Hvis du er i ferd med å bestille Model X, så VENTER DU! :)
Hvorfor ?

Fordi  pakka ikke er lansert i Norge ennå. Og det er lurt å se an og vente på kampanjer og lignende.
Ha da tenkte du på den nye SW begrensede 100D? Hva tenker du på når du nevner kampanjer og lignende?

Pingle

Sitat fra: sinhal på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:26
Sitat fra: emmern på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:13
Sitat fra: sinhal på onsdag 30. januar 2019, klokken 20:54
Sitat fra: emmern på onsdag 30. januar 2019, klokken 18:52
Hvis du er i ferd med å bestille Model X, så VENTER DU! :)
Hvorfor ?

Fordi  pakka ikke er lansert i Norge ennå. Og det er lurt å se an og vente på kampanjer og lignende.
Ha da tenkte du på den nye SW begrensede 100D? Hva tenker du på når du nevner kampanjer og lignende?
Dette er en dobbelt nyhet:
1 tmx og tms settes 1000 $ ned i pris
2 det kommer en sw-begrenset 100d som er ytterligere 8000$ billigere.
Ideelt sett burde dette bety startpris som lå 8500 hhv 76500 norske kroner lavere enn dagens 100d, men siden norske kroner har svingt nedover ila året, tviler jeg på at de justerer 1% for 100d
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

JorEl

"Lillebror" er vel blitt enda bedre kjøp ifht "Storebror". Husk at regningen skal betales (party-poop) :-X
Vi har ikke engang forrige modelS men en gammel inventory. Men takket være en fin finansiering fra Tesla og DNB så er jeg fremdeles lykkelig med valget. ;)
Når Tesla kommer med nye batterier eller en interiør-facelift...det blir litt verre ::)
Kjekt at Tesla er på offensiven og banker El-Tron og I-Face :D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

SoftwareGeek

Lillebror model 3 er kraftig hausset opp. Storebror er overlegen på kjørekomfort, plass, nm, materialer, design og instrumenter.

1000kwh

Sitat fra: SoftwareGeek på torsdag 31. januar 2019, klokken 05:11
Lillebror model 3 er kraftig hausset opp. Storebror er overlegen på kjørekomfort, plass, nm, materialer, design og instrumenter.
Model 3 gir folk mulighet til å komme inn i Teslauniverset med autopilot og skikkelig lading. Ut i fra det jeg leser så kan jeg ikke skjønne at Model S har overlegen komfort. Plass ja, men ellers var den vel ganske så lik. (jeg har Model S selv)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA