Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

eGolf bruktpris og salgstid

Startet av rlnd, onsdag 30. januar 2019, klokken 12:03

« forrige - neste »

lars667

Jeg tror/håper at bruktprisen på e-Golf vil stabilisere seg. I disse fortsatt tidlige elbiltider er det lett å sammenligne biler fra helt forskjellige klasser kun basert på rene elbilegenskaper som rekkevidde og ladehastighet. Men når en ser på markedet Golf egentlig var rettet mot, så kanskje ikke e-Golfen er så hakkandes gæli likevel?

- kjempegod bil å kjøre
- kompakt/lettmanøvrert og samtidig veldig praktisk. Du får med deg 3-4 par ski i bilen i tillegg til 4 personer
- økonomisk å kjøre, på alle måter
- gjennomtestet plattform
- ser bra ut, bra materialvalg, høy smilefaktor ved kjøring selv om den dempes ved lading
- billig å forsikre (enn så lenge) sammenlignet med enkelte andre populære elbiler?
- selv med begrenset rekkevidde, dekker den behovet til mange som vurderer bil i dette segmentet
- når den går ut av garanti er det lett å skaffe billige deler til bilen på alt annet enn det elektriske drivverket/strømforsyning.
- VW holder seg generelt ganske bra i markedet over tid
- osv. osv.

Dette er det jeg luller meg i søvn med, i alle fall. Som det nevnes her, så har ikke en gang 190-utgaven bikket under  100k. Det var sist jeg så heller ikke mange FL-eksemplarer under 200k. Selv om Finn viser drømmepriser, så viser også Finn priser som er satt ned. For mange kan en (ny) bil til 270k være over budsjett og en brukt til 240k være under, og et veldig rimelig transportmiddel.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Marzo

Sitat fra: lars667 på tirsdag 10. mars 2020, klokken 09:02
Dette er det jeg luller meg i søvn med, i alle fall. Som det nevnes her, så har ikke en gang 190-utgaven bikket under  100k. Det var sist jeg så heller ikke mange FL-eksemplarer under 200k. Selv om Finn viser drømmepriser, så viser også Finn priser som er satt ned. For mange kan en (ny) bil til 270k være over budsjett og en brukt til 240k være under, og et veldig rimelig transportmiddel.

Alt du nevner i innlegget ditt er det som gjør at annenhåndsverdien på bilene er høy.
Det er gjennomtenkt med tanke på aldring og bilen skal fungere like godt når den er 10 år gammel, som når den var ny. Det ser vi at 190 utgaven fortsatt gjør både i praksis og annenhåndsverdi.

ThorMo

Er det noen som har kjøpt eller solgt den siste tiden? Lurer da mest på om du fikk/ga det bilen lå ute til og Lurer på om man får kjøpt (prutet) 18/19 modeller til 200k med en fornuftig kilometerstand, typ under 50k. Veldig takknemlig for svar.

rlnd

Bruk https://www.finn.no/pristips/bruktbil og sett inn en av de som er til salgs, feks https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=152043817 så ser du ca hva de siste har blitt solgt for.

Sitat fra: ThorMo på mandag 22. juni 2020, klokken 23:03
Er det noen som har kjøpt eller solgt den siste tiden? Lurer da mest på om du fikk/ga det bilen lå ute til og Lurer på om man får kjøpt (prutet) 18/19 modeller til 200k med en fornuftig kilometerstand, typ under 50k. Veldig takknemlig for svar.

2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

Asterix

Sitat fra: ThorMo på mandag 22. juni 2020, klokken 23:03
Er det noen som har kjøpt eller solgt den siste tiden? Lurer da mest på om du fikk/ga det bilen lå ute til og Lurer på om man får kjøpt (prutet) 18/19 modeller til 200k med en fornuftig kilometerstand, typ under 50k. Veldig takknemlig for svar.
Jeg kjøpte helt ny lagerbil for 1 mnd siden. Exclusiv variant med alt utstyr, vinterdekk og serviceavtale. Fikk prutet til 290 hos forhandler.

ThorMo

Sitat fra: rlnd på mandag 22. juni 2020, klokken 23:41
Bruk https://www.finn.no/pristips/bruktbil og sett inn en av de som er til salgs, feks https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=152043817 så ser du ca hva de siste har blitt solgt for.



Finn sitt verktøy viser såvidt jeg vet bare hva bilene har blitt lagt ut for, ikke hva den faktiske salgsprisen ble. Derfor jeg tenkte å høre her.

Rosstopher

Følg med på Finn er mitt råd. Hvis du bruker noen uker på å følge med på prisene får du fort et bilde av ca. faktiske salgspriser. Se på hva bilene ligger ute til, husk at de som ligger på Finn er de som ikke er solgt. Følg med på hvilke biler som selges fort. Følg med på hvilke prisreduksjoner som blir gjort før biler blir markert som solgt.

Da kan du f.eks. (hypotetisk) oppdage at biler lagt ut til 220k selges fort, mens biler lagt ut til 250k gjerne blir liggende en stund og prisen redusert til 240k og 230k før de blir solgt. Så antar vi at reell salgspris ofte er 10-20k under annonsert pris. Dette gir i mine øyne et bedre bilde av prisnivået enn å høre erfaringer fra enkeltpersoner på forum.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Pondus1

Noen andre med betraktninger på dagens priser på Finn? Syns 2017/18 modeller gjerne ligger høyere enn for et par mnd siden? Er bruktmarkedet hett om dagen?


Ronnyponny

Det er veldig lite bil i markedet nå, så det kan nok føre til stive priser.
Fører statistikk med ujevne mellomrom, og 17/8 var det bare 240 e-golf av alle årsmodeller til salgs.
Sammenlign med 3/4 når det var 507, og 10/6 når det var 473, eller 1305 5/4-19, så skjønner du at det er mer selgers marked nå. Ser samme tendens på Leaf også.

Spørs hvordan det blir når det begynner å leveres volum av nye modeller sånn som ID3.


Pondus1

Synd jeg trenger bil nå, virker som om det meste er blitt endel dyrere,både el og fossil.

Gnist

Sitat fra: Pondus1 på fredag 21. august 2020, klokken 23:01
Synd jeg trenger bil nå, virker som om det meste er blitt endel dyrere,både el og fossil.

Fremdeles tidlig på høsten. Tipper markedet generelt blir bedre i september og selvsagt mye bedre på e-golf når id.3 leveransene starter opp.

Ronnyponny

Veldig spent på hvordan det går med prisene hvis dette blir en realitet:

Subsidier på tyske biler gjør at VW ID. 3 blir 90.000 billigere som bruktimportert bil.
https://www.dinside.no/motor/frykter-bruktbilboom/72753966

lars667

Svigerinna la nettopp ut 2016-modell utafor garanti (reg 2015), lav km, til 150.000. Hun ble nedringt momentant, ble bydd 155 ganske fort. Så er tydeligvis populært med e-Golf for tida.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Kjetil1986

To kollegaer av meg la ut bilene sine på finn nå for et par dager siden.
Den ene 2020 modell, den andre 2018 modell. Begge ble solgt i løpet av noen timer.
Tydeligvis hett bruktmarked for tiden!
Model 3 long range 2021

DagRune

Jeg la ut vår e-Golf 2015 modell på Finn for litt siden. Det tok 30 sekunder før kjøper var på tråden, og bilen ble solgt. Vi la oss kanskje litt lavt i pris, ut fra lav km-stand.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA