Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

eGolf bruktpris og salgstid

Startet av rlnd, onsdag 30. januar 2019, klokken 12:03

« forrige - neste »

geear

Og brukt 100 000,- til på drivstoff, bompenger og årsavgift.

ReneM

Sitat fra: gr på lørdag 12. oktober 2019, klokken 22:53
Og brukt 100 000,- til på drivstoff, bompenger og årsavgift.

Det er helt sant! Var mer ment for å illustrere skrekk verditap. Teslaen ble forøvrig brukt som pendlerbil i 95% av tiden. Tror den har vært på langtur 3 ganger.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

1000kwh

Sitat fra: ReneM på lørdag 12. oktober 2019, klokken 23:07
Sitat fra: gr på lørdag 12. oktober 2019, klokken 22:53
Og brukt 100 000,- til på drivstoff, bompenger og årsavgift.

Det er helt sant! Var mer ment for å illustrere skrekk verditap. Teslaen ble forøvrig brukt som pendlerbil i 95% av tiden. Tror den har vært på langtur 3 ganger.
P100D? Får jo ny 100D for 800k

Velger du performance velger du også verditap

hELgenen

Dyre biler får alltid dyre verditap i kroner og ører.
Men 2020 kan være året en virkelig får "billig" elbil dersom en ikke MÅ ha enorm rekkevidde. Ikke tror jeg etterspørselen etter "små" elbiler med middels rekkevidde vil være høyt heller - så det kan nok åpne opp for en del kupp i 2020 for den som nøyer seg med fjorårets modell ja........

nosi1202

#94
Sitat fra: Radiobil1 på lørdag 12. oktober 2019, klokken 18:11
Hva tipper dere intro av ID3 vil gjøre med bruktprisene på 190 og 300 eGolf?

Det vil nok tvinge prisene ytterligere ned. Hvertfall siden rekkevidde er "alt" i elbilverden. Sammenlignet med min andre bil som er et premiummerke, fremstår eGolfen som litt kjip, men sammenlignet med produksjonsmodellen av ID.3 fremstår eGolfen nesten som premium. Det var skuffende kjipe saker, både i byggekvalitet og lakkering (med en gang man ikke ser overflaten er det spart på lakken, type under panseret etc.) Trommelbremser bak er heller ikke noe pluss for min del (ja, jeg vet at noen opplever utfordringer med rust. Jeg er ikke en av dem)
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

4Matic Fanatic

Sitat fra: nosi1202 på torsdag 17. oktober 2019, klokken 14:32
--- Sammenlignet med min andre bil som er et premiummerke, fremstår eGolfen som litt kjip ---
Vet ikke hva du sammenligner med her, men min oppfatning av interiør/generell opplevd kvalitet i eGolf og VW generelt er at du må opp på Audi/MB/Jaguar-nivå før du får noe som skiller seg ut som mer premium.

Det jeg har sett av ID3 til nå er labre greier, helt enig der - samtidig selger jo en viss amcar i bøtter og spann, så det finnes et stort marked der ute som ikke nødvendigvis prioriterer opplevd kvalitet opp mot eksempelvis rekkevidde og pris.

nosi1202

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 17. oktober 2019, klokken 21:26
Sitat fra: nosi1202 på torsdag 17. oktober 2019, klokken 14:32
--- Sammenlignet med min andre bil som er et premiummerke, fremstår eGolfen som litt kjip ---
Vet ikke hva du sammenligner med her, men min oppfatning av interiør/generell opplevd kvalitet i eGolf og VW generelt er at du må opp på Audi/MB/Jaguar-nivå før du får noe som skiller seg ut som mer premium.

Det jeg har sett av ID3 til nå er labre greier, helt enig der - samtidig selger jo en viss amcar i bøtter og spann, så det finnes et stort marked der ute som ikke nødvendigvis prioriterer opplevd kvalitet opp mot eksempelvis rekkevidde og pris.
2017 S205 (Hvorvidt C-klasse er premium kan også diskuteres, men sammenlignet med mye annet nytt er det et hakk over på byggekvalitet og opplevd kvalitet etter mitt skjønn)
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

4Matic Fanatic

Sitat fra: nosi1202 på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 10:12
...S205...
Siste modeller fra Daimler (nå også A/B/C-klasse) er veldig bra så der er jeg enig med deg at VW nok ikke henger helt med, men i mine øyne er det ingen andre elbiler utenom BMW/MB/Audi/Jaguar som holder høyere nivå i dag.
Alt som leveres fra Østen dreier seg jo om kjip hardplast og rart design..

geear

i3 høyere nivå? Enn hva? Og MB har svært varierende byggekvalitet etter modell. EQC er sikkert kurrant, men B-klasse var da ikke noe videre å skryte av. Jaguar har kurrant finish, men faktisk kvalitet er ikke akkurat å skryte av, og etter siste X5 er jeg jammen ikke sikker på om BMW generelt heller kvalifiserer lenger. Full av feil, knirket i plast når den omsider begynte å varme og så videre.

Hva som er premium er uansett ikke noe det er en fast definisjon på, og for meg så handler premium om langt mer enn panel gaps og skinntrukket dashbord. Det er en pakke der både byggekvalitet, opplevelse, teknologi, utseende, ytelser, forhandlerledd og mer til, teller inn. De som misliker Tesla får det til å høres ut som vi som har valgt å kjøpe oss en Tesla ikke bryr oss om kvalitet, og jeg er helt enig i at de ikke scorer høyt på alle felt, men opplevelse fra servicesenter er tidvis langt over BMW og Audi, men ikke stabilt. Har aldri eid MB, så der Har jeg lite erfaring fra service. Teknologien er way beyond alt annet, uansett hva annet enn X-en jeg setter meg inn i, må jeg lukke døra selv, og trykke på en startknapp eller vri en nøkkel. Allerede der føles det så mye mindre premium at jeg velger å tåle litt lavere score på andre områder. Så kan man legge til en ekstremt mye mer premium følelse på ladenettverk/langtur, planlegging, funksjonalitet og ytelse.

Når det er sagt så har jeg ingen problemer med å se at e-Golf ligger et hakk over en del andre elbiler. Interiøret føles solid. Panel gaps og linjer på utsiden er bra. Men.. jeg var akkurat og så ID3, og i mine øyne lå den et solid hakk ned fra e-Golf på interiør, men vet ikke om det var endelig produksjonsbil? Eller slik fargene blir? Det var masse både lys og svart hardplast egentlig overalt. Mer KIA-følelse. Eller kanskje ZOE.

4Matic Fanatic

Sitat fra: gr på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 20:31
..Men.. jeg var akkurat og så ID3, og i mine øyne lå den et solid hakk ned fra e-Golf på interiør, men vet ikke om det var endelig produksjonsbil? Eller slik fargene blir? Det var masse både lys og svart hardplast egentlig overalt. Mer KIA-følelse. Eller kanskje ZOE.
Det var vel akkurat det vi startet med her, at interiøret i ID3 ser billig ut på bilder og film, jeg har ikke vært og sett den i virkeligheten da jeg uansett ikke skal ha noe sånt nå, men det er ihvertfall inntrykket.

nosi1202

Jeg har prøvekjørt mye forskjellig og ender trolig på model Y i stedet for C-klassen. Mitt inntrykk av model 3 som er nærmest Y, er at kvaliteten er variabel. En bil er uten knirk og med fine tilpasning av paneler, mens en annen er full av knirk og panelgaps. En tredje kan være uten knirk, men ha panelgaps osv. Det er litt bingo. Hittil er inntrykket at Performance som er stivere er mer preget av knirk og andre ting. Noe skyldes sikkert hardere bruk også. 

E-golfen er såpass ny at den blir et par år til. Likevel ser jeg ikke på ID.3 som et alternativ til golfen. Lengre rekkevidde ja, men forøvrig en skikkelig kjip bil. Denne har aldri vært ment som noen premiumbil og skal heller ikke være det, men jeg synes man kan bør forvente golf-nivå. Det har den ikke, og i følge selger var bilen som har vært på turne nå en produksjonsmodell. Mao er det slik den blir. 
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Shagma

Nå får man ny Exclusive til 299k. Nest rimeligste på Finn er en 2017 modell som har gått 61k til 230k. Hvis noen kjøper brukt kontra ny nå, så skjønner jeg det ikke.

jonste

Sitat fra: Shagma på søndag 03. november 2019, klokken 09:26
Nå får man ny Exclusive til 299k. Nest rimeligste på Finn er en 2017 modell som har gått 61k til 230k. Hvis noen kjøper brukt kontra ny nå, så skjønner jeg det ikke.

Klart, hvis pris er eneste kriteriet for bilkjøp.
Er man ute etter riktig bil/spekk er det fortsatt mye å spare på brukt.

Shagma

I mitt eksempel så har den nye bilen minst like mye utstyr så jeg er ikke helt enig der.

Soala

Jeg vurderte lenge å kjøpe exclusive til 299, men droppet det (venter evt til høsten 2020 om de fortsatt selges) Tipper de skal ned i alle fall 50k før nybilsalget stoppes. Snart er det 2020 og alle fabrikkene vil unngå bøter. Om det er kjøpers marked nå blir det ikke noe mindre det til neste år!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA