Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

eGolf bruktpris og salgstid

Startet av rlnd, onsdag 30. januar 2019, klokken 12:03

« forrige - neste »

geear

1163 er det visst ja, en blings der, men en periode for en måneds tid siden var det over 1300. Søket jeg har brukt har vært modell golf, drivstoff elektrisk, og salgsform bruktbil.

JorEl

#76
Sitat fra: stefse på mandag 15. april 2019, klokken 17:06
Bilen i seg selv er jo knallbra, men batteriet er ikke "nok", selv om det er nok for mesteparten av daglig kjøring. En batterioppgradering til et 40-50kWh batteri hadde gjort susen på både bruks og salgsverdi.
Bilen jeg hadde fra 2015 var jeg veldig fornøyd med, hadde noen feil der forhandler, Møller, VW ikke er på min "HelteListe" lenger ;) Men til bykjøring var den perfekt. Mellom byer, var den jo avhenging av et elendig ladetilbud ift Tesla.
MEn alikevel en gratulasjon til VW :+1: https://www.tek.no/artikler/elbilsalget-stupte-i-april-tesla-mistet-topplasseringen/464214?utm_term=df-86-m67cf82a%3Adf-86-b7ad1b60
(Det varer ikke lenge ;) )
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Nilsern

#77
Forhåndsbestilling av ID neo i dag. Vil det snart komme en generell justering av prisnivået på eGolf eller enda bedre godt utstyrte "kampanjemodeller"? Dette vil i så fall påvirke bruktmarkedet for eGolf.

Jeg vurderer kjøp av brukt eGolf (100 kw) og vil nok fortsatt se det litt an. Det begynner å bli en del virkelig bra kjøp på Finn.no - men mange som fortsatt er håpløst høyt priset. Tror det er mange som må ta et tap på >50.000 på ett år gamle biler før de får solgt.

Edit: har kjøpt brukt e golf

HelectriC

Jeg tror ikke prisene på eGolf går noe særlig ned før VW kan levere ID.3 i større volum. Per nå vet ingen når bilen som blir bestilt faktisk kommer. Kan bli Q4-19 eller Q1 eller Q2 2020 og mange kan ikke vente så lenge med å få ny bil. Sen gjenstår å se i hva takt VW kan produsere og levere bilene. Blir det som med Kona/Niro med 1-2år leveringstid så er nok fortsatt eGolf med ok rekkevidde en bil som vil være populær på bruktmarkedet.
ioniq 5

geear

2018 300km norsksolgt med masse utstyr for 239k: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118083363

Må vel være 110-130k i verditap på 1,5 år?

Shagma

Sitat fra: gr på torsdag 23. mai 2019, klokken 10:24
2018 300km norsksolgt med masse utstyr for 239k: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118083363

Må vel være 110-130k i verditap på 1,5 år?
Med 65 000 km på telleren har den vel knapt stått i ro...

JohnnyQ

#81
Sitat fra: gr på torsdag 23. mai 2019, klokken 10:24
2018 300km norsksolgt med masse utstyr for 239k: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118083363

Må vel være 110-130k i verditap på 1,5 år?

Tommelfingerregel for verditap på bil er 15% i året, og denne bilen er nesten 2 år gammel (1 år 8 mnd)

Ved nypris på 350.000 kr blir "normal" verdi etter 2 år 252.875 kr. 
Denne bilen har høy kjørelengde, VW kjører knallkampanjer med ny eGolf 300 som leveres på dagen fra 289.000 kr inkl. frakt og leveringskostnader, og markedet flommer over av eGolf (nesten 1200 brukte eGolf til salgs nå på finn.no), konkurrentene leverer elbiler med langt større batterikapasitet i nesten samme prisklasse (TM3, Leaf, etc.) og det er kun måneder til de første kundene får utlevert den helt nye VW ID.3.

Jeg tror riktig bruktpris for denne eGolfen er ned mot 200.000 kr.

geear

Men med dette utstyret så kostet vel bilen nærmere 380k enn 350k? Var det ikke 355k som var innstegsprisen for norskutstyrt 300km i starten?

Brutalt fall uansett kilometer og om den er 1,5 år eller 1 år og 8 måneder. Og ikke minst mulighet til å gjøre et brukbart kjøp for noen som kjører litt mindre i året, og kan utjevne det over tid? ;)

JohnnyQ

Sitat fra: gr på torsdag 23. mai 2019, klokken 18:17
Men med dette utstyret så kostet vel bilen nærmere 380k enn 350k? Var det ikke 355k som var innstegsprisen for norskutstyrt 300km i starten?

Brutalt fall uansett kilometer og om den er 1,5 år eller 1 år og 8 måneder. Og ikke minst mulighet til å gjøre et brukbart kjøp for noen som kjører litt mindre i året, og kan utjevne det over tid? ;)

Adverbet "brutalt" er meningsløst å bruke om et verditap som er ganske normalt for en langkjørt bil av en modell som selges til dumpingpriser av merkeforhandlerne fordi ny modell snart er i butikkene.

Et langt mer "brukbart kjøp" er å betale 289.000 kr for en splitter ny eGolf som VW forhandlerne kan levere på dagen.

geear

At Møller har valgt å dumpe priser er overhodet ingen formildende omstendigheter, tvert i mot. Vedkommende har hatt verditap på ~35% på 1,5 år, og er nok ikke alene om stort verditap på grunn av dette. Det samme skjedde da 190km e-Golfen var ute av produksjon og man ventet på 300km. Møller hadde bestilt 600 biler som de skulle selge ut i løpet av det halve året, tilnærmet fullspekket, og solgt med store rabatter. Det raserte bruktbilmarkedet fullstendig for alle lojale kjøpere. "Black edition" eller hva de kalte de.

Fossilbil

Noe har skjedd siden Juni :)

Antall brukte E-Golfer på Finn er redusert til 571 fra over 1300(?)
Synes også prisen på 2014-2015 har vært stabil den siste tiden.

:)

nosi1202

#86
Er det rundt 60% restverdi som regnes etter 3 år? Jeg valgte å lease i stedet for å kjøpe en e-Golf i april i år. Nå er vel aldri leasing spesielt gunstig, men akkurat i dette tilfellet ser det jammen meg ut som det ikke blir så galt likevel. Hvis bruktprisen er ned mot 165.000 i april 2022 kommer jeg bedre ut av det enn ved å eie. Det tror jeg kanskje ikke er helt urealistisk. Merk at jeg da har regnet alle priser ut i fra ferdigprutet pris, ikke veiledende (drøye 30.000 i rabatt).
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Radiobil1

Hva tipper dere intro av ID3 vil gjøre med bruktprisene på 190 og 300 eGolf?

Amatøren

 :-1:  :-1:  :-1:

Når de begynner å levere vel å merke.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

ReneM

#89
Det er ikke alltid like enkelt. Prøvde å se hva jeg havnet opp med dersom jeg skulle bytte min 2016 modell mot en ny 2020 modell. Fikk 150.000 for den fra Møller hvis jeg skulle bytte den inn.

Jeg betalte 260.000 for den 27. oktober 2016 (da var den 11 mnd gammel).

En verditap på 110.000 kr i 3 år er ca. 3000kr i måned (med 20.000 km årlig kjørelengde). Det vil jeg seg si er godt innenfor forventningen og langt billigere enn leasing.

Sitat*e-Golf leasing: Startleie + etableringsgebyr er kr 59.240,- månedsleie kr. 2.390,- og totalpris er kr. 145.280,- ved kjørelengde/avtaleperiode på 30.000 km/3 år.

Dessverre var fruen uenig og vi venter nå på ID3 :D

Litt offtopic men likevel en diskusjon om verditap. En bekjent skal selge sin S100D, kjøpt for nesten 1 million i desember 2017. Har lagt ut en stund for 650.000 kr uten napp. Det betyr en verditap på 350.000 under 2 år. Verditapet ligger i skrivende stund på 16.000kr mnd  :-1: For de pengene kunne man nesten leaset en Porsche Panamera.....
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA