Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model x 100 nå 8000 dollar billigere

Startet av Elninja1, onsdag 30. januar 2019, klokken 07:20

« forrige - neste »

Ørjan Stv

Når kommer oppdaterte priser i Norge da?? Og har de begynt å gi rabatter på 75 inventory biler?? Ser de har mange biler nå..,

Vaduz

Det er mye hoderegning, spekulasjoner og fintelling på kwt/pris her. Jeg kan gjøre det enklere for deg som kjøper. Velg den bilen du har råd til komfortabelt. Alle har pristap, dyreste taper mest i absolutt verdi. Bilen du ender opp med er uansett en fantastisk bil som de fleste bare kan drømme om, men i Norge er vi ekstremt priviligerte.
Det er ingen «billige» tesla på Finn. Selv biler uten garanti er fortsatt dyre fordi det ikke finnes tilgjengelig konkurranse og det kommer ikke til å endre seg på lenge. Det er dyrt å lage store og gode batteripakker. Kia og Hyundai lager bare et minimum av sine biler fordi de taper penger og utkonkurrerer egne ICE modeller.
Forum er bra og morsomt, men de overvurderer betydningen av detaljer og undervurderer det store bildet og dag til dag opplevelser. Kjøp bil om du har komfortabelt råd til, og kos deg med tanken på at du har en 2.5 tonn tung SUV med 500hk eller hva det er, nærmest skattefritt. I Norge.

Joachim@sancon.no

Sitat fra: Joachim@sancon.no på søndag 03. februar 2019, klokken 23:31
Ser nå på tesla-info.com at det er lagt ut masse inventory biler i dag. Kjapp hoderegning sier at der er ca 120stk 75d biler på vei til Norge. Tar man med 100d så passerer man 200 stk.

Tipper Tesla kanskje ønsker å bli kvitt de før man lanserer nye priser? :)

Da ligger det 185 model X 75d inventory biler ute. Skal bli spennendes å se om det blir mere rabatter snart.




Sjøhyene

#78
Kan det være at Tesla forsøker å holde MS/MX prisene (både ny og bruktpris) så høye som mulig nå som M3 lanseres i norge, både for å skape størst mulig prisgap mellom M3 og alternativene og for å holde bruktprisene oppe mtp de som selger X/S for å kjøpe 3. De innførte jo SR 100D rett etter at det initielle kjøps-rushet i usa var over, så kanskje vil det samme skje her? I så fall er det nok minimum en måned til med status quo tipper jeg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

GOS

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 18. februar 2019, klokken 08:13
Kan det være at Tesla forsøker å holde MS/MX prisene (både ny og bruktpris) så høye som mulig nå som M3 lanseres i norge, både for å skape størst mulig prisgap mellom M3 og alternativene og for å holde bruktprisene oppe mtp de som selger X/S for å kjøpe 3. De innførte jo SR 100D rett etter at det initielle kjøps-rushet i usa var over, så kanskje vil det samme skje her? I så fall er det nok minimum en måned til med status quo tipper jeg.

Kan ikke tenke meg at Tesla gjør noe annet enn det de tror vil gi dem best bunnlinje. Slev med alle gode visjoner, så er oppgaven deres å maksimere profiten (nåverdien av all fremtidig profit)
Tror ikke de tenker å holde kunstig oppe bruktbil pris ved å øke nypris til ett nivå som gir lavt salg.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Sjøhyene

Kan vel være rasjonelt om det gjør at folk bruker litt mer penger på M3 enn de ellers ville gjort. Høyere både ny og bruktpris på alternativene bør kunne ha en sånn effekt, så kan man diskutere hvor stor effekten er.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

creal

Det er vel mer sannsynlig at de ønsker å få gjennomført bestilte leveringer, og også selge unna en del inventory, før de introduserer de nye alternativene. Eller at de rett og slett bare ikke har fått gjort det enda pga tidspress og fokus på Model 3.

oStoreBil

Der kom mail om 0.25% rente på 75 inventory...

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Joachim@sancon.no


Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Rockeren

Hvor får man slike nyhetsmailer fra? Prøvde å registerere meg på tesla sine sider for nyhetsmailer, men har ikke fått en eneste mail. Kunne vært kjekt å hatt muligheten til å være oppdatert på slike ting.

Electrix

Sitat fra: Rockeren på onsdag 20. februar 2019, klokken 15:26
Hvor får man slike nyhetsmailer fra? Prøvde å registerere meg på tesla sine sider for nyhetsmailer, men har ikke fått en eneste mail. Kunne vært kjekt å hatt muligheten til å være oppdatert på slike ting.
Jeg fikk mail om det samme etter at jeg fikk tilbud på en Model X, har ikke registrer meg noen andre steder.

*Flytende nominell rente er 0,25%. Eff. rente er 2,06% ved lånebehov kr 463.918,-. Etableringsgebyr kr 2.195,-. Total kredittkjøpspris kr 753.247,-. Renten er flytende og gjelder i tre år, etter tre år justeres renten til gjeldende standardrente som pt. er 3,60%. Gjelder bestillinger gjørt før 4. mars 2019.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Rockeren

Sitat fra: Electrix på onsdag 20. februar 2019, klokken 15:39
Sitat fra: Rockeren på onsdag 20. februar 2019, klokken 15:26
Hvor får man slike nyhetsmailer fra? Prøvde å registerere meg på tesla sine sider for nyhetsmailer, men har ikke fått en eneste mail. Kunne vært kjekt å hatt muligheten til å være oppdatert på slike ting.
Jeg fikk mail om det samme etter at jeg fikk tilbud på en Model X, har ikke registrer meg noen andre steder.

*Flytende nominell rente er 0,25%. Eff. rente er 2,06% ved lånebehov kr 463.918,-. Etableringsgebyr kr 2.195,-. Total kredittkjøpspris kr 753.247,-. Renten er flytende og gjelder i tre år, etter tre år justeres renten til gjeldende standardrente som pt. er 3,60%. Gjelder bestillinger gjørt før 4. mars 2019.

Dæven, det er jo definitivt et godt rentetilbud. Problemet for min del er mangel på egenkapital/pris for innbyttebil som er tragisk lav. Sitter -egentlig- litt på gjerdet for å se på hva prisene for nye X-modellene blir, i håp om at det blir mer attraktivt enn å kjøpe brukt X75/X90 eller inventory X75.

Electrix

Jeg har sittet på gjerdet og grublet siden i sommer... Model X er egentlig for dyr, spesielt siden jeg helst trenger X100D, Model 3 kan være et greit kompromiss hvis de bare kan få bekreftet hengerfeste, men der skjer det jo ingenting så jeg er litt redd for at vi må kikke etter noe annet.  :'(
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA