Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model x 100 nå 8000 dollar billigere

Startet av Elninja1, onsdag 30. januar 2019, klokken 07:20

« forrige - neste »

creal

Software-begrenset X100D ser ut til å bli en attraktiv variant. Rekkevidden skal være betraktelig over X75D, og når man i tillegg kan lade til 100% konsekvent, så har man fått de kritiske kilometrene som gjør Model X til en god farkost på langturer. Norsk pris blir kanskje 75.000 under normal X100D?

https://electrek.co/2019/01/29/tesla-launches-new-cheaper-model-s-x-software-limited-battery-pack/

Magnus Hansen

Må vi ikke nå få wltp rekkevidde på disse nye konfigurasjonene? De har vel ikke lov til å introdusere en ny modell og presentere nedc

Magnus Hansen

Nå ser det ut som Tesla Norge nettsiden videresender oss til USA. Så de har vel ikke oppdatert nettsiden ennå

sinhal

Vil dette gjelde inventory X100D også? Da vurderer jeg sterkt å droppe Model 3 som er på vei til fordel for en X, Hva tenker folket om det?

Magnus Hansen

Sitat fra: sinhal på onsdag 30. januar 2019, klokken 10:04
Vil dette gjelde inventory X100D også? Da vurderer jeg sterkt å droppe Model 3 som er på vei til fordel for en X, Hva tenker folket om det?

Må jo bare følge med på tesla sine sider. Nå kommer man inn på den norske konfiguratoren igjen, men ser ikke ut til å være oppdatert

oStoreBil

Kanskje dumt spørsmål, men med softwareblock, vil det si at man da kan lade i høyeste hastighet hele veien til fullt batteri siden de fysiske batteriene er i større enn det man har tilgang til?

boppus

Sitat fra: oStoreBil på onsdag 30. januar 2019, klokken 10:42
Kanskje dumt spørsmål, men med softwareblock, vil det si at man da kan lade i høyeste hastighet hele veien til fullt batteri siden de fysiske batteriene er i større enn det man har tilgang til?

Stemmer nok bra det, samt at det kan lades til 100% hver gang --> mer rekkevidde.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

emmern

Batterioppgradering, ja takk! Men som vanlig blir vel folk som var uheldige å kjøpe nå snytt for denne oppgraderingen.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

daktari

Nå er det også slik at å lade fullt, som kanskje er 90% her, gir mer degradering enn å lade til 70% jevnlig.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øyvind.h

Sitat fra: emmern på onsdag 30. januar 2019, klokken 10:55
Batterioppgradering, ja takk! Men som vanlig blir vel folk som var uheldige å kjøpe nå snytt for denne oppgraderingen.
Snytt for hvilken batterioppgradering?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

o.b.lix

Sitat fra: sinhal på onsdag 30. januar 2019, klokken 10:04
Vil dette gjelde inventory X100D også?

Inventory 100D er det mange av nå til veldig gode priser.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

sinhal

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 30. januar 2019, klokken 11:50
Sitat fra: sinhal på onsdag 30. januar 2019, klokken 10:04
Vil dette gjelde inventory X100D også?

Inventory 100D er det mange av nå til veldig gode priser.

OK, hva snakker vi i rabatt samt vil de som er 100D i inventory nå bli tigjengelige som den "nye" software låste versjonen?

emmern

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 30. januar 2019, klokken 11:17
Sitat fra: emmern på onsdag 30. januar 2019, klokken 10:55
Batterioppgradering, ja takk! Men som vanlig blir vel folk som var uheldige å kjøpe nå snytt for denne oppgraderingen.
Snytt for hvilken batterioppgradering?

Øhm. Oppgradering til 100kWh vel. De som kjøpte 75 i det siste går glipp av dette. Hvis man hadde kjøpt "billigmodellen" nå så hadde man fått 400V batteri med høyere ladehastighet, og siden den har software limiting så vil den ha ingen degradering på 100% lading, og mye senere tapering av hastighet under ladingen.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Øyvind.h

Snytt for oppgradering blir jo helt feil å kalle det. Man har jo fått nøyaktig det man har betalt for.
Man kunne jo også kjøpe 100-pakken før også om man ville.

En kunne derimot ikke kjøpe den nye opsjonen, men selv om den tilsynelatende er et godt kjøp er det ikke akkurat gratis. Ei heller nødvendig for alle.

Jeg kjøpte 90 før 100 kom. Kaller meg ikke snytt av den grunn.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA