Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bulk på vår I3, ekstrem pris på utbedring

Startet av Jeppe22, tirsdag 29. januar 2019, klokken 21:09

« forrige - neste »

Jeppe22

Vi har en I3 2016, mørk grå.
Kjørte på en mur ved rygging, fult utslag på ratt.

Skade ble inntrykket dør, knuste den lille ruten foran vinduet over speilet. Samt deksel på speil ble ødelagt.

Takst: ny plate på dør, ny aluramme bak plate, nytt  lite glass, deksel speil og lakk.

Hva skal dette koste??? 15000kr tenkte jeg dum som vi var.

40.000kr....  Såkalt merkeverksted.  Fullstendig sjokket, bare å ta det på forsikringen sa Bmw verkstedet.  Det kan jeg, men det er en så urimelig pris at jeg ikke vil gjøre nettopp det... Folk flest godtar vel dette...

Er dette riktig? 40.000kr for 25% av en dør? Bytte hele døren så er den dyrere enn bilen..

Takk hvis noen kan svare raskt og seriøst.

Trond.m

Er overrasket over dette. Fikk nylig en skade på nedre del av støtfanger og hull i et deksel under bilen. Nedre del av støtfanger foran og ny plate under kostet til sammen 1300 kr + mva. Takst med arbeide var på 5500 kr.

hELgenen

Har hørt at selve karosseri delene er overraskende billig. Mao er det arbeidet her en tar godt betalt for. Karosseri arbeid gjøres vel ofte hos et lakkeringsverksted ,men tar du bilen inn via merkeverksted så skal vel de ha noe også,selv om de bare sender bilen rett videre. Høres ut som noen skummer veldig her og ikke snodig at det tyter ut dyr forsikring i enden her.

Rosson

Ja, tipper det er endel arbeid inkludert her. Ofte er det billigere å bytte hele enheten, enn å bytte deler- men regner med de sjekket pris på komplett dør hvis det kan skaffes.

Vet ikke om du fikk noe overslag med priser på deler osv. , men her har du ihvertfall eksempel på priser i usa: https://parts.bmwofsouthatlanta.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=1230707&ukey_product=11167026
BMW i3 2018

Jeppe22

Ja, synes der virker urimelig. Hadde tenkt å ta skaden på egen kappe for å slippe å bruke forsikringen.
Er Bmw forhandler til takst, men de bytter vel deler og sender den på lakk etterpå.

Ble usikker på hva jeg skal gjøre, men ønsker ikke å bidra til "melking" av forsikringsselskap på kunstig høy pris. Kan ikke se under noen omstendighet at det skal koste mer enn 15-20.000kr.

Takker for svar og ønsker flere

Klykken

Kolliderte med er rådyr for et par år siden. Knuste frontfangeren delvis, halogenbøtta på passasjersiden og litt småtteri på noe røropplegg bak fangeren. Med nye deler samt sveising og lakkering av fanger kom det seg på 17.000kr for forsikringsselskapet jeg hadde.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Arthur Morgan

Sitat fra: Rosson på tirsdag 29. januar 2019, klokken 22:16
Ja, tipper det er endel arbeid inkludert her. Ofte er det billigere å bytte hele enheten, enn å bytte deler- men regner med de sjekket pris på komplett dør hvis det kan skaffes.

Vet ikke om du fikk noe overslag med priser på deler osv. , men her har du ihvertfall eksempel på priser i usa: https://parts.bmwofsouthatlanta.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=1230707&ukey_product=11167026


Jeg kan gjøre jobben for deg for under halve prisen, send meg melding,

PionerThink

Sjekk også nbfbildeler.no hvor de har inne en god del. Her er mange dører, og er du heldig så kan du finne en i riktig farge også: https://www.nbfbildeler.no/nbf/S%C3%B8k/?q=i3+d%C3%B8r+foran&brand=BMW&models=i3+I01+2013-

Bare skriv speil evnt farge på dør i søkefeltet så får du sikkert flere treff!
Lykke til!
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA