Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dokumentavgift

Startet av Pepsipepsi, tirsdag 29. januar 2019, klokken 15:09

« forrige - neste »

Pepsipepsi

Hei, jeg ser Tesla oppgir
Kr 6920 i destinasjons-og dokumentavgift. I tillegg tilkommer vrakpant.

Jeg kan ikke se at det finnes noen slik avgift som en plikter å betale ved registrering av bil. Kanskje de mener levering og klargjøring? Isåfall bør de skrive deg og ikke forkle det som en avgift!

Handyman

Sitat fra: Pepsipepsi på tirsdag 29. januar 2019, klokken 15:09
Hei, jeg ser Tesla oppgir
Kr 6920 i destinasjons-og dokumentavgift. I tillegg tilkommer vrakpant.

Jeg kan ikke se at det finnes noen slik avgift som en plikter å betale ved registrering av bil. Kanskje de mener levering og klargjøring? Isåfall bør de skrive deg og ikke forkle det som en avgift!
Det er nok et eksempel på Teslas mange dårlige oversettinger. Det er nok betaling til Tesla for frakt og klargjøring.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Amoss

Sitat fra: Pepsipepsi på tirsdag 29. januar 2019, klokken 15:09
Hei, jeg ser Tesla oppgir
Kr 6920 i destinasjons-og dokumentavgift. I tillegg tilkommer vrakpant.

Jeg kan ikke se at det finnes noen slik avgift som en plikter å betale ved registrering av bil. Kanskje de mener levering og klargjøring? Isåfall bør de skrive deg og ikke forkle det som en avgift!

Jeg har oppfattet dette som en standard benevnelse på alt ifm. levering for alle land de leverer bilen i. Som du selv sier så er det ingen registreringsavgift på norske biler, så "dokumentavgift" skal være = 0 (akkurat som MVA = 0), og det er bare leveringskostnadene igjen. Transport til Norge er inkludert i prisen satt for det norske marked, men transport internt i Norge og som nevnt klargjøring/levering utgjør da altså de nesten 7000 kronene som du nevner-
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA