Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Individual

Sitat fra: Steffen94 på lørdag 13. juni 2020, klokken 17:44
Sitat fra: Individual på tirsdag 09. juni 2020, klokken 18:32
Sitat fra: Individual på mandag 25. mai 2020, klokken 20:13
Sitat fra: Steffen94 på søndag 24. mai 2020, klokken 19:40
Vet noen om du får beskjed når bilen blir fraktet til Bremerhaven, eller går det fra at du får beskjed om at bilen er ferdig på fabrikk, så er neste beskjed når har kommet til Norge?

Vår har vært ferdig siden 15.Mai nå, og ikke fått noe beskjed etter at selger sa bilen var kvittert ut av fabrikk.

Lurer på det samme...
Min ble ferdig produsert 8.mai og utmeldt fra fabrikken 11. mai  (med tog).
Rart det ikke er oppdatering ved adkomst på havna?

Da kom oppdatering fra selger: Bilen er på båt på vei til Norge!!
Håper den er ombord "Autopremier" som ankommer Oslo i morgen 6:30.

Så er vel spørsmålet hvor lang tid den bruker til Trondheim...?

Samme her. Vår ankom Oslo Onsdag som var. Har fått ETA Stavanger førstkommende Torsdag.

Så er det vell noe klargjøring her før utlevering.

Første klargjøring på Bekkelaget tirsdag 16. , så opp til Møller Trondheim for videre klargjøring og i mine hender ca. 1 uke senere!

AJ82

Nå tipper jeg vi snart får se bilder av egenspec Sportback snart. Min har/kommer til Oslo med båt idag, også kom det vel en båt på torsdag. Sikkert endel SB ombord  :+1:

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Tony Rofstad

Ingen som har fått noen ny info siden sist?

Individual

Hentet min på torsdag, altså 2 dager siden.
Tok da fra bestilling til levering, rundt 4 mnd. og 19 dager...
Tror dette er litt lengre enn vanlig, men corona sørget vel for sitt.
Tok ca. 8 uker ekstra...

Tony Rofstad

Fikk beskjed om at min bil sto til lakkering og er ferdig denne uka.
De melder også om at de begynner og få mere fortgang på frakt av bilene og oftere avganger på båtene;)

Trond.m

Sitat fra: Tony Rofstad på onsdag 01. juli 2020, klokken 19:45
Fikk beskjed om at min bil sto til lakkering og er ferdig denne uka.
De melder også om at de begynner og få mere fortgang på frakt av bilene og oftere avganger på båtene;)
Noen som vet hvor lang tid det tar fra start på samlebåndet (sjekkpunkt 5) til ferdigstillelse ?

storeulv

Fikk nettopp vite at bilen er ferdig sammensatt (steg 6?) og at jeg må regne med 6 uker til levering fra nå. Vet ikke hva som er vanlig, men det er forlenget leveringstid pga korona-tiltak.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Tony Rofstad

Min bil er nå forventet i havn i morgen ;)

Trond.m

Håper det gjelder min også. Den var ferdig omtrent samtidig, men det er ikke alltid de beholder rekkefølgen.

Tony Rofstad

Da har min bil ankommet landet og nå er det vist et par ukers opphold før neste båt kommer.

storeulv

Neste båt kommer 1. august ser det ut til, og så 10. august. Det ser ikke ut til at det er publisert informasjon om nye turer etter dette, men det betyr jo ikke at det ikke er planlagt noen turer :)
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Tony Rofstad


storeulv

Nå har min bil stått 4 uker på fabrikken etter at den var ferdig. Er det normalt, eller går det tregere enn vanlig nå?

Er i grunnen en tålmodig sjel, men bare en veldig liten stund...
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Trond.m

Sitat fra: storeulv på fredag 07. august 2020, klokken 10:57
Nå har min bil stått 4 uker på fabrikken etter at den var ferdig. Er det normalt, eller går det tregere enn vanlig nå?

Er i grunnen en tålmodig sjel, men bare en veldig liten stund...
Det er litt i lengste laget, men ikke unormalt. Antar at bilen står i Bremerhaven og det er litt bingo når de sendes videre. Jeg bestilte 23.8 med produksjon uke 27. Den ble levert for 2 uker siden.

storeulv

Gjetter på at du bestilte 23.4 og ikke 23.8 ;)

Jeg bestilte også 23.4 og hadde produksjon uke 28. Jeg fikk bekreftet at den var "ferdig sammensatt" den uken.

Jeg får håpe den blir med båten som går i dag (CORAL LEADER). Ellers ser jeg at Autopremier skal kjøre ren ping-pong nå i august med 4 turer innen månedslutt.

VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA