Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Trond.m

Det viktigste er å sjekke at det ikke er små skader, riper etc. på interiør og eksteriør. Det meste annet kan man ta opp senere, men å komme tilbake etter 2 dager å hevde at en ripe må ha vært der ved levering funker dårlig 😉

Sør

Takker for tips begge to. Selger har oppført seg eksemplarisk så langt, så regner med at dette går veldig bra. Uansett greit å sjekke en ekstra gang eller to for å være på den sikre siden. Ladeabb kommer jeg nok til å aktivere først til sommeren, da jeg regner med at det blir bilferie. I hverdagen lader vi utelukkende hjemme. Nå er det bare å glede seg til i morgen :)

Litt spesielt å tenke på at for en uke siden så hadde vi ikke planer om å kjøpe bil på ett års tid, men etter varslet prisøking så har alt gått superraskt!
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Individual

Noen andre som har hørt noe etter gjenåpning av fabrikk?
Min var ferdig på mandag og er forhåpentligvis sendt!

Guardian

De begynte på min denne uka, opprinnelig uke 17 før korona. Utfordringen nå er visst at det ikke er nok ferdigproduserte biler til at båten går fra Bremerhaven, men den er vel forhåpentligvis i gang den også i løpet av en ukes tid.

Individual

Sitat fra: Guardian på torsdag 14. mai 2020, klokken 23:43
De begynte på min denne uka, opprinnelig uke 17 før korona. Utfordringen nå er visst at det ikke er nok ferdigproduserte biler til at båten går fra Bremerhaven, men den er vel forhåpentligvis i gang den også i løpet av en ukes tid.

Trodde det var flere bilprodusenter som brukte samme båten, så skulle tro det var biler nok å sende?
Har hørt at det er nok så fullt og kaotisk på brygga der til tider...

Trond.m

At det ikke lenger er kø i Bremerhaven er vel egentlig en positiv nyhet, men forstår at det er litt irriterende for den som akkurat nå har bil som er klar for å sendes.

Steffen94

Sitat fra: Individual på torsdag 14. mai 2020, klokken 22:50
Noen andre som har hørt noe etter gjenåpning av fabrikk?
Min var ferdig på mandag og er forhåpentligvis sendt!

Hvilke uke hadde du som produksjonsuke? Fikk beskjed fra selger tidligere I uken at min nå er på punk 7. Han sa også at han trodde neste båt som skulle gå (det hadde ikke gått båt på 6 uker) muligens skulle gå den 20.Mai

Jeg hadde produksjonsuke 12 med anntatt levering uke 22.

Orbit

Den båten (UECC Autoprestige) som er brukt mest tidligere har ligget til kai ved lasterampa i Bremerhaven lenge. Den er oppsatt med en forventet ankomst i Oslo 20/5, men det er nok usikkerhet rundt dette.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:8.567/centery:53.565/zoom:18
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Individual

Sitat fra: Steffen94 på fredag 15. mai 2020, klokken 07:20
Sitat fra: Individual på torsdag 14. mai 2020, klokken 22:50
Noen andre som har hørt noe etter gjenåpning av fabrikk?
Min var ferdig på mandag og er forhåpentligvis sendt!

Hvilke uke hadde du som produksjonsuke? Fikk beskjed fra selger tidligere I uken at min nå er på punk 7. Han sa også at han trodde neste båt som skulle gå (det hadde ikke gått båt på 6 uker) muligens skulle gå den 20.Mai

Jeg hadde produksjonsuke 12 med anntatt levering uke 22.

Min var ferdig uke 11 og skulle leveres uke 16, senest uke 18. Ble ferdig i tide, men rakk ikke å forlate fabrikken før den stengte...
Punkt 7 er vel "ferdig sammensatt"

Kølis

Sitat fra: Individual på fredag 15. mai 2020, klokken 17:35
Sitat fra: Steffen94 på fredag 15. mai 2020, klokken 07:20
Sitat fra: Individual på torsdag 14. mai 2020, klokken 22:50
Noen andre som har hørt noe etter gjenåpning av fabrikk?
Min var ferdig på mandag og er forhåpentligvis sendt!

Hvilke uke hadde du som produksjonsuke? Fikk beskjed fra selger tidligere I uken at min nå er på punk 7. Han sa også at han trodde neste båt som skulle gå (det hadde ikke gått båt på 6 uker) muligens skulle gå den 20.Mai

Jeg hadde produksjonsuke 12 med anntatt levering uke 22.

Min var ferdig uke 11 og skulle leveres uke 16, senest uke 18. Ble ferdig i tide, men rakk ikke å forlate fabrikken før den stengte...
Punkt 7 er vel "ferdig sammensatt"
Min bil (avbestilt) var på nivå 3 når fabrikken stengte, er fortsatt ikke ferdig.
Det er 8 nivåer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2021 Audi e-tron SB 55
2020 Audi e-tron SUV 50, solgt
2017 VW e-Golf («300»), solgt
2015 VW e-Golf, («190»), solgt

Individual

Sitat fra: Kølis på lørdag 16. mai 2020, klokken 09:00
Sitat fra: Individual på fredag 15. mai 2020, klokken 17:35
Sitat fra: Steffen94 på fredag 15. mai 2020, klokken 07:20
Sitat fra: Individual på torsdag 14. mai 2020, klokken 22:50
Noen andre som har hørt noe etter gjenåpning av fabrikk?
Min var ferdig på mandag og er forhåpentligvis sendt!

Hvilke uke hadde du som produksjonsuke? Fikk beskjed fra selger tidligere I uken at min nå er på punk 7. Han sa også at han trodde neste båt som skulle gå (det hadde ikke gått båt på 6 uker) muligens skulle gå den 20.Mai

Jeg hadde produksjonsuke 12 med anntatt levering uke 22.

Min var ferdig uke 11 og skulle leveres uke 16, senest uke 18. Ble ferdig i tide, men rakk ikke å forlate fabrikken før den stengte...
Punkt 7 er vel "ferdig sammensatt"
Min bil (avbestilt) var på nivå 3 når fabrikken stengte, er fortsatt ikke ferdig.
Det er 8 nivåer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hva skjer på nivå 8?
Programmering, sjekk og testing?

Trond.m

#626
Da verifiserer de at kommunikasjonen mot appen ikke virker før den sendes fra fabrikken  8)

ThomasEL

Sitat fra: TM på lørdag 16. mai 2020, klokken 17:10
Da verifiserer de at kommunikasjonen mot appen ikke virker før den sendes fra fabrikken  8)

😂😂😂😂😂
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Frode Nylund

Sitat fra: TM på lørdag 16. mai 2020, klokken 17:10
Da verifiserer de at kommunikasjonen mot appen ikke virker før den sendes fra fabrikken  8)

Huff å huff! 🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Kølis

#629
Sitat fra: ThomasEL på lørdag 16. mai 2020, klokken 17:21
Sitat fra: TM på lørdag 16. mai 2020, klokken 17:10
Da verifiserer de at kommunikasjonen mot appen ikke virker før den sendes fra fabrikken  8)


Hørt at den ikke skal virke - men min gjør det, bank i bordet; ikke køddet én eneste gang..!
Brukes jevnlig for Parkeringsklimamatisering og Ladeplanlegging (og der den viktige funksjonen «Ønsket lademål»).

Eid bilen fra 12.mars og brukes mye (kjørt  6500 km).

Men derimot APPen til VW, hadde to biler i perioden 2015-2020. Den funker rett og slett ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2021 Audi e-tron SB 55
2020 Audi e-tron SUV 50, solgt
2017 VW e-Golf («300»), solgt
2015 VW e-Golf, («190»), solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA