Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

storeulv

Bestilte en 50 Adv. Sport nå nettopp pga. 12 % prisøkning (valutakorreksjon), fikk da tentativ produksjon uke 28 og levering uke 34. Iflg. samme selger skal ordrebøkene på e-tron også stenges i flere uker etter prisøkningen, og det er nettopp på grunn av prisøkningen slik jeg forstår det.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Trond.m

Sitat fra: storeulv på torsdag 23. april 2020, klokken 13:01
Bestilte en 50 Adv. Sport nå nettopp pga. 12 % prisøkning (valutakorreksjon), fikk da tentativ produksjon uke 28 og levering uke 34. Iflg. samme selger skal ordrebøkene på e-tron også stenges i flere uker etter prisøkningen, og det er nettopp på grunn av prisøkningen slik jeg forstår det.
Uke 28 betyr vel 2021 modell, og det er jo greit å få ned på kjøpet 😊

storeulv

SitatUke 28 betyr vel 2021 modell, og det er jo greit å få ned på kjøpet 😊

Vet du (eller noen andre) hva forskjellen på '20 og '21-modellen vil være?

Og; når får man vite VIN-nr. og/eller produksjons-id (eller hva det heter) sånn at man kan følge sin bil fra unnfangelse til nedkomst. Er bare ørlite utålmodig  ;D
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Guardian

Sitat fra: storeulv på fredag 24. april 2020, klokken 07:54
Vet du (eller noen andre) hva forskjellen på '20 og '21-modellen vil være?

Ifølge min selger er det ikke noe forskjell på de

Trond.m

#604
Tror ikke det er publisert noen endringer, men man må vel regne med at antall feil reduseres jo lenger tid det går fra første lansering. Det som er kommunisert som endringer er at det fra sommeren vil bli mulighet for å få varme i ratt og nytt Digital Matrix LED (trolig som alternativ til Matrix LED mot pristillegg) Men når du kjøper en 2020 modell til gammel pris, så vil en utstyrsendring på bilen medføre at den rekalkuleres til ny pris. Da kan varme i rattet fort kunne koste over 50.000 kr 😉. Det jeg kanskje forventer av standardutstyr er at de kommer med kunstig lyd i lave hastigheter. BMW i3 har også dette som standard nå, og etter nyttår 2021 er det visst påbudt på alle nye elbiler. Møller har bekreftet at det kommer fra 2021, men om det gjelder fra første produksjonsuke for 21 modellen vet jeg ikke. Det har blitt kommunisert at 21 MY produseres fra uke 26, men det kan jo hende at de flytter datoen på grunn av nedstengning. Time will show.
VIN nummer får ikke selger informasjon om før bilen står på båten til Norge. Du kan heller ikke selv sjekke status, og appen de tidligere brukte for å vise status tror jeg ikke lenger er i bruk.

smis

Ingen som har fått oppdatert produksjonsuke/levering etter at fabrikken åpnet?

Sør

#606
Sitat fra: storeulv på fredag 24. april 2020, klokken 07:54
SitatUke 28 betyr vel 2021 modell, og det er jo greit å få ned på kjøpet 😊

Vet du (eller noen andre) hva forskjellen på '20 og '21-modellen vil være?

Og; når får man vite VIN-nr. og/eller produksjons-id (eller hva det heter) sånn at man kan følge sin bil fra unnfangelse til nedkomst. Er bare ørlite utålmodig  ;D
Kjøpte meg bil i dag :D Dette var lagerbil, så får den til uken og til gammel pris! Men spurte uansett om hva som evt var forskjell på 20 og 21-modell. Her var det visstnok lite å melde slik jeg forsto det på selger. Det som kommer og jeg vet mange har etterspurt, er varme i ratt kombinert med acc. Dette var ikke på de første 21-modellene, men fra produksjonsuke 33. Ta nøyaktig uke med en klype salt, da det ikke var relevant for min del og således fort fortrengt.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Trond.m

Noen som vet ca. hvor mange uker før produksjon bilen låses så man ikke kan gjøre enkle endringer som bytte av farge ?

Renzir

På min ca 2 uker for produksjon som var 6-7 uker før jeg fikk den


Trond.m

Sitat fra: Renzir på fredag 24. april 2020, klokken 17:16
På min ca 2 uker for produksjon som var 6-7 uker før jeg fikk den
Det var sent. Da burde det ikke være noe problem med min som står med foreløpig produksjon uke 38. Med mindre Møller nekter det uten at prisen justeres opp 12 %, selv om det er en kostnadsfri endring 😥

Renzir

Men uansett sjekk med forhandler.

ThomasEL

Når jeg leser om leveringstider i denne tråden, så forstår jeg ikke helt greia rundt min bil:

Så vidt jeg forsto på selger ble min bil bestilt 14.01.20.
Så kom den til forhandler ei gang i midten av februar...

Er det noe sted man kan sjekke produksjonsmåned ut fra VIN-nummeret??
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Orbit

Ikke direkte fra VIN-nummeret, men når du får bilen er det et klistremerke med produksjonsmåned.
https://elbilforum.no/index.php?topic=50575.msg881901#msg881901
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Sør

#613
Henter ut en 55AS i morgen :) Er det noe spesielt man bør være oppmerksom på ved utlevering? Eventuelle vanlige feil som er greit å sjekke før jeg triller ut døra?

Og anbefales det datasim først som sist?
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

daktari

Sjekk at alle ladekabler er på plass, selvfølgelig lakk, alignment og at alle plast-paneler har samme farge/toning som lakken forøvrig. Fordørene har tett toleranse mot forskjerm, sjekk at det ikke gnisser. se inni lyktene foran om det er skygger/skit på linsene. Ladeport må åpne/lukke seg pent.
Ellers kan det alltid oppstå riper/skrammer i skinnratt og seter, døråninger etc.
Ta notater og skriv opp alt du finner.
Hengerfeste: hvis ettermontert, pass på at hullet i støtfangeren er skjært ut rimelig pent.

Få koblet opp bilen mot app og din Audi-bruker.
Pass på at du får med audi-charging-kortet, men vær nøye med å tenke på når du helst vil starte 12 måneder gratis prøveabonnement - kanskje ikke akkurat i dag.
Gratis medlemskap i elbilforeningen? Møller har kanskje kuttet ut det. Verdt å skaffe seg uansett.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA