Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

AJ82

Sitat fra: Individual på fredag 27. mars 2020, klokken 17:05
Min ble ferdig produsert uke 12, og forventet levering uke 18.
Er vel kanskje en av de siste som ble produsert før fabrikken stengte?
Bestilte i begynnelsen av februar

Da ble den nok akkurat ferdig ja. Min skulle være ferdig uke 13, og den står på samlebåndet et sted.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

smis

Jeg har produksjonsbekreftet i uke 15. Det var status for én uke siden også. Selger sa at det foreløpig ikke var endring pga corona. Men jeg vil ikke mase på selger hele tiden, så derfor fint å høre hva dere andre hører.

Trond.m

Sitat fra: smis på fredag 27. mars 2020, klokken 19:11
Jeg har produksjonsbekreftet i uke 15. Det var status for én uke siden også. Selger sa at det foreløpig ikke var endring pga corona. Men jeg vil ikke mase på selger hele tiden, så derfor fint å høre hva dere andre hører.
At produksjonen ikke påvirkes av at fabrikken er stengt virker lite troverdig. Men enkelte selgere sier bare det de tror kunden vil høre 😉

Guardian

Slik jeg forstod det på min selger så trenger ikke ca to uker stenging betyr så mye da det var ca to uker forsinkelse i Bremerhaven før stenging. Pluss at de har rom for å kunne ta igjen noe tid i produksjonen. Blir det lenger enn et par uker kan det fort påvirke leveringstider.

Guardian

Fabrikken forlenger stenging med to uker til

Individual

Sitat fra: AJ82 på fredag 27. mars 2020, klokken 17:56
Sitat fra: Individual på fredag 27. mars 2020, klokken 17:05
Min ble ferdig produsert uke 12, og forventet levering uke 18.
Er vel kanskje en av de siste som ble produsert før fabrikken stengte?
Bestilte i begynnelsen av februar

Da ble den nok akkurat ferdig ja. Min skulle være ferdig uke 13, og den står på samlebåndet et sted.

A.J.

Fikk oppdatering fra selger...
Bilen er ferdig produsert, men rakk ikke å forlate fabrikken før den ble stengt.

Trond.m

#591
Ergelig. Men de burde da kunne fått inn noen med egnet smittevernutstyr for å få bilene ut. Gjerne noe liknende Dr. Schnabel von Rom 😉

chriss10an


Guardian


Individual

Fra Audi sin side:

''Production in Ingolstadt, Neckarsulm, Brussels, San José Chiapa and Győr is suspended for three weeks – currently up to and including April 12. Therefore, we carried out a controlled shutdown for the plants. This was a difficult but absolutely necessary decision.''

Guardian

Ifølge denne artikkelen fra igår skal fabrikken i Belgia åpne igjen 20. april https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/coronavirus-car-industry

Trond.m

Ja, det er planen men det kan bli utsettelser. Og det er kanskje lite sannsynlig at det blir full produksjon i starten. Dessuten er det risiko for at pandemien også har hatt innvirkning på underleverandører. Det blir interessant å se hvor store forsinkelsene blir etterhvert. e-tron 55 er nok spesielt utsatt, siden det var batterimangel allerede før pandemien startet.

Guardian

Ja, det kan nok bli ytterligere forsinkelser, men det at de planlegger oppstart kan være et tegn på at det i alle fall er noe leveranser fra underleverandører.
Min 50 AS skulle produseres uke 17 før stenging, så krysser fingrene for levering til fellesferien

Trond.m

#598
Sitat fra: Guardian på fredag 10. april 2020, klokken 17:43
Min 50 AS skulle produseres uke 17 før stenging, så krysser fingrene for levering til fellesferien
Er det lenge siden du bestilte ?
Ville ikke vært bekymret for bil til fellesferien...med mindre den flyttes fram på grunn av Korona slik noen har tatt til orde for.

Kølis

2021 Audi e-tron SB 55
2020 Audi e-tron SUV 50, solgt
2017 VW e-Golf («300»), solgt
2015 VW e-Golf, («190»), solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA