Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: TM på onsdag 18. mars 2020, klokken 20:03
Har fått bekreftet fra forhandler at Audi fabrikken stanser på fredag.
Hvor lenge den stenger vet jeg ikke, men BMW stanser alle fabrikker i Tyskland i 4 uker.
Det blir interessant å se når e-tron 55 som jeg bestilte i dag blir levert. Forhandleren estimerer uke 36 og seneste levering uke 52. Håpet er at den kommer etter uke 25 og dermed MY21.
Pris blir også interessant, nå som Euro har gått opp ca 20 % i år. Ryktene sier at Porsche vil øke prisene 15-20 % på grunn av svak norsk krone.
bytter inn E50? Gikk for kort eller taktisk pga valuta?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

#571
Har ikke hurtigladet ennå, så det har ikke noe med rekkevidde å gjøre. Planen er å selge e-tron 50 til høsten og at forskjellen til en MY21 e-tron 55 ikke blir så stor. Det er litt på grunn av at vi vurderer å flytte og da blir avstanden til hytta 23 mil mot 19 i dag. Tiden vil vise om det en god plan. 😉

Noe må vel skje med prisene, for prisene i Europa kan ikke variere så mye som de gjør med dagens Euro kurs.

No-name

Skal ha utlevering av bil imorgen,  og i den forbindelse lurer jeg på om folk har noen tips om hva man burde sjekke /finne ut av i forbindelse med det,  utenom det å sjekke tilstanden på lakk og bil generelt.

Alle tips møtas med takk!

Hårek

Koble deg opp som hovedbruker, og sjekk at MyAudi app får kontakt med bilen. Er noen som sier at den aldri har fungert.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

No-name

Har lastet ned appen,  fikk beskjed om det i mailen om levering..  Skal nå verifiseres som hoved bruker ved utlevering.

Auto

Sitat fra: No-name på mandag 23. mars 2020, klokken 14:49
Skal ha utlevering av bil imorgen,  og i den forbindelse lurer jeg på om folk har noen tips om hva man burde sjekke /finne ut av i forbindelse med det,  utenom det å sjekke tilstanden på lakk og bil generelt.

Alle tips møtas med takk!

Sjekk at sensorstyrt bakluke virker dersom du har bestilt med advanced key. Er en kjent feil på mangen, og krever software oppdatering for å få fikset det. Jeg har min bil inne i dag for å få denne oppdateringen.

Frode Nylund

Test max sving høyre å venstre og hør etter at ingenting tar borti
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

No-name

Sitat fra: Frode Nylund på mandag 23. mars 2020, klokken 16:56
Test max sving høyre å venstre og hør etter at ingenting tar borti

Hva tenker du på da? Er det så trangt rundt hjulene?

jonste

Sitat fra: No-name på mandag 23. mars 2020, klokken 14:49
Skal ha utlevering av bil imorgen,  og i den forbindelse lurer jeg på om folk har noen tips om hva man burde sjekke /finne ut av i forbindelse med det,  utenom det å sjekke tilstanden på lakk og bil generelt.

Alle tips møtas med takk!

Sjekk om de har klart å montere hjulene riktig. Fikk ett med feil rotasjons-retning 😣

Frode Nylund

Sitat fra: No-name på mandag 23. mars 2020, klokken 17:15
Sitat fra: Frode Nylund på mandag 23. mars 2020, klokken 16:56
Test max sving høyre å venstre og hør etter at ingenting tar borti

Hva tenker du på da? Er det så trangt rundt hjulene?
[/
På min ADV SPORT er det noe som tar borti ved Max sving til høyre. Lyd både når jeg kjørere fram å bak.
Må bestille tid for å få det fikset.
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

No-name

Sitat fra: Frode Nylund på mandag 23. mars 2020, klokken 20:45
Sitat fra: No-name på mandag 23. mars 2020, klokken 17:15
Sitat fra: Frode Nylund på mandag 23. mars 2020, klokken 16:56
Test max sving høyre å venstre og hør etter at ingenting tar borti

Hva tenker du på da? Er det så trangt rundt hjulene?
[/
På min ADV SPORT er det noe som tar borti ved Max sving til høyre. Lyd både når jeg kjørere fram å bak.
Må bestille tid for å få det fikset.

Takk for tipset, skal prøve å sjekke det..

smis

Noen som har bil i bestilling som har fått varsel om forsinkelser grunnet korona? Har produksjonbekreftet bil i uke 15, men har foreløpig ikke fått beskjed om forsinkelser.

AJ82

Fabrikken er stengt i 2 uker ihvertfall, så regner med at det utgjør litt. Min bil står bokstavlig talt på samlebåndet. Rakk akkurat ikke bli ferdig.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

HåkonE

Fikk beskjed om at min bil var i Norge i går, og kunne hentes tidligere enn planlagt - hvis ønskelig.

I kontrakten var vi enig om levering tidligst uke 23.

Litt merkelig prioriteringer fra Audi når andre nå venter på bil.

Individual

Min ble ferdig produsert uke 12, og forventet levering uke 18.
Er vel kanskje en av de siste som ble produsert før fabrikken stengte?
Bestilte i begynnelsen av februar

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA