Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Brisken

Hei det er nok mange av oss som bestilte tidlig som ventet lenger enn så ja.
Jeg bestilte 2/9,
ilen ferdig produsert slutten av Oktober
levert 18/2

Alltså over 3, nesten 4 måneder fra ferdig produsert til levert.

AE50AS

Ja, men jeg tenker på de som ikke fikk bilen sin satt på lager🙄
Selger sa 3-4 uker fra produksjon til jeg fikk bilen, nå er gått 5 uker og den står fortsatt i bremerhaven😑

Haaland

Det ble visstnok en del ekstra biler stående på grunn av vinden / det dårlige været som var for noen uker siden.

Viking800

Bil produsert uke 6. Står fortsatt på den berømte kaien.

harol

Sitat fra: harol på torsdag 05. mars 2020, klokken 07:22
Sitat fra: Elmic på onsdag 04. mars 2020, klokken 16:23
Sitat fra: SortRzoe2016 på onsdag 04. mars 2020, klokken 10:42
bestilt e-tron 50 sport 3/9 2019..ferdig produsert uke 5, skal nå endelig utleveres av bilforhandler i slutten av neste uke...
gleder meg veldig..:)

Gratulerer 😀
Fikk beskjed fra selger i går at bilen nå er på toget nordover, så i løpet av et par uker er det utlevering. Bilen ble produsert i uke 7, så syns i grunnen det har gådd kjapt med tanke på skrekkhistoriene man har lest her.

Teller timene nå til vi har bilen ☺️

Lykke til. Jeg fikk beskjed forrige uke bilen var på vei nordover også med toget. Men fikk kontrabeskjed igår, da var bilen enda på fabrikken!  :o

Bilen er nå i bremerhaven (siden 8. Mars), beregnet ankomst Oslo om 3 uker! Er jeg heldig er den hos forhandler om 4-5 uker!

naivsupr

Bestilte e50 i uke41 (oktober).
Produsert ferdig 29. jan.
Kom til Bekkelaget 27. feb.
Ca en uke til forhandler.
Ca en uke med klargjøring (dvs. DropOff herding, omlegging vinterhjul, registrering++)
Levering i morgen, totalt seks uker fra ferdig produsert.
2020 e-Tron 50
2019 Speed Triple RS
2011 Scrambler 900
2001 XR650R

Haaland

- Bil i Bremerhaven

- 1€ = NOK 11,26

Plutselig blir bilen vesentlig dyrere - hva gjør forhandler/Møller med dette?

I kontrakten jeg har signert har de naturlig nok forbeholdt seg retten til prisendringer i gitte situasjoner, og dette er nok en av de. Hva har skjedd tidligere i slike saker og hva skjer nå?

Daruu

Sitat fra: Haaland på fredag 13. mars 2020, klokken 09:58
- Bil i Bremerhaven

- 1€ = NOK 11,26

Plutselig blir bilen vesentlig dyrere - hva gjør forhandler/Møller med dette?

I kontrakten jeg har signert har de naturlig nok forbeholdt seg retten til prisendringer i gitte situasjoner, og dette er nok en av de. Hva har skjedd tidligere i slike saker og hva skjer nå?
Hva står det i kontrakten din? I vår (riktignok vw) så står det at prisøkning over 6% gir rett til å heve kjøpet
2020 VW Eup range

Haaland

Står ikke noe om det i vår kontrakt, dessverre.

harol

Sitat fra: Haaland på fredag 13. mars 2020, klokken 10:31
Står ikke noe om det i vår kontrakt, dessverre.

Jeg ville ikke bekymret meg for mye. Sålenge dagens listepris er samme så kan de ikke uten videre gi deg en annen pris. Per 1. Mars var ikke prisen endret fra ifjor. Jeg vil tro at Audi har så store økonomiske insentiver for å pushe elbiler at de tar den kostnaden selv uten å øke pris til leverandører.

Haaland

Nei, vi får se. Håper at det blir slik i alle fall.

AE50AS

Kronekurs skal ikke spille inn, er pris i kroner i kontrakten. Men avgifter fra myndighetene går på kjøper.

Trond.m

#567
Sitat fra: AE50AS på fredag 13. mars 2020, klokken 13:42
Kronekurs skal ikke spille inn, er pris i kroner i kontrakten. Men avgifter fra myndighetene går på kjøper.
Kursen på NOK er ikke nevnt spesifikt i kontrakten, men det står tydelig at dersom bilen blir dyrere i innkjøp, så kan prisen økes tilsvarende. Det er nok ingen grunn til å bekymre seg for prisøkning for biler som har levering i nær framtid. Importøren har imidlertid presisert at de ikke gir en generell prisgaranti, og at det er maks 6 % regelen som gjelder for om kunden har rett til avbestilling. Dette er standardvilkår som gjelder i bilbransjen. Den enkelte forretning kan ha avvikende (bedre) vilkår og kan velge å skjerme kunder mot prisstigning, men altså ikke noe importøren styrer.

Spørsmålet er om fabrikken godtar en lavere pris i Euro for biler som selges til Norge i forhold til andre land. Det er kanskje grunn til å tvile på det, dersom de allerede sliter med å få levert biler (spesielt e-tron 55) på grunn av batterimangel. Tviler at leveringssituasjonen for batterier vil bedre seg i nær framtiden med stadig mer inngripende tiltak mot Korona verden over.

Trond.m

#568
Noen som har fått bekreftet at Audi stanser produksjonen av e-tron på grunn av Korona ? Slik jeg leser det, så skal VW stanse alle fabrikker i EU, så da er vel Audi i Belgia en av disse.

Edit: ser ut som svaret på spørsmålet mitt er her :

Fant følgende i thebulletin.be 17.3.2020

https://www.thebulletin.be/coronavirus-belgium-information-covid-19-questions-answers

« Work should continue as far as possible. Belgian prime minister Sophie Wilmès says companies should allow employees to work from home wherever possible. Non-essential meetings should be cancelled or use teleconferencing. Firms should also allow more flexible working hours. The Audi car factory in Forest suspended production on Monday.»

Trond.m

Har fått bekreftet fra forhandler at Audi fabrikken stanser på fredag.
Hvor lenge den stenger vet jeg ikke, men BMW stanser alle fabrikker i Tyskland i 4 uker.
Det blir interessant å se når e-tron 55 som jeg bestilte i dag blir levert. Forhandleren estimerer uke 36 og seneste levering uke 52. Håpet er at den kommer etter uke 25 og dermed MY21.
Pris blir også interessant, nå som Euro har gått opp ca 20 % i år. Ryktene sier at Porsche vil øke prisene 15-20 % på grunn av svak norsk krone.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA