Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

devotio

Sitat fra: kjoerge på torsdag 20. februar 2020, klokken 19:40
Sitat fra: devotio på torsdag 20. februar 2020, klokken 13:35
Min e-tron 50 adv. business ble bestilt 4. november, produsert i uke 4, på båten nå. Skal hente den på onsdag i neste uke.

Er det båt på vei til Norge nå? Ser ut som Autoprestige bare skulle til Sverige (men den går kanskje videre til Oslo etter den har losset litt?)
Jeg trodde det, selger ringte meg nemlig nesten samtidig som båten forlot havna i Bremerhaven. Men det kan ikke stemme. Mulig den allerede hadde kommet til Norge når han ringte (han jobbet ikke begynnelsen av uka, vinterferie?)
Den er uansett registrert i dag, EB 325xxx.
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

kjoerge

Sitat fra: devotio på mandag 24. februar 2020, klokken 15:27
Sitat fra: kjoerge på torsdag 20. februar 2020, klokken 19:40
Sitat fra: devotio på torsdag 20. februar 2020, klokken 13:35
Min e-tron 50 adv. business ble bestilt 4. november, produsert i uke 4, på båten nå. Skal hente den på onsdag i neste uke.

Er det båt på vei til Norge nå? Ser ut som Autoprestige bare skulle til Sverige (men den går kanskje videre til Oslo etter den har losset litt?)
Jeg trodde det, selger ringte meg nemlig nesten samtidig som båten forlot havna i Bremerhaven. Men det kan ikke stemme. Mulig den allerede hadde kommet til Norge når han ringte (han jobbet ikke begynnelsen av uka, vinterferie?)
Den er uansett registrert i dag, EB 325xxx.

Gratulerer! Min står fremdeles på kaia. Kom ikke med igår heller... :-\

Elmic

Bestilte 16.oktober. Ifølge selger ble bilen ferdig i uke 7. Nå er det bare å håpe man treffer på bingoen ☺️
Bestilt e-tron 50 Advanced Business ++ 16.10.19

CEM07

Bil bestilt i midten av november, ferdig uke 4 og stått på kaia i 4 uker.
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

AE50AS

Produsert uke 5, står i bremerhaven. Kjedelig å ikke ha noen tid å forholde seg til ::)

Viking800

Møller Minde i Bergen har leveringsklare biler (50), mens levering av min bil fortsatt er i det blå. Jeg har imidlertid fått forståelse av at bilen skal leveres i løpet av mars.

Noen som har erfaring med å vente på bil mens forhandler har «kjøp og kjør»-kampanje?

Auto

Kjøpte i midten av oktober 2019 en bil Audi hadde i bestilling. En E-tron 50 Advanced Sport med litt ekstra. Produsert uke 40/2019. Sendt fra fabrikk uke 02/2020. Ankom Oslo 4.februar med båt fra Bremerhaven. Hentet bil hos forhandler 14. februar. Tok litt tid, men kjekt når den kom. Storfornøyd med bilen så bare å glede seg for de som venter!

Jogex

Fikk nettopp telefon av selger. Bilen er på vei til Oslo!
Til info så var bilen ferdig produsert sent uke 6 og ble registrert fremme på Bremerhaven 17 feb.

De forventer enda 2-3 uker før bilen er klar for utlevering (den skal til telemark). Må innrømme at det er lenge siden jeg har gledet meg så mye til noe :D
e-tron 50 - Bestilt 4/10-19 - Levering uke 15/2020

kjoerge

Sitat fra: Jogex på fredag 28. februar 2020, klokken 09:56
Fikk nettopp telefon av selger. Bilen er på vei til Oslo!
Til info så var bilen ferdig produsert sent uke 6 og ble registrert fremme på Bremerhaven 17 feb.

De forventer enda 2-3 uker før bilen er klar for utlevering (den skal til telemark). Må innrømme at det er lenge siden jeg har gledet meg så mye til noe :D

Samme her. Bilen kom til Oslo i natt. Produsert i uke 6 og fremme i Bremerhaven 14. februar. Virker som ventetiden på nyproduserte biler i Bremerhaven er ca 2 uker.

Jogex

Sitat fra: kjoerge på fredag 28. februar 2020, klokken 09:59
Samme her. Bilen kom til Oslo i natt. Produsert i uke 6 og fremme i Bremerhaven 14. februar. Virker som ventetiden på nyproduserte biler i Bremerhaven er ca 2 uker.

Systemene må jo henge veldig etter.. Såvidt jeg forstår så er det kun ett skip som frakter bilene til Norge, Autoprestige, og i følge marinetraffic så annkom denne Oslo i dag tidlig.

Selger mente bilen min var "midt på havet".
e-tron 50 - Bestilt 4/10-19 - Levering uke 15/2020

harol

Sitat fra: harol på mandag 24. februar 2020, klokken 10:00
Sitat fra: harol på torsdag 20. februar 2020, klokken 07:54
E-tron 50 Advanced Sport, Bestilling registrert 15. oktober, antatt levering uke 8, senest levering uke 16.

Bilen har nå hatt status "i Produksjon" i flere uker, så lite sannsynlig levering uke 8!, men lever i håpet at vi får den i Mars en gang.

Bil ferdig produsert 20. Februar og ute av fabrikk  :+1: så gjenstår det å se hvor lang tid det tar før den er på båten!

På toget idag til Bremerhaven....

mahuns

Bestilt 1 Okt, produsert uke 5, ankom Oslo i dag morges :) (28.02.20)
2020 E-tron 50 AS
2007 Mazda 3

Hyperstress

Min skulle vært produsert U5, men den var ikke på kaia før 12.02. Ikke hørt noe om utlevering.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

kjoerge

Sitat fra: Hyperstress på fredag 28. februar 2020, klokken 13:08
Min skulle vært produsert U5, men den var ikke på kaia før 12.02. Ikke hørt noe om utlevering.

Vil jo anta at den kom med på samme båt som min, men det hadde vært interessant å sjekke. Hvis den ikke kom med, er det jo virkelig bingo.

Erl

Sitat fra: kjoerge på fredag 28. februar 2020, klokken 13:48
Sitat fra: Hyperstress på fredag 28. februar 2020, klokken 13:08
Min skulle vært produsert U5, men den var ikke på kaia før 12.02. Ikke hørt noe om utlevering.

Vil jo anta at den kom med på samme båt som min, men det hadde vært interessant å sjekke. Hvis den ikke kom med, er det jo virkelig bingo.

Min er produsert uke 6 og kom til havna 10/2 og står der fortsatt. Tror også det er flere med produksjon både uke 3 og 4 som står der fortsatt (var iallfall det før båten som kom til Oslo i morges). Så en del innslag av Lotto/bingo er det.

Men ser mange rapporterer at bilen er kommet til Norge, så håper vår nærmer seg båttransport.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA