Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

StigV

Fikk i dag beskjed at min bil har kommet til Norge. Bestilt den 12/9-19, en Advanced Sport med litt ekstra. Utlevering fredag 7.feb.
2022 Audi e-tron 55 S-line
2015 Tesla Model S 85D

Kim Morten

Min kom også til Norge i går. Utlevering 12.2 for vår del. The wait...  ???
Sort E-Golf
Oslo

Voltron

Godt å vite at "at produksjon og leveranse av E-Tron til Norge går etter helt etter planen, og at de forventer å få et voksende antall biler til Norge gjennom hele året." i flg Direktør for Audi Norge, Elin Sinervo, til Teknisk Ukeblad https://www.tu.no/artikler/audi-har-trobbel-med-e-tron-produksjonen/483910.

Synd at vi som bestilte Etron 50 i september ikke fikk vite at levering uke 48/19 - egentlig betydde "en gang i februar 20" i Audis Planer..
E tron 50

Martin-

Bestilte/signerte kontrakt i dag, og har levering mellom uke 6 og uke 8  :D
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

No-name

Det var kjapt.  Jeg bestilte i starten av desember,  levering i slutten av mars..

Martin-

Det må vel legges til at vi signerte kontrakt på en allerede spesifisert bil, og måtte da ta det ekstrautstyret vi fikk. Samt ikke velge farge etc. Forhandler hadde bestilt ekstra biler, og vi var heldige som fikk en av disse  :) Farge (sort) og utstyrsnivå (vinterpakke med hengerfeste) var dog ganske nøyaktig det vi ønsket i utgangspunktet, så vinn-vinn  ;D
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

No-name

Perfekt når tilbudet og ønsker matcher.
Jeg synes ventinga er helt ok, egentlig..
Blir fort lei ting,så jo lengre jeg venter jo lengre varer gleden over kjøpet, på en måte.

Sandra87

Jeg skal hente vår e tron 50 i morgen ☺️ Håper jeg får sove i natt.

janbanan

Sitat fra: Sandra87 på onsdag 29. januar 2020, klokken 23:55
Jeg skal hente vår e tron 50 i morgen ☺️ Håper jeg får sove i natt.

Jeg henter min i dag, fikk ikke sove i natt  ::)
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Sandra87

Sitat fra: janbanan på torsdag 30. januar 2020, klokken 07:39
Sitat fra: Sandra87 på onsdag 29. januar 2020, klokken 23:55
Jeg skal hente vår e tron 50 i morgen ☺️ Håper jeg får sove i natt.

Jeg henter min i dag, fikk ikke sove i natt  ::)

😂 Jeg sovnet faktisk 😂 Og elsker bilen ☺️ Litt skummelt med SUV, men er vel bare en vanesak.

jonste

Fikk nok en utsettelse på levering av bil bestilt 2/9. Nå blir det oppsigelse av kontrakt om denne leveringen ikke holdes. Rimelig lei av udugelig logistikk.
Burde ikke ta 3 mnd å få fraktet en bil fra Belgia.  >:(

Trond.m

Sitat fra: jonste på fredag 31. januar 2020, klokken 07:52
Fikk nok en utsettelse på levering av bil bestilt 2/9. Nå blir det oppsigelse av kontrakt om denne leveringen ikke holdes. Rimelig lei av udugelig logistikk.
Burde ikke ta 3 mnd å få fraktet en bil fra Belgia.  >:(
Nei, Audi Bingo gjør at jeg lengter tilbake til BMW logistikk. Håper de snart kan levere i4  8)

Reinwerks

Sitat fra: Reinwerks på fredag 24. januar 2020, klokken 17:40
Hyggelig at flere begynner å få levert sin 50, gratulerer til dere.
Selv begynner jeg å gå tom for tålmodighet - bestilte 2.september kl 09 med lovnad om levering før jul (naturligvis samme forbehold i kontrakt som alle andre har fått). Bilen var ferdig produsert uke 43, og har stått på lager i Belgia siden. Har enda ikke flyttet seg derfra.. Bestilte tidlig nettopp for å få bil tidlig.
Har verdens beste selger hos Møller, men de får INGEN informasjon. Utrolig dårlig opplegg fra Audi, de har mistet en stjerne i boka hos meg pga dette.

Har skjedd litt den siste uken - ut fra mørket (lageret), godkjent og klargjort for sending. Står nå i Bremerhaven og venter på båt.

naivsupr

Noe usikre tider på denne kanten. På fredag ble jeg forevist (på skjermen til min selger) en epost sendt til salgsleddet fra sentralt hold. Den formidlet i korte trekk at selgere nå skal oppgi opptil 8 ukers leveringstid, selv for oss med biler på kaia i Bremerhaven. Epost var formatert / klargjort for fletting videre ut til kunder. Den var sendt ut ca kl. 8.45 fredag formiddag, og forespeilet forsinkelser grunnet stor pågang i båttrafikken / logistikk.
Jeg håper at dette varselet er ment som en justering(?) av kunders forventninger, og derfor også som et worst case scenario. Jeg satser på at det vil gå mye raskere enn som så, men er spent. Det sies også at vekta på batteribilene gjør at bilfrakterne seiler "halvfulle".

Jeg har vært avventende med å melde dette her inne, rett og slett for å sjekke om det dukket opp tilsvarende signaler fra andre kilder..
2020 e-Tron 50
2019 Speed Triple RS
2011 Scrambler 900
2001 XR650R

Trond.m

Nå har jeg ikke fått min levert ennå, men transport fra fabrikk har vel egentlig gått rimelig greit. Ferdig produsert 16.1. Ankom Bremerhaven 20.1. Med båt 2.1 og har fått antydet levering i midten av neste uke. Det vil bety 4 uker fra fabrikk til levering som er ganske normalt. Men det tyder på at det kan være store individuelle forskjeller, så derfor estimerer de vel lenger tid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA