Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Øyvis Prøyvis

Jeg fikk melding om at min bil står på samlebåndet nå og dersom alt klaffet og gikk som normalt vill jeg få min 50 AB med hengerfeste om ca 3 uker :)
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

pellethedog

Fikk min 50 denne uken, advanced sport med hengerfeste på plass i bilen. Bestilte 2. sept. Godt fornøyd så langt

Reinwerks

Hyggelig at flere begynner å få levert sin 50, gratulerer til dere.
Selv begynner jeg å gå tom for tålmodighet - bestilte 2.september kl 09 med lovnad om levering før jul (naturligvis samme forbehold i kontrakt som alle andre har fått). Bilen var ferdig produsert uke 43, og har stått på lager i Belgia siden. Har enda ikke flyttet seg derfra.. Bestilte tidlig nettopp for å få bil tidlig.
Har verdens beste selger hos Møller, men de får INGEN informasjon. Utrolig dårlig opplegg fra Audi, de har mistet en stjerne i boka hos meg pga dette.

jonste

Sitat fra: Reinwerks på fredag 24. januar 2020, klokken 17:40
Hyggelig at flere begynner å få levert sin 50, gratulerer til dere.
Selv begynner jeg å gå tom for tålmodighet - bestilte 2.september kl 09 med lovnad om levering før jul (naturligvis samme forbehold i kontrakt som alle andre har fått). Bilen var ferdig produsert uke 43, og har stått på lager i Belgia siden. Har enda ikke flyttet seg derfra.. Bestilte tidlig nettopp for å få bil tidlig.
Har verdens beste selger hos Møller, men de får INGEN informasjon. Utrolig dårlig opplegg fra Audi, de har mistet en stjerne i boka hos meg pga dette.
+1
Samme situasjon. Utrolig dårlig gjennomføring.

Hyperstress

Kanskje de sender ut først de som er produsert i senere tid. Det er sikkert billigere enn å tømme lager først, for så å putte nye biler inn på lager.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Frode Nylund

#470
Mine tanker er at det ikke kommer noe info om når, årsak svaret er kun kommer når den kommer!
Dette er ikke ok når biler som er blitt bestilt uker å måneder senere ankommer Norge før disse "lager bilene".
Ble lover fra uke 47 2019 til uke 4 2020 , når bilen kommer skal det gjøres endel før jeg får den så uke 5 kan jeg bare glemme! Teller på knappene om den skal avbestilles? 🤔
Lite seriøst av Audi.de 🤣
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Orbit

Har du fått VIN på bilen? Hvis ikke (og jeg tar på foliehatten), så sendte fabrikken et voldsomt antall e50 til Nederland før avgiftene der steg ved nyttår. Har de gamblet på å sende bestilte biler dit, for så å etterfylle til norske kunder med nye fra fabrikken?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Frode Nylund

Sitat fra: Orbit på fredag 24. januar 2020, klokken 20:47
Har du fått VIN på bilen? Hvis ikke (og jeg tar på foliehatten), så sendte fabrikken et voldsomt antall e50 til Nederland før avgiftene der steg ved nyttår. Har de gamblet på å sende bestilte biler dit, for så å etterfylle til norske kunder med nye fra fabrikken?

Ja har fått VIN nr , men de kan sikkert trikse med det også? 🤔
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Elbilmannen87

Frode. Uke 4 er vel nå? Så med mindre de kan levere den i morgen er det bare å glemme ja. Samme med meg, levering mellom de samme ukene. De aner ikke hvor bilen er. Jeg har aldri hatt verre opplevelse av et nybilkjøp.
E tron!

Frode Nylund

Sitat fra: Elbilmannen87 på fredag 24. januar 2020, klokken 21:08
Frode. Uke 4 er vel nå? Så med mindre de kan levere den i morgen er det bare å glemme ja. Samme med meg, levering mellom de samme ukene. De aner ikke hvor bilen er. Jeg har aldri hatt verre opplevelse av et nybilkjøp.

Sorry uke 5 men allikevel så blir den ikke klar er ikke i Norge ennå!
De sier den står på kaien i Bremen? Vist de har så mange biler som venter på å komme til Norge så bør de skaffe ekstra transport.
Er noe som skurrer!
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

jonste

Sitat fra: Orbit på fredag 24. januar 2020, klokken 20:47
Har du fått VIN på bilen? Hvis ikke (og jeg tar på foliehatten), så sendte fabrikken et voldsomt antall e50 til Nederland før avgiftene der steg ved nyttår. Har de gamblet på å sende bestilte biler dit, for så å etterfylle til norske kunder med nye fra fabrikken?

Tviler på at bilene er sendt andre steder. Tror nok selv ikke nederlenderne var så desperate at de tok alt av ferdigproduserte biler uansett specc og solgte videre. Er jo tross alt ikke snakk om 4-5 varianter.
Er nok mer en fullstendig udugelig håndtering av logistikk.
Går selv og vurderer avbestilling. Ikke for at jeg ikke vil ha bilen, men fordi hele systemet rundt har feilet så totalt. Uriktig markedsføring, arroganse i forhold til kontraktfestet levering, tåkelegging med å fjerne sporing i bilhold, og generelt lite oppfølging etter at det ble bekreftet at det ville bli forsinkelse.

tromsø

Min e50 har endelig kommet til Norge!

Skal transporteres med fornybar strøm via SJ til Narvik men fikk i dag beskjed fra selger at et malmtog har avsporet så det kan bli opp til 10 dagers stopp på malmbanen  :o

Kudos til selger for rask info og dette er jo ikke noe dem kan styre med. Men huff, for et uhell på mange måter.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Krm

Sitat fra: tromsø på fredag 24. januar 2020, klokken 22:47
Min e50 har endelig kommet til Norge!

Skal transporteres med fornybar strøm via SJ til Narvik men fikk i dag beskjed fra selger at et malmtog har avsporet så det kan bli opp til 10 dagers stopp på malmbanen  :o

Kudos til selger for rask info og dette er jo ikke noe dem kan styre med. Men huff, for et uhell på mange måter.

@tromsø : Min bil kom seg også til Norge med båten torsdag. Etter tre måneder på lager i Belgia og venting i Bremerhaven. Regner med min også skal nordover med SJ da, selv om jeg ikke har hørt noe om det. I såfall en NY forsinkelse da altså.

Kim Morten

Sitat fra: jonste på fredag 24. januar 2020, klokken 17:45
Sitat fra: Reinwerks på fredag 24. januar 2020, klokken 17:40
Hyggelig at flere begynner å få levert sin 50, gratulerer til dere.
Selv begynner jeg å gå tom for tålmodighet - bestilte 2.september kl 09 med lovnad om levering før jul (naturligvis samme forbehold i kontrakt som alle andre har fått). Bilen var ferdig produsert uke 43, og har stått på lager i Belgia siden. Har enda ikke flyttet seg derfra.. Bestilte tidlig nettopp for å få bil tidlig.
Har verdens beste selger hos Møller, men de får INGEN informasjon. Utrolig dårlig opplegg fra Audi, de har mistet en stjerne i boka hos meg pga dette.
+1
Samme situasjon. Utrolig dårlig gjennomføring.

Her og :-1:
Sort E-Golf
Oslo

Voltron

Sitat fra: jonste på fredag 24. januar 2020, klokken 21:28
Ikke for at jeg ikke vil ha bilen, men fordi hele systemet rundt har feilet så totalt. Uriktig markedsføring, arroganse i forhold til kontraktfestet levering, tåkelegging med å fjerne sporing i bilhold, og generelt lite oppfølging etter at det ble bekreftet at det ville bli forsinkelse.

Enig at det har vært MYE som skurrer her, først at det holdt igjen bilene til over jul, og så klarer de søren meg ikke å få transport bilene til Norge i løpet av hele januar, kanksje fordi nyproduserte biler virker å få pri på shippingen... Nå synes jeg selger har vært flink til å informere så raskt han kan og følger opp ovenfor importør, men det hjelper fint lite når leddene videre oppover virker totalt arrogante

E tron 50

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA