Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

pellethedog

Min bil er nå ankommet Bergen og jeg har utlevering mandag kl 1500. Advanced sport m s-line. Bestilte 2. sept.

naivsupr

Noen som kjenner til andre båter i sving?
Autoprestige glemte å svinge til høyre.  :o
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2020 e-Tron 50
2019 Speed Triple RS
2011 Scrambler 900
2001 XR650R

Frode Nylund

Sitat fra: naivsupr på torsdag 16. januar 2020, klokken 22:26
Noen som kjenner til andre båter i sving?
Autoprestige glemte å svinge til høyre.  :o
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Autopride var noen turer med biler til Norge for ca en uke side
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Krok

Det kom iallfall en ladning biler til Norge igår. Deriblant vår 😊

Frode Nylund

Noen som får oppdateringer i "mitt bilhold appen"  om status/hvor bilen befinner seg? Eller er den ikke aktiv?
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Sandra87

Sitat fra: tromsø på onsdag 15. januar 2020, klokken 22:32
Sitat fra: Sandra87 på onsdag 15. januar 2020, klokken 22:30
Min 50 har ankommet forhandler og klargjøres nå 🥳🥳

Gratulerer! Og du bestilte når?

Takk☺️ Bestilte i midten av november , og ble forespeilet levering i mars/april. Så ble mye tidligere enn ventet.
Tror kanskje jeg kan få den neste uke.

tromsø

Bare å gratulere ja! Fint at det er noen som får tidligere enn forespeilet.

Mange med meg som bestilt tidlig september og venter fremdeles...
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Sandra87

Sitat fra: tromsø på fredag 17. januar 2020, klokken 18:36
Bare å gratulere ja! Fint at det er noen som får tidligere enn forespeilet.

Mange med meg som bestilt tidlig september og venter fremdeles...

Syns det er veldig dårlig når de lokker med at om du bestiller tidlig så får du tidlig. Men folk er veldig tålmodige da, all honnør til alle de.
Får håpe det skjer noe med alle de bilene som står klare til å leveres.

Krok

Den vi opprinnelig bestilte i starten av september gikk i produksjon denne uka. Vi måtte ha bil nå og selger har gjort en kjempe jobb med å finne en ledig bil som var nesten lik den vi hadde bestilt. Er veldig takknemlige, men syns det er ganske utrolig at de som bestilte først ikke får bil først.

Tin

Bestillte 2 september. Ble lovet bil nov/des, så bestemte de seg for å holde igjen bilene til 2020, så da ble levering lovet tidlig i januar. Bilen står fremdeles på havna. Har senest utlevering uke 4 i kontrakt. Kansellerer kontrakten/hever kjøpet om ikke bilen kommer neste uke.

Trond.m

Sitat fra: Tin på fredag 17. januar 2020, klokken 20:41
Bestillte 2 september. Ble lovet bil nov/des, så bestemte de seg for å holde igjen bilene til 2020, så da ble levering lovet tidlig i januar. Bilen står fremdeles på havna. Har senest utlevering uke 4 i kontrakt. Kansellerer kontrakten/hever kjøpet om ikke bilen kommer neste uke.
Forstår veldig godt at de som er i denne situasjonen er frustrert. Det er jo uakseptabelt at de gjør dette uten at det er tekniske grunner for det. De burde også kompensere kunder som opplever dette, men de har vel helgardert seg med kryss for usikker levering. Er imidlertid ikke sikker på om de kan bruke den klausulen når de har oppgitt leveringsuke og det er under 6 mnd. leveringstid. Jeg får også min bil 6-7 uker senere enn avtalt, men da er tross alt produksjonen av bilen også utsatt (ferdig i disse dager). Forhåpentligvis går da leveringen mer etter planen, da det dessverre viser seg at biler som blir satt til side ikke får førsteprioritet ved forsendelse  :(

Sandra87

Noen her som har fått bilen sin? Noen som har fått 50?

janbanan

Sitat fra: Sandra87 på torsdag 23. januar 2020, klokken 19:33
Noen som har fått 50?
Nei, men den er til klargjøring nå, og utleveres til uken e-50 AS og litt til.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Krok

Etter en uke i landet er ikke vår komt til forhandler ennå. Etter det blir det klargjøring. Hørtes ut på forhandler at det er stort trøkk på både transport og klargjøring nå.

jonste

Sitat fra: Sandra87 på torsdag 23. januar 2020, klokken 19:33
Noen her som har fått bilen sin? Noen som har fått 50?

12 uker etter produksjon har de i allefall fått den til havna i Tyskland. Mest sannsynlig transporteres den klimanøytralt(!?) med hest og kjerre. Blir nok rodd til norge i løpet av våren  ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA