Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Torbjoern Laundal

Fikk samme her også ;) Levering usikker - mer enn 6 mnd.

Men den er bekreftet prod uke 6 nå :)

Amatøren

#436
Sitat fra: kjoerge på tirsdag 14. januar 2020, klokken 08:44
Jeg har en fin formulering i kontrakten: "Leveringstid usikker, mer enn 6 mnd".
Joda, har den.

Er vel en sikkerhet for forhandlere som gjør at de kan holde på kundene så de ikke kan heve kontrakten ved store forsinkelser (Uten mye krangling - Hvis det i det hele tatt går).

Tin og andre som vurderer kansellering, bør vel sjekke kontrakten for den teksten før de går for høylytt ut mot forhandler/selger.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Trond.m

Jeg tror ikke det er meningen med skjemaet (som et standardskjema i bransjen) at man skal oppgi en leveringsuke, og deretter slenge på et kryss om mer enn 6 mnd for å helgardere seg.  Dersom leveringsuken som er oppgitt er tidligere enn 6 mnd. fra kontrakt gir det ingen mening, annet enn et forsøk på å unngå å være ansvarlig for forsinkelse. Tror ikke forhandler får medhold i en eventuell rettslig tvist, men dette kan nok en jurist hos NAF eller andre gi et svar på.
I mitt tilfelle mener jeg det står uke 52...usikker, mer enn 6 mnd. Men jeg har et godt forhold til forhandler, så jeg tenker ikke å lage noe bråk for det, siden jeg ikke lider noe tap selv. Andre kan være i en annen situasjon, og da ville jeg brukt kontrakten for det den er verd  ;)

kjoerge

Sitat fra: Torbjoern Laundal på tirsdag 14. januar 2020, klokken 09:02
Fikk samme her også ;) Levering usikker - mer enn 6 mnd.

Men den er bekreftet prod uke 6 nå :)

Min også!  :) (Etter først å ha fått beskjed om at den ikke ble produsert før i juni/juli. Veldig grei måte å få fornøyde kunder på. Først hadde jeg estimert uke 10, så ble det juni/juli og nå er den bekreftet i uke 6. Så nå er jeg veldig fornøyd - så får vi se hvor lang tid det tar å transportere den til Norge...)

Elmic

Sitat fra: kjoerge på tirsdag 14. januar 2020, klokken 08:44
Jeg har en fin formulering i kontrakten: "Leveringstid usikker, mer enn 6 mnd". Står ved siden av "Seneste leveringsuke". Antok at dette var en standardformulering som kom inn fordi de hadde så store problemer med 55 i sin tid. Ingen andre som har denne?

Jeg har samme formulering i min kontrakt.
Så ikke det før jeg hadde underskrevet og sendt inn 😨 Forventet levering senest uke 16. Veldig spent på om den kommer da 🤔
Bestilt e-tron 50 Advanced Business ++ 16.10.19

StigV

De har ikke helt kontroll på logistikken.
I Uke 1 fikk jeg beskjed om at bilen ville komme med båt den kommende helgen. Siden jeg ikke har hørt noe mer, etterlyste jeg status i dag. Da var beskjeden at den fortsatt står i Bremerhaven og venter på å bli sendt med båt.
2022 Audi e-tron 55 S-line
2015 Tesla Model S 85D

Trond.m

Sitat fra: StigV på tirsdag 14. januar 2020, klokken 17:21
De har ikke helt kontroll på logistikken.
I Uke 1 fikk jeg beskjed om at bilen ville komme med båt den kommende helgen. Siden jeg ikke har hørt noe mer, etterlyste jeg status i dag. Da var beskjeden at den fortsatt står i Bremerhaven og venter på å bli sendt med båt.
Minner veldig om situasjonen med Mercedes EQC. Der ble mange biler holdt tilbake pga. en teknisk aksjon. De bilene som ble stående på lager hadde de tydeligvis ikke kontroll på, og biler som ble produsert senere gikk forbi køen av ventende biler. Veldig irriterende

Sandra87

Min 50 har ankommet forhandler og klargjøres nå 🥳🥳

tromsø

Sitat fra: Sandra87 på onsdag 15. januar 2020, klokken 22:30
Min 50 har ankommet forhandler og klargjøres nå 🥳🥳

Gratulerer! Og du bestilte når?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Voltron

Begynner å tære alvorlig på tolmodigheten nå. Bilen var ferdig produsert i midten av november og har stått på et lager i Belgia siden - og selger er på, men Audi gir ingen info om når den vil shippes. Frustrerende for han også som har meg og flere andre på nakken...

Men er det noen som vet om lagringen skjer utendørs eller inne? Tenker at to måndeder på en parkeringsplass ikke er særlig gunstig for bilen eller batteriet.
E tron 50

Frode Nylund

Sitat fra: Voltron på torsdag 16. januar 2020, klokken 12:30
Begynner å tære alvorlig på tolmodigheten nå. Bilen var ferdig produsert i midten av november og har stått på et lager i Belgia siden - og selger er på, men Audi gir ingen info om når den vil shippes. Frustrerende for han også som har meg og flere andre på nakken...

Men er det noen som vet om lagringen skjer utendørs eller inne? Tenker at to måndeder på en parkeringsplass ikke er særlig gunstig for bilen eller batteriet.

Meiner at bilene blir pakket i plastikk for å beskytte lakk å vinduer, hvorfor på lager i Belgia?
Min bil står å venter i Bremen, fikk beskjed igår om at den er klarert for båttransport .
Kontrakt sier uke 5
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Voltron

Ikke vet jeg := Men Audi holdt de igjen på fabrikken til over årsskiftet (for å få mindre utslippsgebyrerer) og jeg har ikke fått noe beskjed om at den er flyttet derfra til Bremen..
E tron 50

janbanan

Sitat fra: Frode Nylund på torsdag 16. januar 2020, klokken 13:01
Sitat fra: Voltron på torsdag 16. januar 2020, klokken 12:30
Begynner å tære alvorlig på tolmodigheten nå. Bilen var ferdig produsert i midten av november og har stått på et lager i Belgia siden - og selger er på, men Audi gir ingen info om når den vil shippes. Frustrerende for han også som har meg og flere andre på nakken...

Men er det noen som vet om lagringen skjer utendørs eller inne? Tenker at to måndeder på en parkeringsplass ikke er særlig gunstig for bilen eller batteriet.

Meiner at bilene blir pakket i plastikk for å beskytte lakk å vinduer, hvorfor på lager i Belgia?
Min bil står å venter i Bremen, fikk beskjed igår om at den er klarert for båttransport .
Kontrakt sier uke 5
Min står også i Bremerhaven, kan det være av plasshensyn?
At man først har fyllt opp Bremerhaven, og så har resten av de ferdige bilene blitt lagret andre steder i påvente av at det blir ledig plass Bremerhaven?
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Voltron

De står vel først i nærheten av fabrikken utenfor Brussel, og det virker som de shipper et forsiktig antall av "lager"-bilene til Bremerhaven for at de kan komme på båt der, mens bilene som er nyproduserte virker å få en mer dirkete linje fra fabrikk til importør.

For kort tid siden fikk jeg beskjed om at bilen min hadde ankommet Bremerhaven etter å stått ukesvis i Belgia. Håper den også får båt ganske snart.. Dette gir "Bilbingo" ny menig  :-X
E tron 50

eivhelle

Synes det er pussig at man velger å transportere bilene fra Brussels til Bremerhaven på bil, i stedet for til Zeebrugge. Det er 400 km lenger og man får vel maks plass til 8 biler om gangen, mens et bilfrakteskip har kapasitet til flere tusen biler.

Var en tur til Zeebrugge i høst i forbindelse med jobb. Havna der var fullpakket med biler og bilfrakteskip. Båten jeg besøkte hadde kapasitet på over 5000 biler og skulle mellom annet innom Bremerhaven på neste stopp.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA