Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

devotio

Sitat fra: TM på torsdag 05. desember 2019, klokken 22:05
Sitat fra: devotio på torsdag 05. desember 2019, klokken 19:58
Sitat fra: TM på tirsdag 03. desember 2019, klokken 19:22
Det var vel hengerfeste-krisen var på det verste. Hvis bilen din ikke er låst kam det være et alternativ å endre til fabrikkmontert hengerfeste. Ellers er jeg redd du må vente til senhøsten 2020 før du får ettermontert det.
Hvor har du det estimatet fra?
Bilen ble låst kort etter bestilling, sier selger.
Salgsjefen der jeg bestilte bilen sa at de ikke kunne love ettermontert hengerfeste før Q4, 2020. Det er jo fortsatt mange e-teon 55 kunder som har ventet over et halvt år og ennå ikke har fått bekreftet dato for ettermontering.
Jeg tok det opp med selger. Han hadde lagt på prisen for ettermontering i kontrakten (så jeg måtte betale ved henting av bilen), men siden han ikke kunne love at hengerfeste kom til våren som han sa ved prøvekjøring så tok han vekk prisen og jeg har fått lovet samme pris på ettermontering. Alt i alt er jeg fornøyd, men får se når hengerfestet faktisk kommer. Han nevnte ikke Q4 for meg...
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

batteribilen

Sitat fra: TM på fredag 06. desember 2019, klokken 18:11
Sitat fra: Brisken på fredag 06. desember 2019, klokken 18:07
Jeg fikk akkurat mail fra min selger om levering midten til slutten av Januar men skulle få mer eksakt såfort den var blitt skipet.
Er i behov av bil fra 20 Dec så får leie en via Audi i mellomtiden til Ok pris.

Jeg bestilte første mulige dag, bilen er ferdig produsert siden en måned tilbake eller noe.
Det betyr vel at ingen biler blir levert ut i år ?

Jeg får min 50 levert denne eller neste uke.  :)

tromsø

Sitat fra: batteribilen på tirsdag 10. desember 2019, klokken 14:15
Jeg får min 50 levert denne eller neste uke.  :)

Dæven, gratulerer!
Vet du når båten med bilen går fra Bremerhaven eller har den allerede blitt fraktet til Norge?
(Vet bare at min etron ble fraktet til Bremerhaven 27/11)
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Elmic

#363
Har fått oppgitt forventet levering senest uke 16:( Bestilte 16.oktober
Bestilt e-tron 50 Advanced Business ++ 16.10.19

daktari

Sitat fra: batteribilen på tirsdag 10. desember 2019, klokken 14:15
Sitat fra: TM på fredag 06. desember 2019, klokken 18:11
Sitat fra: Brisken på fredag 06. desember 2019, klokken 18:07
Jeg fikk akkurat mail fra min selger om levering midten til slutten av Januar men skulle få mer eksakt såfort den var blitt skipet.
Er i behov av bil fra 20 Dec så får leie en via Audi i mellomtiden til Ok pris.

Jeg bestilte første mulige dag, bilen er ferdig produsert siden en måned tilbake eller noe.
Det betyr vel at ingen biler blir levert ut i år ?

Jeg får min 50 levert denne eller neste uke.  :)
Ta snarest kontakt med youtuberen Bjørn Nyland, så tester han hvor langt den kan gå!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Tror de færreste som får ny bil er interessert i å låne den bort til en youtuber. Bilen går så langt som den går...uansett hva Bjørn Nyland måtte mene  ;)
Dessuten er vel @tromsø lokalisert nettop der.

tromsø

Sitat fra: TM på tirsdag 10. desember 2019, klokken 17:50
Tror de færreste som får ny bil er interessert i å låne den bort til en youtuber. Bilen går så langt som den går...uansett hva Bjørn Nyland måtte mene  ;)
Dessuten er vel @tromsø lokalisert nettop der.

Hehe, liker for så vidt meget godt det meste av det Bjørn Nyland legger opp på YouTube men tror heller jeg gjør en egen test i Tromsø og forteller dokker her på forumet etterpå!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Kim Morten

Det kom flere 50-utgaver med fergen som kom på mandag Leste en som får bilen sin på fredag av forhandler.
Sort E-Golf
Oslo

elektro

#368
Sitat fra: daktari på tirsdag 10. desember 2019, klokken 16:27
Sitat fra: batteribilen på tirsdag 10. desember 2019, klokken 14:15
Sitat fra: TM på fredag 06. desember 2019, klokken 18:11
Sitat fra: Brisken på fredag 06. desember 2019, klokken 18:07
Jeg fikk akkurat mail fra min selger om levering midten til slutten av Januar men skulle få mer eksakt såfort den var blitt skipet.
Er i behov av bil fra 20 Dec så får leie en via Audi i mellomtiden til Ok pris.

Jeg bestilte første mulige dag, bilen er ferdig produsert siden en måned tilbake eller noe.
Det betyr vel at ingen biler blir levert ut i år ?

Jeg får min 50 levert denne eller neste uke.  :)
Ta snarest kontakt med youtuberen Bjørn Nyland, så tester han hvor langt den kan gå!

Han kommer bare til å prøve å bevise at den er har høyt forbruk! Virker som han gikk helt i vranglås etter han ble nektet av Audi å publisere den første testen sin før en bestemt dato..

Test den heller selv, gjerne i følge en e-tron 55 med tilsvarende hjul og dekktrykk, eller med I-Pace, EQC eller Model X for å få en referanse. Les da av hvor mange prosent batteriet synker, og ikke bare oppgitt forbruk på skjermen. Alenetur er også interessant, men forteller mer om forholdene og rute enn bilen.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

batteribilen

Kommer absolutt ikke til å levere bilen til Teslabjørn eller noen andre. Jeg klarer helt fint å teste forbruk og rekkevidde selv. Er ikke akkurat noe rakettforskning han utfører. Han er bare veldig glad i å poste filmer på youtube.

Omen

På båten som ankom Oslo var det 29 stk 50 har jeg fått opplyst av selger der jeg kjøpte min bil. Min var dessverre ikke en av dem.
Håpet om bil til jul lever dog enda, da det visstnok kommer enda en båt hit på fredag - som kan ha biler ombord

Tiger123

Sitat fra: batteribilen på tirsdag 10. desember 2019, klokken 22:39
Kommer absolutt ikke til å levere bilen til Teslabjørn eller noen andre. Jeg klarer helt fint å teste forbruk og rekkevidde selv. Er ikke akkurat noe rakettforskning han utfører. Han er bare veldig glad i å poste filmer på youtube.

Er det din første elbil?

batteribilen

Sitat fra: Tiger123 på onsdag 11. desember 2019, klokken 01:42
Sitat fra: batteribilen på tirsdag 10. desember 2019, klokken 22:39
Kommer absolutt ikke til å levere bilen til Teslabjørn eller noen andre. Jeg klarer helt fint å teste forbruk og rekkevidde selv. Er ikke akkurat noe rakettforskning han utfører. Han er bare veldig glad i å poste filmer på youtube.

Er det din første elbil?

Nei

daktari

Sitat fra: batteribilen på tirsdag 10. desember 2019, klokken 22:39
Kommer absolutt ikke til å levere bilen til Teslabjørn eller noen andre. Jeg klarer helt fint å teste forbruk og rekkevidde selv. Er ikke akkurat noe rakettforskning han utfører. Han er bare veldig glad i å poste filmer på youtube.
Ok, flott, men legg ut video så vi nysgjerrige kan se også. Spesielt 1000 km challenge Oslo-malmø t/r er veldig interessant siden E55 gjør det veldig bra der.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Oslo -  Malmø...ja det er jo sikkert nyttig å vite for noen.

Er mer interessert i en test fra Asker til Dagalifjell 😏

Den strekningen har jeg testet mange ganger med i3, og det jeg lurer er om E50 klarer dette like bra som 120 Ah. Teoretisk er jo WLTP sammenliknbar
, men det betyr jo ikke at det er det samme i  praksis.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA