Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

devotio

Sitat fra: TM på tirsdag 03. desember 2019, klokken 05:32
Sitat fra: devotio på mandag 02. desember 2019, klokken 22:58
Selger overtalte meg til å bestille uten hengerfeste, men betale (11.500) for ettermontering av dette. Dette fordi bilene med hengerfeste ikke ble utlevert før april/mai... Føler meg litt lurt om tilfellet ikke er reelt.
Fikk først beskjed om levering av min "standard" Advanced Business (uten hengerfeste) i uke 4, men dette ble endret til uke 8 nå...
Du skriver ikke noe om når du bestilte bil, for det er avgjørende i forhold til hengerfeste. Importøren gikk ut med et varsel om at biler med hengerfeste ville få ca 17 uker lenger leveringstid enn uten. Allerede ved salgsstart var det nok produksjonsbekreftet en del biler med hengerfeste, og noen var derfor heldige og fikk en av disse. Selv valgte jeg skreddersydd bil og den blir ikke produsert før uke 3 selv om jeg bestilte 2. september.
Signerte kontrakt i begynnelsen av november. Snakk om en e-tron 50.
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

Trond.m

Det var vel hengerfeste-krisen var på det verste. Hvis bilen din ikke er låst kam det være et alternativ å endre til fabrikkmontert hengerfeste. Ellers er jeg redd du må vente til senhøsten 2020 før du får ettermontert det.

Omen

Noen som har fått noe info om bilen faktisk er typegodkjent nå, godt ut i uke 49?

Voltron

Fikk beskjed fra selger at den ble typegodkjent onsdag i forrige uke (27/11)
E tron 50

jonste

Fikk vel typegodkjenning i uke 47, og transport av biler har begynt.
Fikk vite at min sto for tur til transport denne uka(49).
Bestilt 2/9 m/hengerfeste, produsert uke 44. Forventet levering etter nyttår.

Tiger123

Ok, så det er ikke helt stopp til over nyttår for å tjene på avgiftene?

hemi

går vel på 1 gang reg, så derfor mye jan reg

devotio

Sitat fra: TM på tirsdag 03. desember 2019, klokken 19:22
Det var vel hengerfeste-krisen var på det verste. Hvis bilen din ikke er låst kam det være et alternativ å endre til fabrikkmontert hengerfeste. Ellers er jeg redd du må vente til senhøsten 2020 før du får ettermontert det.
Hvor har du det estimatet fra?
Bilen ble låst kort etter bestilling, sier selger.
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

Esp1gr1

Bestilte 29/11 e-tron 50 Advanced Business med elektrisk justerbare seter med lufting, Matrix lys, 360 kamera, div. oppgradering av interiør osv. + klargjort for hengerfeste med levering av selve hengerfestet senere på året (trolig 3. kvartal). Fikk på mandag vite at produksjonsdato er satt allerede i uke 4 :)
Takket nei til lånet, så kanskje kontant betaling er det som skal til for raskest mulig leveranse?
Polar White Hyundai IONIQ med teknikkpakke, skinnseter, vinterhjul og hjemmelader bestilt 5/9-2016, levert 29/11-2016.
Audi e-tron 50 Advanced Business Galaxy Blue bestilt 29/11-2019, levert 20/3 2020

Trond.m

Sitat fra: devotio på torsdag 05. desember 2019, klokken 19:58
Sitat fra: TM på tirsdag 03. desember 2019, klokken 19:22
Det var vel hengerfeste-krisen var på det verste. Hvis bilen din ikke er låst kam det være et alternativ å endre til fabrikkmontert hengerfeste. Ellers er jeg redd du må vente til senhøsten 2020 før du får ettermontert det.
Hvor har du det estimatet fra?
Bilen ble låst kort etter bestilling, sier selger.
Salgsjefen der jeg bestilte bilen sa at de ikke kunne love ettermontert hengerfeste før Q4, 2020. Det er jo fortsatt mange e-teon 55 kunder som har ventet over et halvt år og ennå ikke har fått bekreftet dato for ettermontering.

Hyperstress

Sitat fra: Esp1gr1 på torsdag 05. desember 2019, klokken 21:49
Bestilte 29/11 e-tron 50 Advanced Business med elektrisk justerbare seter med lufting, Matrix lys, 360 kamera, div. oppgradering av interiør osv. + klargjort for hengerfeste med levering av selve hengerfestet senere på året (trolig 3. kvartal). Fikk på mandag vite at produksjonsdato er satt allerede i uke 4 :)
Takket nei til lånet, så kanskje kontant betaling er det som skal til for raskest mulig leveranse?
Lån eller ikke har nok ingenting med saken å gjøre.
Jeg bestilte et par dager etter deg, med hengerfeste, og fikk estimert produksjon i uke 5.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Får en fortsatt medlemskap i elbilforeningen når en får bilen levert?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

opheim

Sitat fra: Hyperstress på fredag 06. desember 2019, klokken 11:11
Får en fortsatt medlemskap i elbilforeningen når en får bilen levert?

Nei.
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

Brisken

Jeg fikk akkurat mail fra min selger om levering midten til slutten av Januar men skulle få mer eksakt såfort den var blitt skipet.
Er i behov av bil fra 20 Dec så får leie en via Audi i mellomtiden til Ok pris.

Jeg bestilte første mulige dag, bilen er ferdig produsert siden en måned tilbake eller noe.

Trond.m

Sitat fra: Brisken på fredag 06. desember 2019, klokken 18:07
Jeg fikk akkurat mail fra min selger om levering midten til slutten av Januar men skulle få mer eksakt såfort den var blitt skipet.
Er i behov av bil fra 20 Dec så får leie en via Audi i mellomtiden til Ok pris.

Jeg bestilte første mulige dag, bilen er ferdig produsert siden en måned tilbake eller noe.
Det betyr vel at ingen biler blir levert ut i år ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA