Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Omen

Det virker som om at det skjer ting nå. Min ferdigproduserte bil får jeg lagt inn og verifisert i appen

tromsø

Sitat fra: Omen på fredag 29. november 2019, klokken 10:45
Det virker som om at det skjer ting nå. Min ferdigproduserte bil får jeg lagt inn og verifisert i appen

Hvordan fikk du til det, har du VIN nummer?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Omen

Sitat fra: tromsø på fredag 29. november 2019, klokken 19:41
Sitat fra: Omen på fredag 29. november 2019, klokken 10:45
Det virker som om at det skjer ting nå. Min ferdigproduserte bil får jeg lagt inn og verifisert i appen

Hvordan fikk du til det, har du VIN nummer?

Jepp. Fikk det tilsendt av forhandler når bilen var ferdig produsert

tromsø

Sitat fra: Omen på fredag 29. november 2019, klokken 21:02
Sitat fra: tromsø på fredag 29. november 2019, klokken 19:41
Sitat fra: Omen på fredag 29. november 2019, klokken 10:45
Det virker som om at det skjer ting nå. Min ferdigproduserte bil får jeg lagt inn og verifisert i appen

Hvordan fikk du til det, har du VIN nummer?

Jepp. Fikk det tilsendt av forhandler når bilen var ferdig produsert

Ahh, vel da skal jeg be om nummeret i morgen!
Får du også kontakt med bilen så at du kan sjekke SOC? Er noe bekymret for at bilen står lagret lang tid på før høy eller for lav SOC...
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Trond.m

#334
Det er vel ikke nok å vite VIN nummer. Da kan jo hvem som helst ta kontroll over bilen din ved å oppgi VIN nummer. Du må nok ha en unik kode for bilen i tillegg.
Ville ikke bekymret meg for ladenivå. Men jeg lurer på hvordan de unngår rust på bremsene når bilen står ute i flere mnd. uten at bremsene benyttes.

tromsø

Sitat fra: TM på fredag 29. november 2019, klokken 21:59
Det er vel ikke nok å vite VIN nummer. Da kan jo hvem som helst ta kontroll over bilen din ved å oppgi VIN nummer. Du må nok ha en unik kode for bilen i tillegg.
Ville ikke bekymret meg for ladenivå. Men jeg lurer på hvordan de unngår rust på bremsene når bilen står ute i flere mnd. uten at bremsene benyttes.

Tenker at hvis det blir problemer med bremsene så kan det enkelt ordnes men hvis dem tuller med SOC under lagring som leder til dårligere batteriytelse om et par år så blir det vanskeligere å argumentere for/ få ordnet..
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Omen

Sitat fra: tromsø på fredag 29. november 2019, klokken 22:20
Sitat fra: TM på fredag 29. november 2019, klokken 21:59
Det er vel ikke nok å vite VIN nummer. Da kan jo hvem som helst ta kontroll over bilen din ved å oppgi VIN nummer. Du må nok ha en unik kode for bilen i tillegg.
Ville ikke bekymret meg for ladenivå. Men jeg lurer på hvordan de unngår rust på bremsene når bilen står ute i flere mnd. uten at bremsene benyttes.

Tenker at hvis det blir problemer med bremsene så kan det enkelt ordnes men hvis dem tuller med SOC under lagring som leder til dårligere batteriytelse om et par år så blir det vanskeligere å argumentere for/ få ordnet..
Får kun opp bilen. Ingen kontakt med den, da jeg må ha et kodekort som jeg skraper frem en kode på. Men bilen ligger der, slik jeg har speccet den. Til og med med hengerfeste  8)

Frode Nylund

Sitat fra: TM på fredag 29. november 2019, klokken 21:59
Det er vel ikke nok å vite VIN nummer. Da kan jo hvem som helst ta kontroll over bilen din ved å oppgi VIN nummer. Du må nok ha en unik kode for bilen i tillegg.
Ville ikke bekymret meg for ladenivå. Men jeg lurer på hvordan de unngår rust på bremsene når bilen står ute i flere mnd. uten at bremsene benyttes.

Hei hvor fikk du lagt inn VIN nummeret?
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Frode Nylund

Sitat fra: Frode Nylund på mandag 02. desember 2019, klokken 09:18
Sitat fra: TM på fredag 29. november 2019, klokken 21:59
Det er vel ikke nok å vite VIN nummer. Da kan jo hvem som helst ta kontroll over bilen din ved å oppgi VIN nummer. Du må nok ha en unik kode for bilen i tillegg.
Ville ikke bekymret meg for ladenivå. Men jeg lurer på hvordan de unngår rust på bremsene når bilen står ute i flere mnd. uten at bremsene benyttes.

Hei hvor fikk du lagt inn VIN nummeret?

Fant ut av det i myAudi hvor VIN nummer legges inn, men det rare et at jeg får opp feil.
Bilen er ferdig produsert og VIN nummer har jeg fått av selger.
Er typegodkjenningen samme for alle E-Tron 50?
Mulig den ikke er typegodkjent ennå?
Er en adv. sport med tilhengerfeste.
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

janbanan

Sitat fra: Frode Nylund på mandag 02. desember 2019, klokken 22:24
Fant ut av det i myAudi hvor VIN nummer legges inn, men det rare et at jeg får opp feil.
Bilen er ferdig produsert og VIN nummer har jeg fått av selger.
Er typegodkjenningen samme for alle E-Tron 50?
Mulig den ikke er typegodkjent ennå?
Er en adv. sport med tilhengerfeste.
Jeg har fått lagt inn min e50 AS. Men du trenger også en 10-sifret kode som kommer sammen med bilen, får å få full tilgang. Det tok litt tid før jeg fikk lagt inn in etter at den var ferdig produsert. Du kan også prøve my.audi.com, i stedet for appen når du legger inn VIN.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Frode Nylund

Sitat fra: janbanan på mandag 02. desember 2019, klokken 22:39
Sitat fra: Frode Nylund på mandag 02. desember 2019, klokken 22:24
Fant ut av det i myAudi hvor VIN nummer legges inn, men det rare et at jeg får opp feil.
Bilen er ferdig produsert og VIN nummer har jeg fått av selger.
Er typegodkjenningen samme for alle E-Tron 50?
Mulig den ikke er typegodkjent ennå?
Er en adv. sport med tilhengerfeste.
Jeg har fått lagt inn min e50 AS. Men du trenger også en 10-sifret kode som kommer sammen med bilen, får å få full tilgang. Det tok litt tid før jeg fikk lagt inn in etter at den var ferdig produsert. Du kan også prøve my.audi.com, i stedet for appen når du legger inn VIN.

Har prøvd det også med samme resultat , må nokk bare vente noen dager å prøve på ny.
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

devotio

Sitat fra: Gogy1 på tirsdag 26. november 2019, klokken 07:24
Sitat fra: TM på mandag 25. november 2019, klokken 17:37
Fikk også bekreftet uke 3 på min Advanced Business med sportsseter, omgivelseskamera og hengerfeste 👍
Alle biler Advanced Business med hengerfeste produseres på uke 3 ;D
Når er forventet levering av disse bilene?
Selger overtalte meg til å bestille uten hengerfeste, men betale (11.500) for ettermontering av dette. Dette fordi bilene med hengerfeste ikke ble utlevert før april/mai... Føler meg litt lurt om tilfellet ikke er reelt.
Fikk først beskjed om levering av min "standard" Advanced Business (uten hengerfeste) i uke 4, men dette ble endret til uke 8 nå...
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

janbanan

Sitat fra: devotio på mandag 02. desember 2019, klokken 22:58
Når er forventet levering av disse bilene?
Selger overtalte meg til å bestille uten hengerfeste, men betale (11.500) for ettermontering av dette. Dette fordi bilene med hengerfeste ikke ble utlevert før april/mai... Føler meg litt lurt om tilfellet ikke er reelt.
Fikk først beskjed om levering av min "standard" Advanced Business (uten hengerfeste) i uke 4, men dette ble endret til uke 8 nå...
Min e50 AS, med hengerfeste, ble produsert ca uke 42-43. Selger har ikke kunnet gi noen annen antydning om levering, enn etter 1.1.
Jeg synes det er ganske utrolig med hengerfeste og leveranseproblemer... Dette burde ikke være noe problem.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Trond.m

Sitat fra: devotio på mandag 02. desember 2019, klokken 22:58
Selger overtalte meg til å bestille uten hengerfeste, men betale (11.500) for ettermontering av dette. Dette fordi bilene med hengerfeste ikke ble utlevert før april/mai... Føler meg litt lurt om tilfellet ikke er reelt.
Fikk først beskjed om levering av min "standard" Advanced Business (uten hengerfeste) i uke 4, men dette ble endret til uke 8 nå...
Du skriver ikke noe om når du bestilte bil, for det er avgjørende i forhold til hengerfeste. Importøren gikk ut med et varsel om at biler med hengerfeste ville få ca 17 uker lenger leveringstid enn uten. Allerede ved salgsstart var det nok produksjonsbekreftet en del biler med hengerfeste, og noen var derfor heldige og fikk en av disse. Selv valgte jeg skreddersydd bil og den blir ikke produsert før uke 3 selv om jeg bestilte 2. september.

elektro

Situasjonen var den samme da jeg fikk bil i mars. Samt at servolukking av dører var utilgjengelig. Gikk til slutt med på å få en lanseringsmodell uten servolukking av dører og kun forberedelse for hengerfeste. Dette ble ettermontert først nå i november. Hele tiden tviholder Møller på at det er vanskelig å få tak i hengerfester, men det kan jo Audi/VAG ha sørget for.

Dog en litt merkelig strategi. De burde jo heller få i gang produksjonen og salget og etablere seg på elbilmarkedet, for å selge nok biler fremover. Også et merkelig regelverk, at man blir straffet for å være tidlig ute med elektrifisering. Burde vært enkelt å si at produsentene får med seg elbilsalget fra 2019 inn i 2020.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA