Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Gogy1

Jeg har bestilt e-Tron 50 på 9.09 med henger feste og fortsatt stor som bestilt  . Er det noen som har bestilt e-Tron 50 med henger feste og bilen er produsert?

Krm

Sitat fra: Gogy1 på tirsdag 12. november 2019, klokken 19:25
Jeg har bestilt e-Tron 50 på 9.09 med henger feste og fortsatt stor som bestilt  . Er det noen som har bestilt e-Tron 50 med henger feste og bilen er produsert?

Jeg bestilte e-tron 50 med tilhengerfeste den 02.09. Var ferdig produsert for et par uker siden. Hør med selger. Appen Mitt bilhold viser status «Bestilt» på alle etter det jeg har hørt.

Trond.m

Sitat fra: Gogy1 på tirsdag 12. november 2019, klokken 19:25
Jeg har bestilt e-Tron 50 på 9.09 med henger feste og fortsatt stor som bestilt  . Er det noen som har bestilt e-Tron 50 med henger feste og bilen er produsert?
Jeg bestilte 2.9 og bilen har fortsatt ikke fått produksjonsuke 😢
Eneste trøsten er at jeg da får ferskvare og ikke en bil som har stått på havna i Tyskland i flere uker  ;)

janbanan

Sitat fra: Gogy1 på tirsdag 12. november 2019, klokken 19:25
Jeg har bestilt e-Tron 50 på 9.09 med henger feste og fortsatt stor som bestilt  . Er det noen som har bestilt e-Tron 50 med henger feste og bilen er produsert?
Jeg bestilte  e-tron 50 AS, 9/9, med hengerfeste. Estimert produksjonsuke 42-43. Produksjon startet uke 39, og den er ferdig produsert. Status er tilbake til Bestilt. Jeg går ut fra at bilen venter på typegodkjenning, og er klar for utlevering, etter det. Men den kommer vel ikke før på nyåret...
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Trond.m

Det virker som om Advanced Sport som hadde hengerfeste allerede hadde produksjonsplasser som ble allokerer etter hvert som bestillingene kom inn. Jeg valgte Advanced business og la til sportsseter, omgivelseskamera og hengerfeste. Det var nok ikke smart for å få raskest mulig produksjon, men det ender kanskje med at bilene kommer omtrent samtidig likevel. Time will show  ;)

Kølis

#290
Strategisk «booking» uke 49 for typegodkjenning av 50', og det pga. 95g/km målet.
Det blir ikke utlevert noen e-Golf som er produsert fom. uke 42 eller e-tron 50 før 2020. Et paradoks i forhold introduksjon. Jeg møte opp kl 09:00 den 2. september og bestilte bil der og da, og har nå en bil stående på et lager utenfor Brussel.
Forstår at Audi som andre ønsker å redusere kostnader, men allikevel en ufin salgsstrategi. Jeg prøver å ikke tenke på det, men gjør da det.. hadde trodd jeg fikk bilen før desember, nå kan det bli i slutten av januar pga. mange biler som skal fraktes mm. 😏
2021 Audi e-tron SB 55
2020 Audi e-tron SUV 50, solgt
2017 VW e-Golf («300»), solgt
2015 VW e-Golf, («190»), solgt

eivhelle

Sitat fra: TM på onsdag 13. november 2019, klokken 08:20
Det virker som om Advanced Sport som hadde hengerfeste allerede hadde produksjonsplasser som ble allokerer etter hvert som bestillingene kom inn. Jeg valgte Advanced business og la til sportsseter, omgivelseskamera og hengerfeste. Det var nok ikke smart for å få raskest mulig produksjon, men det ender kanskje med at bilene kommer omtrent samtidig likevel. Time will show  ;)
Jeg bestilte Advanced Sport 4/9, men har ennå ikke fått oppgitt produksjonsuke. Så jeg tror det litt tilfeldig når bilene produseres. Vi får bare smøre oss med tålmodighet.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

StigV

Sitat fra: eivhelle på torsdag 14. november 2019, klokken 09:22
Sitat fra: TM på onsdag 13. november 2019, klokken 08:20
Det virker som om Advanced Sport som hadde hengerfeste allerede hadde produksjonsplasser som ble allokerer etter hvert som bestillingene kom inn. Jeg valgte Advanced business og la til sportsseter, omgivelseskamera og hengerfeste. Det var nok ikke smart for å få raskest mulig produksjon, men det ender kanskje med at bilene kommer omtrent samtidig likevel. Time will show  ;)
Jeg bestilte Advanced Sport 4/9, men har ennå ikke fått oppgitt produksjonsuke. Så jeg tror det litt tilfeldig når bilene produseres. Vi får bare smøre oss med tålmodighet.

Det var rart, kan det ha sammenheng med hvilken forhandler bilene er bestilt hos? Eller farge? Jeg bestilte Manhattan grå Advanced Sport med noen tilvalg den 12/9, og har fått oppgitt at min var ferdig produsert for en drøy uke siden.
2022 Audi e-tron 55 S-line
2015 Tesla Model S 85D

Tiger123

Sitat fra: Kølis på torsdag 14. november 2019, klokken 06:29
Strategisk «booking» uke 49 for typegodkjenning av 50', og det pga. 95g/km målet.
Det blir ikke utlevert noen e-Golf som er produsert fom. uke 42 eller e-tron 50 før 2020. Et paradoks i forhold introduksjon. Jeg møte opp kl 09:00 den 2. september og bestilte bil der og da, og har nå en bil stående på et lager utenfor Brussel.
Forstår at Audi som andre ønsker å redusere kostnader, men allikevel en ufin salgsstrategi. Jeg prøver å ikke tenke på det, men gjør da det.. hadde trodd jeg fikk bilen før desember, nå kan det bli i slutten av januar pga. mange biler som skal fraktes mm. 😏

Skal bli spennende å se på registreringsstatistikken i desember.. Synes dette er ufint ovenfor de som signet og fikk estimert leveringsdato i år. Og i tillegg; Om bilen står ferdig på en eller annen p-plass Audi har mått leie, i ukesvis så er ikke det bra heller. Be om kompensasjon, gratis service 1,3,5 år koster minst for forhandleren å gi. Hadde jeg opplevd som jeg skrev skulle jeg hatt 5 års gratis service, minst.

Tiger123

Sitat fra: diadree på tirsdag 12. november 2019, klokken 00:32
Fikk beskjed fra selger at det skulle være mer rekkevidde enn 326.

Foreslår at du tar han med deg på første turen ut fra butikken, uten jakke, lader fullt, og kjører f eks mot Strømstad, eller andre veier inn mot de svenske skoger, for å teste.

hva er mer enn 326?

Trond.m

De fleste har vel i kontrakten at levering er usikker, eller fra - til uke/år.
Det er vel ikke sannsynlig at man får noen kompensasjon utover 3 års gratis service. Det er jo inkludert allerede   ;)

Trond.m

Sitat fra: Tiger123 på torsdag 14. november 2019, klokken 15:36
Sitat fra: diadree på tirsdag 12. november 2019, klokken 00:32
Fikk beskjed fra selger at det skulle være mer rekkevidde enn 326.

Foreslår at du tar han med deg på første turen ut fra butikken, uten jakke, lader fullt, og kjører f eks mot Strømstad, eller andre veier inn mot de svenske skoger, for å teste.

hva er mer enn 326?
Mange selgere sier bare det de tror kunden vil høre. Foreslår at du ber om å få det skriftlig ;-)

tid

Bestilt en 50 adv sport 29/10... levering uke 12-15 i 20.  ::)
e-tron 50AS bestilt november 19 - levert uke 16 2020

eivhelle

Sitat fra: StigV på torsdag 14. november 2019, klokken 14:39
Sitat fra: eivhelle på torsdag 14. november 2019, klokken 09:22
Sitat fra: TM på onsdag 13. november 2019, klokken 08:20
Det virker som om Advanced Sport som hadde hengerfeste allerede hadde produksjonsplasser som ble allokerer etter hvert som bestillingene kom inn. Jeg valgte Advanced business og la til sportsseter, omgivelseskamera og hengerfeste. Det var nok ikke smart for å få raskest mulig produksjon, men det ender kanskje med at bilene kommer omtrent samtidig likevel. Time will show  ;)
Jeg bestilte Advanced Sport 4/9, men har ennå ikke fått oppgitt produksjonsuke. Så jeg tror det litt tilfeldig når bilene produseres. Vi får bare smøre oss med tålmodighet.

Det var rart, kan det ha sammenheng med hvilken forhandler bilene er bestilt hos? Eller farge? Jeg bestilte Manhattan grå Advanced Sport med noen tilvalg den 12/9, og har fått oppgitt at min var ferdig produsert for en drøy uke siden.
Vet ikke om man pusher litt ekstra på noen biler litt avhengig av hvor opptatt kunden er av rask levering. I mitt tilfelle et antatt levering uke 50/19, mens seneste levering er uke 7/20. Min forventning er i utgangspunktet å få levert bilen før vinterferien starter uke 8. Og jeg tror seneste leveringsuke nok er det mest realistiske estimatet.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

devotio

Sitat fra: tid på torsdag 14. november 2019, klokken 17:05
Bestilt en 50 adv sport 29/10... levering uke 12-15 i 20.  ::)
Oi, det var sent. Har bestilt en e-tron 50 Adv. Business (5. nov), i min kontrakt er forventet levering uke 4 2020. Har ikke bestilt noe annet ekstra utstyr enn det som er standard med den pakka, pluss top-view camera som Møller visstnok la til på alle...
Audi e-tron 50 ('20)- levert feb '20
x Tesla Model S 60 ('14) - overtatt jan '18 (solgt)
x Nissan Leaf ('13) - levert nov '13 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA