Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: Jogex på torsdag 07. november 2019, klokken 10:17
Tok en prat med selgeren min i går, og det stemmer at Audi har mangel på hengerfester. Har var derimot ikke noe bekymret for at dette skulle påvirke leveringsuken som jeg har fått oppgitt.

Såvidt jeg forstod så hadde de lignende problemer under tidlig produksjon av e-tron 55 også, og det løste seg ganske greit.

Han ytret sin frustrasjon over dårlig kommunikasjon med importøren og hvor lite både selgerene og vi som kjøpere får vite. Må si meg enig.

Men vi kan nok regne med at underleverandøren av hengerfester løser situasjonen rimelig kjapt. Fingers crossed...
Hengerfest for e55 er jo ikke løst...
Fortsatt eiere på FB som fikk bil før sommeren og ikke har fått montert HF. Jeg maste meg til det tidlig og kan ikke klage, men synes synd på de andre.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Crown

Det er nok løst så lenge man passer på å få det på fra fabrikk. Det er hengerfester bestilt som reservedel som er mangelvaren.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Orbit

Etter hva som sies på tyske fora, er første 50-modell nå registrert i Nederland.
Sitat fra: https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=150&t=39325&sid=d1d6dd0d17cbe453c2340f50e83a05a3&start=270#p1116868Jetzt scheint es mit den kleinen e-trons 50 in Holland los zu gehen. Gestern wurde ein e-tron mit dem Kennzeichen G126PP und einem Katalogpreis von 70.449€ im RDW zugelassen.
Typegodkjenning er jo felles for hele Europa, så hvordan klarte de i så fall det (så lenge de norske bilene holdes tilbake i påvente av det samme)?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hemi

går volum til norge..... de vil ha det på 2020 kvota, er vel ikke så mye å lure på?

Amatøren

Sitat fra: Orbit på torsdag 07. november 2019, klokken 21:47
Typegodkjenning er jo felles for hele Europa, så hvordan klarte de i så fall det

Vel, de registrerer prototyper også for testing på vei, så mye går.  ;)

Kan det være siste testing i forbindelse med typegodkjenningen?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

tromsø

Ikke veldig mye nytt men ser ut som Møller "lover" at noen 50 kommer før nyttår...

https://www.motor.no/artikler/elbilkjopere-oppgitt-over-utsatt-levering/
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

_ted_

Kom over denne annonsen på en e-tron 50 i Sverige der det var oppgitt WLTP-rekkevidde på 326km:

https://bilweb.se/kronobergs-lan/audi-e-tron-quattro-50-2020-suv-6845233

tromsø

Sitat fra: _ted_ på mandag 11. november 2019, klokken 22:45
Kom over denne annonsen på en e-tron 50 i Sverige der det var oppgitt WLTP-rekkevidde på 326km:

https://bilweb.se/kronobergs-lan/audi-e-tron-quattro-50-2020-suv-6845233

Interessant!
Og "Leverans omkring vecka 50 så långt lagret räcker"
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

jonste

Sitat fra: tromsø på mandag 11. november 2019, klokken 22:56
Sitat fra: _ted_ på mandag 11. november 2019, klokken 22:45
Kom over denne annonsen på en e-tron 50 i Sverige der det var oppgitt WLTP-rekkevidde på 326km:

https://bilweb.se/kronobergs-lan/audi-e-tron-quattro-50-2020-suv-6845233

Interessant!
Og "Leverans omkring vecka 50 så långt lagret räcker"

er litt ulik informasjon ute på den siden av grensen også:
"Audi e-tron 50 har i nuläget inte fått ett typgodkännande enligt direktiv 2007/46/EG. Fram tills dess att ett typgodkännande har meddelats får Audi e-tron inte registreras, säljas eller användas på den svenska marknaden"

https://www.audi.se/se/web/sv/models/e-tron/audi-e-tron/e-tron-50.html

diadree

På kontrakten min står det at den skal leveres uke 50. Da stoler jeg på det.
Taycan Turbo S - Bestilt
Audi GT Sportback - Bestilt
Forhåndsbestilt - Vision EQS

Machina

Står 52 på min kontrakt. Fått bekreftet at jeg får den da

diadree

Fikk beskjed fra selger at det skulle være mer rekkevidde enn 326.
Taycan Turbo S - Bestilt
Audi GT Sportback - Bestilt
Forhåndsbestilt - Vision EQS

Kåre Knatten

Det kan være langt mellom teori og praksis. Har et normalt kjøremønsyer og får sjelden mer enn 350 km på min 55. Hyttetur er ca 190 km og har som regel 120 km igjen på gjettometeret.

hemi

jeg får 60% av WLTP på normal kjøring, mer på langkjøring <80 selvfølgelig.

Orbit

Sitat fra: Kåre Knatten på tirsdag 12. november 2019, klokken 09:51
Det kan være langt mellom teori og praksis. Har et normalt kjøremønsyer og får sjelden mer enn 350 km på min 55. Hyttetur er ca 190 km og har som regel 120 km igjen på gjettometeret.
Gjettometeret forutsetter at turen videre har tilsvarende forbruk som hva du nylig har hatt (så lenge du ikke har noe nytt mål i navigasjonen). Så når den viser 120km rest ved ankomst, er det dersom du kjører en ny tur tilsvarende den til hytta. Legg inn hjemturen på navigasjonen ved ankomst hytta, og du vil se at gjenværende øker (gitt det er nedoverbakke på returen). Utkjørt 190km pluss rekkevidde gitt nedoverbakke på retur bør være noe nærmere teorien (og også praksis, min erfaring er at bilen underestimerer hvor mye den får tilbake på regen).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA