Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

hemi

dere får bare håpe det ikke blir SW issues som sist gang :p

Barrister

Jeg bestilte min etron 50 Advanced Sport m/Headup i Tyfon grå den 4.10 og på min kontrakt står antatt levering 4/20 (så håper de med det mener uke 4  :)  og er komfortabel med det.
i3
XC90 "diesel-gamp" som endelig skal ut når etron50 ankommer

Trond.m

Sitat fra: Barrister på tirsdag 05. november 2019, klokken 23:04
Jeg bestilte min etron 50 Advanced Sport m/Headup i Tyfon grå den 4.10 og på min kontrakt står antatt levering 4/20 (så håper de med det mener uke 4  :)  og er komfortabel med det.
Det er kanskje krysset av for usikker levering på kontrakten ?

Jogex

#258
Sitat fra: Barrister på tirsdag 05. november 2019, klokken 23:04
Jeg bestilte min etron 50 Advanced Sport m/Headup i Tyfon grå den 4.10 og på min kontrakt står antatt levering 4/20 (så håper de med det mener uke 4  :)  og er komfortabel med det.

Heldig... Vi bestilte også en Advanced Sport samme dato som deg og har fått forventet levering uke 14/20, senest 20/20
e-tron 50 - Bestilt 4/10-19 - Levering uke 15/2020

Perro

Svar fra importør angående leveringstid:
Vi anbefaler at dere inntil videre legger på 17 uker for biler med hengerfeste

Jogex

Sitat fra: Perro på onsdag 06. november 2019, klokken 09:50
Svar fra importør angående leveringstid:
Vi anbefaler at dere inntil videre legger på 17 uker for biler med hengerfeste

I alle dager... Mener de antatt leveringstid + 17 uker?
Det kan ikke stemme...
e-tron 50 - Bestilt 4/10-19 - Levering uke 15/2020

jonste

Sitat fra: Jogex på onsdag 06. november 2019, klokken 10:01
Sitat fra: Perro på onsdag 06. november 2019, klokken 09:50
Svar fra importør angående leveringstid:
Vi anbefaler at dere inntil videre legger på 17 uker for biler med hengerfeste

I alle dager... Mener de antatt leveringstid + 17 uker?
Det kan ikke stemme...

Spørs om de har gått tom for hengerfester igjen da..
Bestilte 2/9 med hengerfeste, bil produsert uke 43/44, levering engang etter nyttår..
Den vi bestilte med hengerfeste i februar, og fikk for noen uker siden, er det nok ikke håp om å få hengerfeste på med det første.

Jogex

Sitat fra: jonste på onsdag 06. november 2019, klokken 11:36
Sitat fra: Jogex på onsdag 06. november 2019, klokken 10:01
Sitat fra: Perro på onsdag 06. november 2019, klokken 09:50
Svar fra importør angående leveringstid:
Vi anbefaler at dere inntil videre legger på 17 uker for biler med hengerfeste

I alle dager... Mener de antatt leveringstid + 17 uker?
Det kan ikke stemme...

Spørs om de har gått tom for hengerfester igjen da..
Bestilte 2/9 med hengerfeste, bil produsert uke 43/44, levering engang etter nyttår..
Den vi bestilte med hengerfeste i februar, og fikk for noen uker siden, er det nok ikke håp om å få hengerfeste på med det første.

Skulle ønske selgeren vår var litt mer på ballen, og informerte oss om slikt. Får dure bort til Gumpen etter jobb å høre om det kanskje lønner seg å kun bestille med forberedelse for tilhengerfeste?
e-tron 50 - Bestilt 4/10-19 - Levering uke 15/2020

Perro

Sitat fra: Jogex på onsdag 06. november 2019, klokken 11:48
Sitat fra: jonste på onsdag 06. november 2019, klokken 11:36
Sitat fra: Jogex på onsdag 06. november 2019, klokken 10:01
Sitat fra: Perro på onsdag 06. november 2019, klokken 09:50
Svar fra importør angående leveringstid:
Vi anbefaler at dere inntil videre legger på 17 uker for biler med hengerfeste

I alle dager... Mener de antatt leveringstid + 17 uker?
Det kan ikke stemme...

Spørs om de har gått tom for hengerfester igjen da..
Bestilte 2/9 med hengerfeste, bil produsert uke 43/44, levering engang etter nyttår..
Den vi bestilte med hengerfeste i februar, og fikk for noen uker siden, er det nok ikke håp om å få hengerfeste på med det første.

Skulle ønske selgeren vår var litt mer på ballen, og informerte oss om slikt. Får dure bort til Gumpen etter jobb å høre om det kanskje lønner seg å kun bestille med forberedelse for tilhengerfeste?

Her er hele svaret :

«Fabrikken fyller kun én produksjonsuke av gangen som gjør at biler man bestiller ligger uten uke en god stund.
For å hjelpe dere å estimere leveringstid vil vi i produksjonsmailene fremover inkludere hvilken uke det er estimert at bilen produseres gitt kvotene våre.
NB! Dette tar ikke høyde for eventuelle restriksjoner.
Vi anbefaler at dere inntil videre legger på 17 uker for biler med hengerfeste.

Estimert produksjonsuke for biler bestilt uten hengerfeste uke 44: uke 05

Dette er basert på informasjon vi har i dag.»

Jogex

Sitat fra: Perro på onsdag 06. november 2019, klokken 12:30
Sitat fra: Jogex på onsdag 06. november 2019, klokken 11:48
Sitat fra: jonste på onsdag 06. november 2019, klokken 11:36
Sitat fra: Jogex på onsdag 06. november 2019, klokken 10:01
Sitat fra: Perro på onsdag 06. november 2019, klokken 09:50
Svar fra importør angående leveringstid:
Vi anbefaler at dere inntil videre legger på 17 uker for biler med hengerfeste

I alle dager... Mener de antatt leveringstid + 17 uker?
Det kan ikke stemme...

Spørs om de har gått tom for hengerfester igjen da..
Bestilte 2/9 med hengerfeste, bil produsert uke 43/44, levering engang etter nyttår..
Den vi bestilte med hengerfeste i februar, og fikk for noen uker siden, er det nok ikke håp om å få hengerfeste på med det første.

Skulle ønske selgeren vår var litt mer på ballen, og informerte oss om slikt. Får dure bort til Gumpen etter jobb å høre om det kanskje lønner seg å kun bestille med forberedelse for tilhengerfeste?

Her er hele svaret :

«Fabrikken fyller kun én produksjonsuke av gangen som gjør at biler man bestiller ligger uten uke en god stund.
For å hjelpe dere å estimere leveringstid vil vi i produksjonsmailene fremover inkludere hvilken uke det er estimert at bilen produseres gitt kvotene våre.
NB! Dette tar ikke høyde for eventuelle restriksjoner.
Vi anbefaler at dere inntil videre legger på 17 uker for biler med hengerfeste.

Estimert produksjonsuke for biler bestilt uten hengerfeste uke 44: uke 05

Dette er basert på informasjon vi har i dag.»

Takk, Perro :) Da tenker jeg at ukenr jeg har fått oppgitt har tatt dette til betraktning.
e-tron 50 - Bestilt 4/10-19 - Levering uke 15/2020

Trond.m

17 uker ?? Trodde en stund Audi var en seriøs leverandør.
Spørsmålet da er om biler som er bestilt første salgsdag og fortsatt ikke har fått tildelt produksjon i prinsippet stiller med samme prioritet som en bestilling som kommer inn i dag.

Jogex

Tok en prat med selgeren min i går, og det stemmer at Audi har mangel på hengerfester. Har var derimot ikke noe bekymret for at dette skulle påvirke leveringsuken som jeg har fått oppgitt.

Såvidt jeg forstod så hadde de lignende problemer under tidlig produksjon av e-tron 55 også, og det løste seg ganske greit.

Han ytret sin frustrasjon over dårlig kommunikasjon med importøren og hvor lite både selgerene og vi som kjøpere får vite. Må si meg enig.

Men vi kan nok regne med at underleverandøren av hengerfester løser situasjonen rimelig kjapt. Fingers crossed...
e-tron 50 - Bestilt 4/10-19 - Levering uke 15/2020

eivinde

Høres veldig rart ut at de ikke får tak i en leverandør som kan levere hengerfester raskere. Er jo i teorien bare noen ståldeler og hengerkule som skal sveises sammen og lakkeres.

Hengerfestene er vel med avtagbar krok, og ikke elektrisk utfellbare etter hva jeg vet, så er jo ikke akkurat en komplisert sak å lage.

Jogex

Sitat fra: eivinde på torsdag 07. november 2019, klokken 12:39
Høres veldig rart ut at de ikke får tak i en leverandør som kan levere hengerfester raskere. Er jo i teorien bare noen ståldeler og hengerkule som skal sveises sammen og lakkeres.

Hengerfestene er vel med avtagbar krok, og ikke elektrisk utfellbare etter hva jeg vet, så er jo ikke akkurat en komplisert sak å lage.

Stusser på det jeg også. En smule komisk at det er DET som forsinker produksjonen, og ikke andre ting som f.eks batterier...
e-tron 50 - Bestilt 4/10-19 - Levering uke 15/2020

Amatøren

EUs krav til maksimalt utslipp fra og med 2020?

Grei unnskyldning å bruke hengerfeste en gang til?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA