Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

ladov

Det er vel bare Tesla som lar deg lade til 'ekte' 100%. Alle andre har buffer i topp så '100%' er kanskje 92% eller no.. Tror med andre ord dere ikke trenger å bekymre dere over at batteriet slites unødvendig fordi forhandler har ladet opp bilen for dere. :)

Usikker på elbiler men litiumbatterier til andre ting(lapotoper) blir gjerne fraktet med maks 50%. Tror det er et brannforebyggende tiltak.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

tromsø

Pratet med kundeservice på Møller i dag og det hørtes ut som at ingen etron 50 får dra fra Bremerhaven inntil typegodkjenningen er på plass. Hvis det skjer vil det lage tollproblemer, ifølge Møller. Så det betyr ingen bil til norge inntil uke 49 og sen transport for min del opp til Tromsø...

Har noen annen fått beskjed om at din etron 50 har kommet til Norge?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Machina

Samme har jeg blitt fortalt, og fått beskjed om at ingen får bilen sin før januar. Uansett så er det enkelt å forholde seg til levering. Se på kontrakt og se hva som er siste uke. Ikke regn med å få bilen din før det, da slipper du å bli skuffet. Det kan se ut som endel selgere lyver til kundene sine, hadde jeg hatt en slik selger hadde jeg byttet butikk umiddelbart

tromsø

Min selger har ikke lovet levering før nyttår og på kontrakten står det "antatt levering 50/19". Men ettersom bilen allerede ble produsert i midten oktober så trudde både selger og jeg at vi skulle få den til midten november.

Sen kom typegodkjenningforsinkelsen og ødela vårt håp om tidlig levering...
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

hemi

Er det virkelig ett hinder?

Tatt inn 3 ikke typegodkjente biler til norge, aldri vært noe problem, utover selve biten å få skilt, som også er ganske greit nå.

tromsø

Sitat fra: hemi på fredag 01. november 2019, klokken 13:17
Er det virkelig ett hinder?

Tatt inn 3 ikke typegodkjente biler til norge, aldri vært noe problem, utover selve biten å få skilt, som også er ganske greit nå.

Møller kundeservice i Oslo mente i hvert fall at mulige tollproblemer var grunn til at 50 ikke kan komme til Norge før typegodkjenning er på plass... men de må gjerne ha feil!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Trond.m

Den uttalelsen tyder vel på at forsinkelsen av typegodkjenning kommer veldig beleilig. Fabrikken holder nok tilbake bilene til typegodkjenningen er over, og du skal ikke se bort fra at de tilfeldigvis kommer til å regnes med i co2 kvoten for 2020.

Machina

Jeg tipper nok heller at EU sine gebyr er det som utsetter bilene. Hvis Audi shipper bilene før januar kan de ikke trekke de fra på regnestykket. Siden de vet hvordan de tjener penger tipper jeg de derfor venter. Kanskje vi som kunder burde få beløpet fratrukket prisen på bilen :)

hemi

Fint å skylde litt på tollen og ymse ditt og datt, hva som er sannheten kan nok fort være mer eu regler og 2020 tall ;)

_ted_

Muligens et dumt spørsmål men hvordan vet man hvilket nummer man har i køen? Er det BB avtalenummer fra kontrakten som er plaassen i køen?

Trond.m

Sitat fra: _ted_ på mandag 04. november 2019, klokken 15:26
Muligens et dumt spørsmål men hvordan vet man hvilket nummer man har i køen? Er det BB avtalenummer fra kontrakten som er plaassen i køen?
Audi praktiserer BINGO, så når du får bil ser ut til å være helt tilfeldig.

janbanan

Plass i køen kan bli litt ulik, fra forskjellige leverandører. Selv om det bestilles på samme tidspunkt.
Leverandørene har gjerne gjort noen reservasjoner på forhånd, og endrer bare denne bilen til å passe til det kunden skal ha.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Trond.m

#252
Jo da, men jeg har kjøpt over 50 nye biler av ulike leverandører og aldri opplevd at de ikke kan gi en forventet produksjonsuke 2 mnd etter bestilling. Det er ekstemt uprofesjonelt  >:(

Har kontaktet Audi kundeservice som sier at de svarer innen 3 dager. Jo da, etter 3 dager fikk jeg en bekreftelse om at mine spørsmål om mulige forsinkelser var mottatt   :o

hemi

tipper alle får jan og feb, 2020.

Trond.m

Det tipper også forhandleren min som er langt mer realistisk i forhold til levering enn importøren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA