Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Trond.m

@Omen, bestilte du da en standard pakke uten modifikasjoner ?
Hengerfeste ?

Kjenner at det er litt irriterende at de virker helt tilfeldig når bilene går i produksjon i forhold til bestillingsdato. Er vant til BMW og der går alt på skinner og i rett rekkefølge.

jonste

Virker som litt random når man får produksjon. Skrev kontrakt først på dagen den 2/9, så en av de første bestillingene den dagen. Har fått prod uke 44. Kan virke som om versjon og utstyr betyr mer enn rekkefølge av bestillinger.

Renzir

Sitat fra: tromsø på onsdag 09. oktober 2019, klokken 20:44
Min bil hadde fått produksjon satt til uke 42 men sjekket nå i mitt bilhold og det står "produseres"!

Min endret også til dette litt over en uke får reel produksjon. Tipper den gjør det når den låser alle deler helt til de neste ukene med produksjon.

Amatøren

Kan farge ha noe å si på produksjonsrekkefølge?

Ikke sikkert at de har lakkeringsstand for alle farger og det tar jo litt tid (og kostnad) å rense utstyr for bytte av farge. En kollega antydet det en gang for lenge siden da jeg bestilte by bil.

Lite ønskelig med for eksempel blå skjolder på hvit bil.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

jonste

Sitat fra: Amatøren på torsdag 10. oktober 2019, klokken 00:58
Kan farge ha noe å si på produksjonsrekkefølge?

Ikke sikkert at de har lakkeringsstand for alle farger og det tar jo litt tid (og kostnad) å rense utstyr for bytte av farge. En kollega antydet det en gang for lenge siden da jeg bestilte by bil.

Lite ønskelig med for eksempel blå skjolder på hvit bil.

Kan virke litt slik med tanke på tilbakemelding om produksjon til kunder. Men har enda til gode å se film fra en Audi produksjonslinje at alle bilene i rekken på samlebåndet har samme farge. Kan selvsagt være en omstokking et sted gjennom, men virker fortsatt som litt ulogisk.

Trond.m

@jonste - ble litt nysgjerrig...skal du ha både 50 og 55 ?
Da blir det interessant å sammenlikne reell rekkevidde.

Omen

Sitat fra: TM på onsdag 09. oktober 2019, klokken 21:07
@Omen, bestilte du da en standard pakke uten modifikasjoner ?
Hengerfeste ?

Kjenner at det er litt irriterende at de virker helt tilfeldig når bilene går i produksjon i forhold til bestillingsdato. Er vant til BMW og der går alt på skinner og i rett rekkefølge.
Jeg bestilte advanced sport med sort optikk som tilvalg. Kommer ikke på i farta om jeg evt la til noe mer

pellethedog

Fikk melding fra Møller nå:

Da er bilen din ferdig sammensatt og vil ila neste uke forlate fabrikken.
Jeg holder deg oppdatert på bilens vei til Norge og Bergen.

Bestilt 2/9 farge siam beige, s-line pakke


jonste

Sitat fra: TM på torsdag 10. oktober 2019, klokken 09:21
@jonste - ble litt nysgjerrig...skal du ha både 50 og 55 ?
Da blir det interessant å sammenlikne reell rekkevidde.

Ja, ble en 50 også når den ble lansert. Hadde nok blitt 2 stk 50 om vi ikke allerede hadde en 55 i bestilling. Rekkevidde var aldri et kriterie for vår del.
Men blir likevel litt spennende å se evt forskjeller i forbruk.

Trond.m

Sitat fra: pellethedog på torsdag 10. oktober 2019, klokken 11:10
Fikk melding fra Møller nå:

Da er bilen din ferdig sammensatt og vil ila neste uke forlate fabrikken.
Jeg holder deg oppdatert på bilens vei til Norge og Bergen.

Bestilt 2/9 farge siam beige, s-line pakke
Med hengerfeste ferdig fra fabrikk ? Lurer på om det gir forsinkelser.

Amatøren

#220
Bestilte e-tron 50 med ferdige hengerfeste den 21/9.

Selger sa at nå ble det ikke forsinkelser med hengerfeste ferdig fra fabrikk.

I følge selger:

Ca 6.000,- (momsfritt) ferdig fra fabrikk. Noe rundt 15.000,- - 18.000,- (inkludert moms) hvis det bestilles etter at bilen er kjøpt.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Trond.m

Bra, har også bestilt hengerfeste (2.9.2019) men venter fortsatt på produksjonsuke.

Voltron

Bestilte E50 med hengerfeste tidlig i september - endret status i appen til Produseres i går - i tråd med hva selger anslo når vi signerte :-)

Nå går det mye rykter om at levering av 50 blir utsatt til nyåret uansett når bilen blir ferdig produsert - men jeg finner ingen sikre kilder på dette. Er det noen som VET noe her eller har noen peker til info fra Audi eller Møller?
E tron 50

Trond.m

Det er vel ikke bekreftet at utleveringer blir utsatt til 2020, men det blir nok tidligst uke 50 siden typegodkjenning først er klar i uke 49.
Dette har salssjefen der jeg bestilte informert om, og det er nok importøren som har kommet med denne endringen. Det var tidligere kommunisert typegodkjenning i uke 45

tromsø

Har dessverre fått omtrent samme svar fra min selger. Selger sa at typegodkjenning forhåpentligvis blir ordnet i uke 49 og at jeg sannsynligvis ikke får bilen før uke 49.

Men bilen er allerede ferdigprodusert og står og venter i Brussel...
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA