Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hstad på torsdag 08. august 2019, klokken 15:07
Er det noen som veit hva som er leveringstid for Etron dersom man bestiller i dag?

Ser det ligger over 100 stk på Finn.no, og flere som ligger på samme som nybil kjøpspris med 0km. Hvis det haster er gjerne det en idé.
Tesla Model Y                         2021-

hstad

Ja har sett det, men må jo sei at det frister meir å konfigurere ein fra scratch :)
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hstad på fredag 09. august 2019, klokken 08:45
Ja har sett det, men må jo sei at det frister meir å konfigurere ein fra scratch :)

Ja, skjønner det. Er veldig mange valgmuligheter.
Tesla Model Y                         2021-

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

Hvordan er kontraktene til Audi. Nå som Euro er oppe i skyhøye nivåer ville jeg forsikret meg om at de gir prisgaranti (forutsatt at det ikke er endring av skatter og avgifter). Sjekket med Mercedes og de gir prisgaranti på EQC. Det gir en større trygghet når leveringstiden og valutasituasjonen er usikker. Godt å ha en forsikring mot følgene av alt det dumme Trump lirer av seg på Twitter  ;)

Hårek

Sitat fra: TM på fredag 09. august 2019, klokken 13:18
Hvordan er kontraktene til Audi. Nå som Euro er oppe i skyhøye nivåer...
Det er forbehold om prisendring. Det nevnes toll- og avgiftsatser, engangsavgift, og importørens/fabrikkens bilpris, "som får betydning for selgers innkjøpspris".
Så valutakurs er ikke nevnt spesifikt.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

TommyS


Øyvind.h

#202
Sitat fra: TommyS på lørdag 10. august 2019, klokken 09:34
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 09. august 2019, klokken 09:49
Og fallgruver.
Hvilke fallgruver tenker du det er da?
Om du ikke følger med kan du eksempelvis ende opp med en bil som mangler elektriske seter, avblendbare speil, setevarme (sistnevnte nå blitt standard på kommende biler men teoretisk risiko brukt )
Er det import må du passe på at den har utvidet garanti og huske at varmeapparatet er svakere (det holde allikevel for de aller fleste så lenge du ikke bor i Kautokeino).
Har den el seter kan det hende det bare er føreren.

Om du ikke er nøye kan du ende opp med en bil som mangler helt åpenbart utstyr i denne klassen. Men det er mer utfordrende på Finn enn i konfiguratoren.

Kostnadsmessig er risikoen at det vil komme kampanjer og bedre rabatter i Norge snart. Det har vært veldig mye å spare på import (100k+ lett). Klart mest på biler med mye utstyr. Møller har kjørt kundene hardt på pris i denne runden.
Gikk selv fra rundt 850k til 730k. Sikkert enda mer å spare på dyrere biler. Kanskje et par hundre på en bil til en mill. Det vil kunne slå solid ut på kort tid.

Men nok OT fra meg. Konfigurerer man selv kan man følge med på detaljer. Da går det helt fint :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Renzir

Vet ikke om dette har vært sagt før, men jeg fikk ikke søkt det frem. Når får man VIN fra Audi? Min e-tron er låst til produksjon i uke 37.

Hårek

VIN kan du få fra selger. Min lovte å gi meg beskjed når det var klart, men ser ut som han har glemt det. Bilen står i Bremerhaven og venter på båten.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Renzir

Sitat fra: Hårek på mandag 19. august 2019, klokken 13:40
VIN kan du få fra selger. Min lovte å gi meg beskjed når det var klart, men ser ut som han har glemt det. Bilen står i Bremerhaven og venter på båten.

Regnet med det, men lurte mer på når dette kunne fås fra selger. Dvs når vet han vin? Når den er låst til produksjon, når den produseres, når den kommer til Norge etc.

snowman

Sitat fra: Renzir på mandag 19. august 2019, klokken 14:48
Sitat fra: Hårek på mandag 19. august 2019, klokken 13:40
VIN kan du få fra selger. Min lovte å gi meg beskjed når det var klart, men ser ut som han har glemt det. Bilen står i Bremerhaven og venter på båten.

Regnet med det, men lurte mer på når dette kunne fås fra selger. Dvs når vet han vin? Når den er låst til produksjon, når den produseres, når den kommer til Norge etc.
Etter lakk og samlebånd. Gjaldt min vaffal.

Djo

Er det noen e-tron 50 bestilling som har status «produseres» i appen «mitt bilhold» - min har fortsatt status «bestilt» til tross for at kontrakt har antatt levering uke 46/19
Porsche Taycan CT4, 2022
Tesla Model Y LR, Black/Black, 2023
Audi e-tron 50 advanced sport, 2020 (solgt)
Tesla Model 3, LR AWD, Black/Black, 2019 (solgt)
Tesla Model S85, AP1, midnight Silver (solgt)

tromsø

Min bil hadde fått produksjon satt til uke 42 men sjekket nå i mitt bilhold og det står "produseres"!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Omen

Sitat fra: Djo på onsdag 09. oktober 2019, klokken 19:52
Er det noen e-tron 50 bestilling som har status «produseres» i appen «mitt bilhold» - min har fortsatt status «bestilt» til tross for at kontrakt har antatt levering uke 46/19
Jepp. Min fikk den statusen i dag. Bestilte 4/9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA