Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

ladov

Fortjener muligens en egen tråd men hvor stor er avansen på e-tron kontra øvrige modeller?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Crown

Sitat fra: ladov på mandag 01. juli 2019, klokken 21:01
Fortjener muligens en egen tråd men hvor stor er avansen på e-tron kontra øvrige modeller?
Vanskelig å si. Men på en fast-track jeg lånte var det sikkert glemt igjen noen papirer som ikke var meningen kunder skulle se, der stod det at min forhandler hadde kjøpt den av Møller sentralt og med rabatt på 125k.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Hårek

Ser ut som de nå leverer raskere enn forventet.
Kontrakt egenspec inngått uke 23 anslår levering tidligst uke 36, senest uke 48.
Nå fant jeg at den er i produksjon (vi er uke 28). Det er 3 - 4 uker tidligere enn anslått.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

mbh

Sitat fra: Hårek på fredag 12. juli 2019, klokken 23:01
Ser ut som de nå leverer raskere enn forventet.
Kontrakt egenspec inngått uke 23 anslår levering tidligst uke 36, senest uke 48.
Nå fant jeg at den er i produksjon (vi er uke 28). Det er 3 - 4 uker tidligere enn anslått.

Det ser ut som dette er en gjenganger. Møller har allerede låst folk til kontrakt fra januar, så nå kan de prioritere nye kunder som ønsker rask levering.

Hvilken modell (Exclusive, Advanced etc) har du kjøpt? Farge?

Jeg sliter virkelig med å se logikken i noen annen forklaring enn den jeg kommer med over.

Hårek

Sitat fra: mbh på lørdag 13. juli 2019, klokken 11:25
Hvilken modell (Exclusive, Advanced etc) har du kjøpt? Farge?
Det er en Advanced, sølv.
Men må nevne at jeg overtok en avbestilling. Ble opplyst at det ville tatt noen måneder til å bestille fra scratch.
Uansett var det differansen fra antatt leveringstid jeg ville fremheve.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

mbh

Sitat fra: Hårek på lørdag 13. juli 2019, klokken 12:19
Sitat fra: mbh på lørdag 13. juli 2019, klokken 11:25
Hvilken modell (Exclusive, Advanced etc) har du kjøpt? Farge?
Det er en Advanced, sølv.
Men må nevne at jeg overtok en avbestilling. Ble opplyst at det ville tatt noen måneder til å bestille fra scratch.
Uansett var det differansen fra antatt leveringstid jeg ville fremheve.

Takk for svar 😊 Jeg venter også på en i sølv. Blir spennende. Har flust av sort og tyfon i nabolaget, men har aldri sett sølv live.

Onkel

Nå har bilen min stått i 13 dager i status "produseres" og 5 dager (og fortsatt) i status "på vei" i mitt bilhold appen.
Hvor lenge har dere måttet vente for å få bilen etter at den startet produksjonen?
Jeg må si at 13 dager for å produsere en bil er lang tid. Jeg trodde Audi hadde roboter til produksjonen  ;)
Audi e-tron 55 levert juli 2019

Orbit

"I produksjon" er nok fra bilen din har fått et fastlåst tid på samlebåndet, til den ruller ut av fabrikken. Selve monteringen går på under en dag. "På vei" tar typisk 4 uker for tyske biler, kanskje litt mer nå i ferieperioden dersom klargjøringssenteret på importkaia i Oslo er lavere bemannet.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Hårek

Bremerhaven er en massivt stor havn. Plass til 90.000 biler! https://www.blg-logistics.com/en/services/cargo-handling-logistics/terminals/autoterminal-bremerhaven
Noen som vet hva slags båt som frakter Audi til Oslo? Har aldri sett noen av de typiske biltransportskipene i Oslofjorden.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Spinner

#189
Sitat fra: Onkel på lørdag 13. juli 2019, klokken 15:37
Nå har bilen min stått i 13 dager i status "produseres" og 5 dager (og fortsatt) i status "på vei" i mitt bilhold appen.
Hvor lenge har dere måttet vente for å få bilen etter at den startet produksjonen?
Jeg må si at 13 dager for å produsere en bil er lang tid. Jeg trodde Audi hadde roboter til produksjonen  ;)
Min stod nøyaktig 4 uker i "produseres", og har nå vært 2 uker i "på vei".

Orbit

#190
Sitat fra: Hårek på mandag 15. juli 2019, klokken 12:36
Noen som vet hva slags båt som frakter Audi til Oslo? Har aldri sett noen av de typiske biltransportskipene i Oslofjorden.
F.eks. Autopride, som nå losser VW/Audi siden i morges. Har allerede fått en meter mindre dyptgående siden ankomst, så det har nok vært mye last ombord (tilsvarer 1500-2000 tonn losset så langt).
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:299717/mmsi:255801560/imo:9131955/vessel:AUTOPRIDE
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Hårek

Supert. Den er på vei ut fjorden akkurat nå.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Onkel

Sitat fra: Spinner på mandag 15. juli 2019, klokken 12:41
Sitat fra: Onkel på lørdag 13. juli 2019, klokken 15:37
Nå har bilen min stått i 13 dager i status "produseres" og 5 dager (og fortsatt) i status "på vei" i mitt bilhold appen.
Hvor lenge har dere måttet vente for å få bilen etter at den startet produksjonen?
Jeg må si at 13 dager for å produsere en bil er lang tid. Jeg trodde Audi hadde roboter til produksjonen  ;)
Min stod nøyaktig 4 uker i "produseres", og har nå vært 2 uker i "på vei".

Nå har jeg fått snakket med Møller Trondheim. Bilen min står i Oslo, men de er usikker på hvor lang tid de bruker på å få den oppover.
Ventetiden har vært lang, og nå gleder meg virkelig til å få den.
Audi e-tron 55 levert juli 2019

hstad

Er det noen som veit hva som er leveringstid for Etron dersom man bestiller i dag?
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

z4rd

Kommer veldig ann på hva slags specs du bestiller. Men vet om en som har bestilt nylig (maks to uker siden), som har forventet levering nærmere nyttår.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA