Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Ae

Think 2008 - 65000 km  - solgt
Nissan Leaf 2014 - 82000 km - solgt
Opel Ampera-e 2017 - 48000 km
Audi etron - Bestilt

Orbit

Det står ennå 2-300 uregistrerte biler på Kneppeskjær (og noen få registrerte). Det holder vel til utlevering en uke til eller så, deretter må det nye forsyninger til; kanskje de første egenspesifiserte bilene?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Hc_tk

Sitat fra: Orbit på onsdag 20. mars 2019, klokken 17:09
Det står ennå 2-300 uregistrerte biler på Kneppeskjær (og noen få registrerte). Det holder vel til utlevering en uke til eller så, deretter må det nye forsyninger til; kanskje de første egenspesifiserte bilene?
Det er totalt regisrert 560 e-tron per nå, så det stemmer nok greit.
Skulle vel være solgt totalt ca 700 introduksjonmodeller?
Vet ikke helt hvordan fast-track flettes inn her.
Skjønner ikke helt hvorfor det er så lang leveringstid på egenspec, når ca 1/4 av solgte biler med reservasjoner straks er levert, og 1/3 av disse er pre-produsert.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Hc_tk på torsdag 21. mars 2019, klokken 09:47
Sitat fra: Orbit på onsdag 20. mars 2019, klokken 17:09
Det står ennå 2-300 uregistrerte biler på Kneppeskjær (og noen få registrerte). Det holder vel til utlevering en uke til eller så, deretter må det nye forsyninger til; kanskje de første egenspesifiserte bilene?
Det er totalt regisrert 560 e-tron per nå, så det stemmer nok greit.
Skulle vel være solgt totalt ca 700 introduksjonmodeller?
Vet ikke helt hvordan fast-track flettes inn her.
Skjønner ikke helt hvorfor det er så lang leveringstid på egenspec, når ca 1/4 av solgte biler med reservasjoner straks er levert, og 1/3 av disse er pre-produsert.
Det er nok mange land som skal få...
Tesla Model Y                         2021-

Lappsokk

På appen mitt bilhold endret den seg til «på vei» idag. Noen som har erfaring med hvor lang tid jeg må beregne før jeg kan hente ut bilen av butikk?

Pedd84

Sitat fra: Lappsokk på onsdag 12. juni 2019, klokken 22:12
På appen mitt bilhold endret den seg til «på vei» idag. Noen som har erfaring med hvor lang tid jeg må beregne før jeg kan hente ut bilen av butikk?

I følge min selger ankom bilen Norge i det denne statusen dukket opp. Jeg ville ringt selger i dag og spurt om dere kunne avtale dato for utlevering. Han må, hvis han ikke har gjort det allerede, avtale dag for klargjøring før han kan avtale utlevering til deg.
Med min bil tok det ca. 1 uke fra ankomst Norge til jeg fikk den.

Lappsokk

Ringte selger nå. Oppdatert checkpoint idag var at den står i Bremerhaven. Neste er at den forlater kaia, da kunne han bestille klargjøring. Trodde det ble vanskelig med bil før juli...

Gitzern

Min endret status på «mitt bilhold» fra produseres til på vei i dag. Selger mente det tar ca 3 uker til jeg får den.

Lappsokk

1uke siden jeg fikk bekreftet at bilen stod på kaia i bremerhaven. I gen oppdatering i videre verken i app eller på selgers PC. Det går båt 2 ganger i uka derfa, noen som har erfaringer med tidsaspekt til klargjøring (hvor lang tid der) og når jeg får bil. Skal ha den ut ifra Gjøvik.

Spinner

Sitat fra: Gitzern på torsdag 13. juni 2019, klokken 18:18
Min endret status på «mitt bilhold» fra produseres til på vei i dag. Selger mente det tar ca 3 uker til jeg får den.
Ca hvor lenge stod den som "Produseres"?

terskaar

Ca 1 uke på produseres. 2-3uker på vei. 1 uke klargjøring

daktari

Min tok tid, produsert før påske men ble ikke levert før mai. Det var 1 måned forsinket i forhold til plan.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ToWalkOrDrive

Utleveringene begynner å ta seg opp for Audi og. 25 stk så langt i dag! (x 220 = 5500 på et år).
Tesla Model Y                         2021-

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

ToWalkOrDrive

Sitat fra: batterimannen på fredag 28. juni 2019, klokken 22:39
Møller tjener i bøtter og spann på e-Tron: https://www.dn.no/motor/moller-mobility-group/terje-male/elbil/flyter-pa-elbilbolgen-bilgiganten-moller-nar-dobler-resultatet/2-1-629609
Ja, ikke rart det når de putter mye av avgiftsfordelene ned i egen lomme. Dette gjør og at Audi A6 fortsatt er salgbar. Vinn vinn altså for Møller. Er ikke lett å velge rett strategi på prising.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA