Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

elektro

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Pneg

Sitat fra: elektro på tirsdag 19. februar 2019, klokken 21:02
Sitat fra: Pneg på tirsdag 19. februar 2019, klokken 19:46
Ikke eksakt dato men uke 12-13 Fast Track

Hvilket nummer hadde du?

Rundt 7000 ish. Leste en plass at Fast Track salget gikk litt trått? Antar det er årsak til såpass tidlig levering. Står jo igjen og se om det blir slik..
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Pneg

Sitat fra: Pneg på tirsdag 19. februar 2019, klokken 21:38
Sitat fra: elektro på tirsdag 19. februar 2019, klokken 21:02
Sitat fra: Pneg på tirsdag 19. februar 2019, klokken 19:46
Ikke eksakt dato men uke 12-13 Fast Track

Hvilket nummer hadde du?

Rundt 7000 ish. Leste en plass at Fast Track salget gikk litt trått? Antar det er årsak til såpass tidlig levering. Står jo igjen og se om det blir slik..

Tror dette var ett smart trekk med denne serien for og selge biler til sånne som meg med høyt nummer. Jeg hadde egentelig bestemt meg for og hoppe av etron lista frem til denne dukket opp. Uaktuelt med bil levert i november/desember for min del.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

hemi

Kjenner 10+ som har trukket reservasjonen sin, og 1 som har bestilt.

Tror det går litt trått. Vi får se i slutten av året.


trd-73

Du har noen merkelige venner, de andre sitter i kø hos møller for å signere, så veldig trått går det ikke :)

Crown

Elleve venner eller mer som har trukket reservasjonen sin, og bare én som bestiller, altså minst tolv venner som skulle kjøpe e-tron. Sterkt. Hadde vært artig å vite hvilket miljø dette var :-D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Stikkkontakt

Jeg kjenner 5 som har bestilt e-tron og 2 som har bestilt Model 3. Ergo er salget av e-tron 150% høyere enn TM3. Dette er jo krystallklar statistikk...

PF

#97
.

Espen W

#98
Sitat fra: hemi på tirsdag 19. februar 2019, klokken 21:51
Kjenner 10+ som har trukket reservasjonen sin, og 1 som har bestilt.

Tror det går litt trått. Vi får se i slutten av året.

Wow!
I min nærmeste krets var vi tre som hadde reservert. To har trukket seg, og den tredje er i tvil, men tar nok levering.
Grunner:
En ble skuffet over (relativt betydelig) høyere totalpris (med nødvendig utstyr) enn signalisert fra Audi opprinnelig, og har kansellert.
En (undertegnede) er skuffet over en kombo av prisen, spes. overprising (vs. f.eks Sverige ) av ekstrautstyr som hengerfeste, og at vi reserverte en bil med 25% mer lovet effekt og 50% flere motorer, (mao. Torque Vectoring goodness) enn det som nå leveres. Har derfor kansellert 55 modellen, men ser S modellen som et alterativ hvis/når den kommer. Har tre stk. velfungerende Audi Avanter inkl. en RS2 og en artig ex. USA Autocross 2'er Golf (nå veteran) i garasjen, så overhodet ingen hast, og tar gjerne selv inn en pent brukt e-tron S fra Tyskland om 2-3 år.
Tredjemann i gjengen synes prisen er høyere enn først flagget da han reserverte, men likevel akseptabel. Han er veldig skuffet over bagasjerommet, så han sitter på gjerdet fortsatt og ser an alternativer. Jeg tror han går for e-tronen likevel, så blir spennende å se/teste den når han får sin levering.

snowman

Forskjellige miljøer man er i ja. Av fem så er fire YES ta pengene mine nå, selv om man føler det ble litt dyrt. En trakk seg da pengtapet ved å skifte fra en tesla til e-tron ble i drøyeste laget på kort sikt, da Teslaen er for ny.

olavxxx

Typisk miljø med mye dyre biler er: IT, leger, meglere osv.

Ae

Sitat fra: Ae på tirsdag 19. februar 2019, klokken 19:04
Noen som har fått eksakt dato eller er det bare uke 12 for levering av bil? Tenker da nå Limited og E1, hvilke forhandler?

Prøver igjen  :)
Think 2008 - 65000 km  - solgt
Nissan Leaf 2014 - 82000 km - solgt
Opel Ampera-e 2017 - 48000 km
Audi etron - Bestilt

Lappsokk

Bestilte bil 11 februar og har nå fått produksjonsuke 24... Jeg har bestilt exclusive med mye utstyr, men kun 15-eiker som skulle forsinke noe. Skjønner ikke helt hvorfor det skal ta så lang tid iom at jeg har reservasjonsnummer på 700-tallet. Føler meg ikke sikker på at denne reservasjonen har så mye å si mtp andre bestillinger og forventede leveringer.
Det må jo tross alt være endel foran meg i køen som bestilte intromodeller/fast track

trd-73

Det er vel felgene da og ikke nummeret som er problemet. Har foreløpig uke 14, Exclusive, og litt høyere nummer.

Pedd84

Det er ikke tidspunktet for bestillingen da? Vil tro man rykker nedover i køen ettersom man holder igjen bestillingen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA