Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Geir K

Så Audien på båtmessen i Gtb. Veldig bra inntrykk. Tenker at jeg var litt raskt ute og bestille Model 3. Men skyldes mer ventetid jeg var forespeilet på Etron. Uansett det som kjøpes kan selges

Pneg

Sitat fra: Imagine på tirsdag 12. februar 2019, klokken 22:58
Det står 130-150 e-tron på Bekkelagskaia nå. Ser ut som det er bare svarte og grå limited, og en del blå edition one. Er det så sunt for en bil å stå sånn ute i vinterlandskap langs sjøen i 2 måneder uten å bruke temser eller noe?

Er det Fast Track utgavene som leveres i fra uke 12 tro?
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

trd-73

Det er vel intromodellene som leveres ut først.

Pneg

Sitat fra: trd-73 på onsdag 13. februar 2019, klokken 06:38
Det er vel intromodellene som leveres ut først.

Ja skulle tro det.. men sort og MythosGrå så langt øyet kan se? Utlevering Fast track utgaven er etter planen ifra uke 12
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Trond.m

Sitat fra: Geir K på tirsdag 12. februar 2019, klokken 23:58
Så Audien på båtmessen i Gtb. Veldig bra inntrykk. Tenker at jeg var litt raskt ute og bestille Model 3. Men skyldes mer ventetid jeg var forespeilet på Etron. Uansett det som kjøpes kan selges

hemi


Trond.m

Sitat fra: hemi på onsdag 13. februar 2019, klokken 09:57
Prøv få samme på audien
He,he...ingen andre leverandører tilbyr slike vilkår, og det er nok et resultat av at sjefen har røkt noe som er betydelig sterkere enn vanlig tobakk  8)

hemi

Evnt smart markedsføring og stor etterspørsel etter produktet fra kunder

Jeg har hatt tesla før, og skulle aldri ha tesla igjen, men må si det er imponerende strategi, som trolig koster de 0, og gir masse pr/markedsføring/goodwill.

Jeg kommer nok til å hente ut og min til uken, får se om jeg beholder.

Satser på at Imagine og jeg får snekret sammen head 2 head testen etterhvert.

At e-tron er kvalitetsmessig og komfortmessig bedre er det liten tvil om.

AJ82

Sitat fra: TM på onsdag 13. februar 2019, klokken 10:42
Sitat fra: hemi på onsdag 13. februar 2019, klokken 09:57
Prøv få samme på audien
He,he...ingen andre leverandører tilbyr slike vilkår, og det er nok et resultat av at sjefen har røkt noe som er betydelig sterkere enn vanlig tobakk  8)

Det er vel også slik at siden TM3 (eller Tesla generelt) har så få valgmuligheter på utstyr og farger, gjør det endel lettere å selge "lagerbiler". Folk som er vant til premium som f.eks. BMW, Audi og Mercedes vil heller gjerne bygge bil selv i og med at det finnes så mye å velge i.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

hemi

Dette er litt intressant greie, men f.eks. i usa forventer de at de har ørten versjoner, også i custom spec klare for salg. de skal ha med seg bil samme dag.

Så på corvetter, da hadde forhandlern 150+ forskjellige biler inne, da med forskjellige farger, trim levels, utstyr osv. Så du kunne finne en med den speccen du vill ha, men også få den med deg samme dag.

tusla over til BMW forhandlern ved siden av, der var det 50 forskjellige bmw M for å få spec du ønsket... ting er større i usa.

Stikkkontakt

Sitat fra: hemi på onsdag 13. februar 2019, klokken 11:34
Dette er litt intressant greie, men f.eks. i usa forventer de at de har ørten versjoner, også i custom spec klare for salg. de skal ha med seg bil samme dag.

Audi e-tron kommer vel i 3 utgaver i USA. Mye utstyr, veldig mye utstyr og alt utstyr. Det er noen få tilvalg på hver versjon slik at det er betydelig innsnevret i forhold til her i landet.

hemi

ja og nei, grunnen til at vi ikke velger alt utstyr, er jo at det koster vesentlig mer her for litt utstyr, enn alt der.

Espen W

Sitat fra: hemi på onsdag 13. februar 2019, klokken 12:57
ja og nei, grunnen til at vi ikke velger alt utstyr, er jo at det koster vesentlig mer her for litt utstyr, enn alt der.

Jepp, pussig nok.
Er nok dyrere med frakt på bil fra Belgia enn båt over dammen. Sannsynligvis muligens.

Ae

Noen som har fått eksakt dato eller er det bare uke 12 for levering av bil? Tenker da nå Limited og E1, hvilke forhandler?
Think 2008 - 65000 km  - solgt
Nissan Leaf 2014 - 82000 km - solgt
Opel Ampera-e 2017 - 48000 km
Audi etron - Bestilt

Pneg

Ikke eksakt dato men uke 12-13 Fast Track
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA