Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Gitzern

Tipper at det slik det foregår:
Bilen blir sendt til bestilling hos fabrikken når du har signert kontrakt. Fabrikken mottar hver uke en bunke med bestillinger og setter disse i produksjon etter kønummer. Valg av ekstrautstyr påvirker produksjonstid.
Hvis noen uken etter kommer med lavere kønummer, rykker ikke de foran deg i køen, men kan produseres fortere avhengig av spekk. Spørsmålet er hvis flere biler skal leveres med samme utsyr og Audi ikke har nok deler hvem får delene først, den med lavest kønummer eller den med tidligst signert kontrakt? Her tenker jeg kønummer kan gå foran, hvis ikke er det litt meningsløst å reservere. Men somler man lenge med å signere vil bilen henge etter i produksjonen og ikke være i konkurranse med de bilene som er lenger fremme i løypa. Mao kønummer, signeringstidspunkt og valg av utstyr vil påvirke levering.

etron

Har kønummer 5xx og valgte egenspec av bil. Fikk bekreftet produksjonsuke 10 i dag og antatt levering uke 14.

Pedd84

Sitat fra: etron på fredag 08. februar 2019, klokken 12:19
Har kønummer 5xx og valgte egenspec av bil. Fikk bekreftet produksjonsuke 10 i dag og antatt levering uke 14.

Når signerte du kontrakten?

etron

Signerte kontrakten 24.01.2019.

Imagine

Har bestilt limited veldig tidlig og fått bekreftet utsatt levering til «fra uke 12». Står uke 9 eller senest uke 12 i kontrakten. Er visstnok en softwareoppdatering de ønsker at bilene skal ha før levering.

trd-73

Levering uke 14, det var tidlig :) jeg hadde nr 900 ca, og har bare fått foreløpig produksjonsuke 14, det er jo lov å håpe at bekreftet uke blir tidligere :)

Pedd84

Sitat fra: trd-73 på fredag 08. februar 2019, klokken 16:01
Levering uke 14, det var tidlig :) jeg hadde nr 900 ca, og har bare fått foreløpig produksjonsuke 14, det er jo lov å håpe at bekreftet uke blir tidligere :)

Kønummer drøye 1100 på meg, produksjon i uke 15. Er veldig fornøyd om jeg har bil til uke 20.

forzaman

Ingen har fått endelig bekreftet produksjonsuke enda. Jeg har kønummer <80 og har bestilt skreddersøm. Har fått FORELØPIG produksjonsuke 10, men bestillingen er fortsatt ikke låst, så det kan komme endringer. Så det med egne øyne i dag. Så jeg tror man må ha litt is til i magen til bestillingen blir låst. Da kan man med sikkerhet fastslå produksjonsuke. Tror mange selgere kanskje ikke er helt presise når de snakker om "bekreftet" produksjonsuke (vil jo sikkert gi det mest positive svaret en kjøper vil høre), eller så er kjøpere kanskje litt for godtroende av og til....

elsykkel

Basic selspekk. Kø#2800ish, levering ca uke 30 ihht. kontrakt

linge

Sitat fra: etron på fredag 08. februar 2019, klokken 12:19
Har kønummer 5xx og valgte egenspec av bil. Fikk bekreftet produksjonsuke 10 i dag og antatt levering uke 14.
Samme her, kønummer 5xx, produksjon uke 10, levering ?  uke 13-14.
e-tron 55 2021 Sportback
e-tron 55 2019 solgt

ArTa

Kønummer 132, prod uke 14, levering uke 19
Skreddersøm.
Kontraktsdato 31. Januar 2019
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Trond.m

Sitat fra: elsykkel på fredag 08. februar 2019, klokken 19:43
Basic selspekk. Kø#2800ish, levering ca uke 30 ihht. kontrakt
Er det utstyret du har valgt som gjør at leveringen blir så sen, eller på grunn av prioriteten. Ønsker også sen levering (2020 modell), men det er vel ikke mulig å påvirke. Hengerfeste er kanskje noe som gir forsinkelsen jeg ønsker.

TerjeV

Har kontrakt på 2019 modell med levering en gang i høst.... leverer de 2019 modeller ut hele året eller blir det 2020 modell fra Juli/august?
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Trond.m

Antar at biler produsert fra uke 23 er 2020 modell, men det er vel ikke bekreftet ennå.

elsykkel

#59
@TM har egentlig ikke følt at levering er stipulert sent. Til 800K antar jeg det ikke fordi vi har en mindre eksklusiv versjon at vi eventuelt ligger noen uker bak i levering. Hvis det er fordi kønummer har pri er det helt greit for meg. Håper fortsatt levering blir tidligere. Vet det er større sannsynlighet for uregelmessigheter ved tidlig produksjonsmodell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA