Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Gitzern

Bestilte 30. Jan, har kønummer 2520 og antatt levering mai/juni.

Pippus

#31
Sitat fra: h_han på mandag 04. februar 2019, klokken 21:41
Bestilte 01.02. Exclusive med noe ekstra. Kønummer 51xx, antatt levering uke 30.

Bestilte bil i dag jeg også. Exclusive med noko attåt. levering estimert rundt uke 40(men uansett i år)  Har ingen reservasjon :'(. Selger var helt tydelig på at reservasjonsholdere var prioritert og kom først, men sa ikke noe om hvor lenge de sitter og venter på at disse skal få ut finger`n og få bestilt....
Fikk også bekreftet at demobiler skulle være på plass førstkommende fredag og at salgs-bemanningen er toppa på lørdag..

Varme i ratt ville ikke bli produsert enda, da konsekvensen var frafall av Acc+(ikke kompatibel). De jobbet med saken og dette ville komme på plass litt senere. Hengerfeste skulle ikke gi forsinkelser(monteres av Møller), 22Kw skulle bli produsert senere. Jeg kunne fått bestilt det, men da ble leveringen uspesifisert...droppet det..og appstyringen skulle visstnok være helt suveren. Vel...tror det når jeg ser det...

Edit: Demobiler=utstillingsbiler

Gitzern

Ser på kontrakten min at estimert levering er uke 22 og senest uke 24. Jeg signerte 30. jan med kønummer 2520

Crown

Sitat fra: Gitzern på tirsdag 05. februar 2019, klokken 09:40
Ser på kontrakten min at estimert levering er uke 22 og senest uke 24. Jeg signerte 30. jan med kønummer 2520

Og jeg har kønummer 1192, estimert levering uke 25, senest 35... men i følge selger så har det som står der ingenting å si, det er kønummeret som bestemmer. Bestilte 31/1.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Gitzern

Valg av utstyr påvirker vel også

Crown

Sitat fra: Gitzern på tirsdag 05. februar 2019, klokken 10:19
Valg av utstyr påvirker vel også
Ja, derfor valgte jeg ingenting som kunne forsinke noe som helst.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Pedd84

Bestilte i dag, advanced plus. Nr. 11XX i kø, antatt levering uke 20. Eneste jeg hadde av utstyr som kunne påvirke levering var 15 ekers 21 tom.

elektro

Min utlevering på Ensjø er flyttet fra uke 9 til uke 12 grunnet software oppdatering ifbm. hurtiglading. Rimelig frustrerende siden bilen antakelig er i  Oslo og vi er en bil short her i huset..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

Sitat fra: Pippus på tirsdag 05. februar 2019, klokken 00:19

Bestilte bil i dag jeg også. Exclusive med noko attåt. levering estimert rundt uke 40(men uansett i år)  Har ingen reservasjon :'(. Selger var helt tydelig på at reservasjonsholdere var prioritert og kom først, men sa ikke noe om hvor lenge de sitter og venter på at disse skal få ut finger`n og få bestilt.... Fikk også bekreftet at demobiler skulle være på plass førstkommende fredag og at salgs-bemanningen er toppa på lørdag..

Varme i ratt ville ikke bli produsert enda, da konsekvensen var frafall av Acc+(ikke kompatibel). De jobbet med saken og dette ville komme på plass litt senere. Hengerfeste skulle ikke gi forsinkelser(monteres av Møller), 22Kw skulle bli produsert senere. Jeg kunne fått bestilt det, men da ble leveringen uspesifisert...droppet det..og appstyringen skulle visstnok være helt suveren. Vel...tror det når jeg ser det...

Edit: Demobiler=utstillingsbiler

Gratulerer! Noen som vet om det er mulig å ettermontere ratt med varme? Er villig til å gi litt for det.

Fikk ikke bestille det på i Passat GTE, ikke i e-Golf, ikke i Tesla (da det var en lagerbil) og nå ikke i e-tron! :( Så skal det sies at jeg har savnet det minst i Teslaen, pga. god app og kraftig varmeapparat. Det siste har i alle fall e-tron og. Men ser jo nytten av å spare kWh på forvarming nå som jeg har lånt Leaf noen uker. Har det sjelden på mer enn 5 min, men du verden så deilig når jeg ikke har app på den.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Pippus

Sitat fra: elektro på tirsdag 05. februar 2019, klokken 17:59
Sitat fra: Pippus på tirsdag 05. februar 2019, klokken 00:19

Bestilte bil i dag jeg også. Exclusive med noko attåt. levering estimert rundt uke 40(men uansett i år)  Har ingen reservasjon :'(. Selger var helt tydelig på at reservasjonsholdere var prioritert og kom først, men sa ikke noe om hvor lenge de sitter og venter på at disse skal få ut finger`n og få bestilt.... Fikk også bekreftet at demobiler skulle være på plass førstkommende fredag og at salgs-bemanningen er toppa på lørdag..

Varme i ratt ville ikke bli produsert enda, da konsekvensen var frafall av Acc+(ikke kompatibel). De jobbet med saken og dette ville komme på plass litt senere. Hengerfeste skulle ikke gi forsinkelser(monteres av Møller), 22Kw skulle bli produsert senere. Jeg kunne fått bestilt det, men da ble leveringen uspesifisert...droppet det..og appstyringen skulle visstnok være helt suveren. Vel...tror det når jeg ser det...

Edit: Demobiler=utstillingsbiler

Gratulerer! Noen som vet om det er mulig å ettermontere ratt med varme? Er villig til å gi litt for det.

Fikk ikke bestille det på i Passat GTE, ikke i e-Golf, ikke i Tesla (da det var en lagerbil) og nå ikke i e-tron! :( Så skal det sies at jeg har savnet det minst i Teslaen, pga. god app og kraftig varmeapparat. Det siste har i alle fall e-tron og. Men ser jo nytten av å spare kWh på forvarming nå som jeg har lånt Leaf noen uker. Har det sjelden på mer enn 5 min, men du verden så deilig når jeg ikke har app på den.

Trøsten får være at det blir mulig å programmere forhåndsoppvarming av setevarme. Ikke helt ueffent om vinterern ....

elektro

Sitat fra: Pippus på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:55
Trøsten får være at det blir mulig å programmere forhåndsoppvarming av setevarme. Ikke helt ueffent om vinterern ....

Nice! Ble også glad for å se hvor enkelt man velger «keep climate on» i 30 min. Genialt når man bare er innom barnehagen eller butikken. Også om sommeren..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Imagine

Demobilene renner inn på registrerings-statistikken. 36 stk så langt i februar er foreløpig likt med BMW i3 og en foran I-Pace, om vi ser på februartallene.

Meldola

Litt på siden av hva det snakkes om men det passer vel godt inn I temaet levering.

Var det ikke snakk om en app/nettside hvor man kunne følge sin bestilling?

Synes egentlig hele kjøpsprosessen har vært litt tam. Fikk med en signert kontrakt I hånda, men ikke en gang en brosjyre å bla I. skulle I alle fall ønske man kunne følge litt med på bilen fra bestilling til levering.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

trd-73

Jeg fikk ikke med kontrakten en gang jeg :)

tgarmann

Så jeg som har kønr. 5xxx trenger egentlig ikke forhaste meg med å bestille? Fikk antatt levering første uke i juni og  det passer perfekt med tanke på dagens leasingavtale som går ut. Min leveringstid vil hele tiden bli skjøvet på etterhvert som folk foran meg bestiller? Sier ikke at det nødvendigvis er feil, men levering i f.eks. september gjør at bilen blir mindre interessant.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA