Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: hemi på lørdag 02. februar 2019, klokken 16:05
De gir beng i lave nr nå er beskjeden jeg fikk (<200)

Bestilte jeg ikke forrige uke, fikk jeg beskjed om at jeg fikk levering bak de med noen tusen i nr.

Forsåvidt forstålig, og greit.
Ikke greit når ikke de i formerer om det. Forrige info fra Audi var at man beholdt plassen men fikk bil etter intromodellene. Nå har det ikke kommet info om at man har en tidsfrist for å bestille. Det tyder på at de går tilbake på det de har sagt, og gir blaffen i køen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Imagine

Nå har man fått mulighet til å bestille intro-bil omtrentlig etter kønummer, så har man hatt lang tid på å kunne bestille seg selvspekk etter kønummer. Så nå er det jo ikke Audi sin feil om du havmer bak i køen. Hvor lang tid trenger man på å bestille en bil?
Det blir feil at du skal holde på kønummeret ditt så lenge du kan bestille med forbehold om prøvekjøring (og om ønskelig kansellere etter prøvekjøring).

Vil du ha bil raskt så bestill raskt. Enkelt og greit.

Gitzern

Å miste plassen i køen blir upresist. Du rykker bak de som bestiller før deg og har kønummer. De som bestiller først og har kønummer blir satt i produksjon først, det er jo rett og rimelig. Man får jo rimelig tid på å bestille, jeg fikk en uke etter jeg ble kontaktet. Men hvordan dette funker i praksis vet jeg ikke. Tror ikke en med plass 200 i køen kommer bak en med plass 6000 hvis han med 200 bestiller en uke etter han med 6000.

trd-73

Sånn jeg fikk det forklart så skjer sortering på kønummer i bolker, bestillingene blir sendt til Møller først, og så samler de opp en batch bestillinger som så blir sendt til fabrikken etter stigende nummer. Fabrikken bruker ikke kønummer, så bestillinger som kommer inn i neste bolk vil komme bak alle de som ble sendt forrige gang, selv om du har kønummer 3. Så om du har høyt kønummer og er ivrig på å få bil så er det bare å mase om å få bestille. Om dette er riktig aner jeg ikke. I følge Audi så skulle jo alle få beskked om sin bestillingsfrist, jeg fikk bare et omtrentlig svar på to uker, men det ser jo ut som jeg hadde fått bil før om jeg hadde bestilt med en gang.

Orbit

Det er i alle fall samme svar som jeg har  fått av min forhandler. Min konfigurasjon kan ikke produseres ennå på grunn av utstyrsvalg, men vil (med lavt reservasjonnummer) komme med i første batch som går etter at jeg har signert.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Ergo, kønummer er bortkastet nå, det er førstemann til mølla. Det er det dere sier. De nekter ingen å bestille. Har du ingen reservasjon og lunger ut får man kanskje bil til sommeren. Bra stil av Møller.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Gitzern

Kønummer er vel ikke bortkastet, men levering avhenger vel av en kombinasjon av kønummer, utstyrsvalg og dato,for signering av kontrakt. Syns det virker ganske rimelig. Når det gjelder Møller har jeg vært pissed på dem i 10-12 år, men for å være fair syns jeg det har skjedd an kraftig forbedring siste 5 årene ish.

hemi

Prøvekjøring til slutten av neste uke sies det, kanskje jeg bestiller, vi får se :)

Jeg har egentlig sagt hele tiden jeg ikke bestiller før jeg får varme i ratt, så vi får se litt da.

samotholt

Virker som om det ikke blir kjøring i uke 6.

Iflg. (siste beskjed fra) Møller så kommer bilene til forhandlere - rundt omkring - senest til neste helg (uke 6), men det blir ikke kjøring før i starten av uke 7 (tydligvis noe med at det skal være klart hos "alle" forhandlere).
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

hemi

djiz så mye random info man får, jeg fikk jo infoen på fredag, at bilene stod klare, men de måtte vente på de andre.

Gitzern

Fikk beskjed om at det ikke er varme i ratt på denne modellen.

ktiller

Nettopp kommet fra kontraktsforhandling  og bestilling.
Selger var helt klar på at fredag den 8. er biler utstilt i salgslokaler over hele landet og kan besiktiges.
Kan bli en bra start på helga det.

kodax

Sitat fra: ktiller på mandag 04. februar 2019, klokken 20:24
Nettopp kommet fra kontraktsforhandling  og bestilling.
Selger var helt klar på at fredag den 8. er biler utstilt i salgslokaler over hele landet og kan besiktiges.
Kan bli en bra start på helga det.
Har du lyst til å avsløre ditt kønummer, antatt levering og forhandler?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

AJ82

Sitat fra: ktiller på mandag 04. februar 2019, klokken 20:24
Nettopp kommet fra kontraktsforhandling  og bestilling.
Selger var helt klar på at fredag den 8. er biler utstilt i salgslokaler over hele landet og kan besiktiges.
Kan bli en bra start på helga det.

Blir morsomt. Bestilte bil idag jeg også
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

h_han

Bestilte 01.02. Exclusive med noe ekstra. Kønummer 51xx, antatt levering uke 30.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA