Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Ae

Fått info om at levering av bilen (alle kundebiler) er utsatt fra uke 9 til 12, andre som har fått samme eller annen info
Think 2008 - 65000 km  - solgt
Nissan Leaf 2014 - 82000 km - solgt
Opel Ampera-e 2017 - 48000 km
Audi etron - Bestilt

Counterpointer

Audi tid er tydeligvis like fleksibel som andre som kritiseres for det samme.

Husker godt jeg var på flere Audi arrangement hvor de skulle være før ute med leveranser enn Jaguar og til en pris som ville «overraske» oss....

Hver gang min selger har ringt meg (noe som begynner å bli en del ganger) så er det nye utsettelser. Jeg har mistet troen og kommer ikke til å bestille nå.

trd-73

Var det noen forklaring på hvorfor de blir forsinket? Merkelig med fordinkelser på biler som er ferdig produsert for lenge siden? Eller er de ikke det?

Counterpointer

Typegodkjenning er den eneste forklaring på forsinkelse som jeg har sett. Men den er jo i boks nå, så hvorfor det drøyer ytterligere er ukjent.

kodax

Kanskje de skal fikse det at DC-ladestøpselet noen ganger sitter fast, ref bla testen til Teslabjørn m.fl. Blir jo endel støy hvis mange opplever å bli ladefast..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

PF

Fikk beskjed om at det er en software endring som må inn før flipper ut biler, den skal komme i uke 11. Samme uka Teslabjørn fikk embargo på ytelse.
Tilfeldig?

Espen W

#6
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 29. januar 2019, klokken 14:06
Husker godt jeg var på flere Audi arrangement hvor de skulle være før ute med leveranser enn Jaguar og til en pris som ville «overraske» oss....

Stemmer.. jeg ble fortalt (på telefon fra Møller ansatt i forbindelse med forespørsel om deltagelse i fokusgruppe) at vi ville bli nærmest sjokkert over prisen.  :)
Dog: Jeg synes leveringen er innenfor slingringsmonn, bilen er veldig fin, og rekkevidde vinter er akseptabel, men jeg står over til det kommer noe (S modell?) med ytelsene som jeg ble forespeilet da jeg betalte depositumet.

Eodman

Sitat fra: PF på tirsdag 29. januar 2019, klokken 17:44
Fikk beskjed om at det er en software endring som må inn før flipper ut biler, den skal komme i uke 11. Samme uka Teslabjørn fikk embargo på ytelse.
Tilfeldig?
Det kan sikkert stemme, flere av de første kundebilene står allerede hos fothandlerne. Jeg har hørt at utleveringene skal skje likt i alle land så mulig det er også årsaken

Gitzern

Har bestilt e-tron, er nr 2520 i kø og estimert levering er mai/ juni.

Crown

Sitat fra: Gitzern på lørdag 02. februar 2019, klokken 14:48
Har bestilt e-tron, er nr 2520 i kø og estimert levering er mai/ juni.

Dvs fra uke 20? Hmm... Kønummer 1195 her og estimert tidligst uke 25, men regner med det som blir oppført i kontrakt fra selger ikke har innvirkning på prioriteten bilen får når det bestilles fra fabrikk. Så noen blir vel negativt overrasket, de med selger som lover for mye, og noen blir positivt overrasket, de med forsiktig selger :-)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

daktari

Jeg er redd for at de med høyt kønummer kan bli alvorlig skuffet over første estimat for levering når vi med lavt nummer får bestilt.. men det avhenger jo av hvor mange biler de produserer.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kodax

...og hvor mange som står i kø som faktisk bestiller.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Gitzern

De med kønummer som er trege med å signere kommer også lenger bak i køen, og hvis noen skal ha med montert hengerfeste får de den ikke før til høsten. Regner med de fleste gjør som meg da og bestiller klargjort for hengerfeste og får dette montert på et senere tidspunkt. Nå de sier mai/ juni tenker jeg tidligst 1. Juni.

hemi

De gir beng i lave nr nå er beskjeden jeg fikk (<200)

Bestilte jeg ikke forrige uke, fikk jeg beskjed om at jeg fikk levering bak de med noen tusen i nr.

Forsåvidt forstålig, og greit.


TerjeV

Bestilte 1. Februar uten kønummer / forhåndsbestilling og fikk antatt levering uke 34. Seneste levering før kontraktsbrudd uke 52.
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA