Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Sandra87

Det er uten hengerfeste vi har bestilt. Var først veldig på at vi skulle ha hengerfeste. Men droppet dette da selger sa det ville bli betydelig lenger ventetid. Er klargjort for det da. Men får se hva vi gjør med det senere

Trond.m

Klargjøring for hengerfeste hjelper dessverre ikke så mye. Jeg ville forsøkt å fått lagt til hengerfeste for ettermontering i kontrakten. Tror de fleste forhandlere godtar dette til en subsidiert pris på ca 8500 kr for deler + montering. Hengerfestet blir blir da levert innen Q4, 2020. Deler til originalt hengerfeste koster 15.500 + mva, så det er en kostbar løsning siden det er ca 3 timers arbeide.

Spinner

Sitat fra: HåkonN på fredag 22. november 2019, klokken 20:26Varme i ratt kan man få. Men ikke med "autopilot" fordi den bruker mer kompleks sensor i rattet enn konkurrentene. Audi har for øvrig en del funksjoner Tesla ikke har. Min Model S hadde ikke blindsonevarsler engang.
Audi er veldig framme på en del ting, som lys, støydemping og førermiljø (seter, speil, nattsyn, plassering av koppholder etc). Men nye Tesla'er (jeg regner med alle?) har da i det minste blindsonevarsel. Tidligere TMS hadde riktignok ikke dette, men de har det nå. Varme i ratt får man heller ikke på TM3. Og de "komplekse sensorene" i Audi gir i praksis ikke noen fordel kontra Tesla sin "torque sensor" annet enn at man i Tesla i større grad må bevise at man faktisk gjør noe aktivt.

Sitat fra: HåkonN på fredag 22. november 2019, klokken 20:26App som virker...fungerte den jeg fikk demo av i dag i alle fall. Min Tesla app slet med å koble til av og til, og noen ganger var den treg. Slikt bør bare fungere.
Hvis du i noen grad var missfornøyd med Tesla appen kommer Audi til å være et mareritt. Jeg har begge nå, og Audi er så langt bak at det er komisk. Både i stabilitet og grensesnitt. Bl.a. viser den viser at du starter varme, uten å faktisk gjøre det. Latterlig for et selskap som lanserer lys med 1,2 millioner pixler... Hvordan klarer de å ikke få til en enkel app?

Sitat fra: HåkonN på fredag 22. november 2019, klokken 20:26Ikke hørtes det ut som jeg satt i en hjulbrønn heller når jeg kjørte, og alt er hel ved. Ingen nevnt, ingen glemt.
De første TMS var forferdelig dårlig dempet her, men dette endret seg drastisk i 2015. Nyere er betraktelig bedre.

HåkonE

#318
Sensorene til Tesla krever helt korrekt at man rykker i rattet. Da beveger jo bilen seg litt som oftest. Lite elegant. Gjør man ikke det, så blir man i værste fall straffet med 0 autopilot frem til bilen er stoppet og startet igjen. Med unntak av ingen rattvarme, så syntes jeg Audi har valgt en bedre løsning.

Audi har også slike mindre sikkerhetsfunksjoner som nightvision, varsling av biler som kommer bakfra ved åpning av dør etc. Vindusviskerne og spylefunksjonen virker 50 år foran, det samme med lysene. Egne knapper bak for å senke baksetene osv. Autopiloten og headunit til Tesla er derimot bedre. Proˋs and conˋs.

Appen til Audi er sikkert dårlig da. Skuffende! Men poenget mitt er at har ikke vært dans på roser hos Tesla også. I begynnelsen var også hele head unit plaget av en del merkelige bugs.

Min Model S (med 19") var etter støyoppgradering, men E tron (med 21") oppfatter jeg som mye bedre - spesielt i motorveihastigheter. Slike ting har tyskerne langt mer erfaring med, og det er ikke appen man irriterer seg over etter 3 timer på middels asfalt! Men det var opprinnelig ikke TMS jeg siktet til, men Model 3. Det ligger en gjennomgang med en mekaniker på Youtube der de går over de mest vanlige feilene på Model X, og det går på alt fra tak som går opp i limingen til vinduer og foringer som ikke flukter. Da er man verken opptatt av kvalitet eller støy. Model 3 er riktignok en billigere bil, så skjønner bedre innsparinger der - men Model X/S er jo dyrere enn tyske alternativ.

Tesla gjør mye bra (noe nevnt ovenfor), men den "perfekte" bilen for meg er Tesla drivlinje (eller kanskje Porsche nå?), Tesla navi/gui (og alt som har med OTA å gjøre) og tyskerne på resten (inkl. QA/kvalitetskontroll). :)

Gogy1

Har bestilt E tron 50 Advanced Business med hengerfeste på 11/9 . I dag fikk jeg beskjed at bilen produseres uke 3.

Trond.m

#320
Sitat fra: Gogy1 på mandag 25. november 2019, klokken 13:00
Har bestilt E tron 50 Advanced Business med hengerfeste på 11/9 . I dag fikk jeg beskjed at bilen produseres uke 3.
Gratulerer. De har de i det minste noen hengerfester igjen 😏
Omtrent lik konfigurasjon som min som ble bestilt 4/9. Får sjekke med min forhandler om det er noe nytt om min.

Trond.m

Fikk også bekreftet uke 3 på min Advanced Business med sportsseter, omgivelseskamera og hengerfeste 👍

naivsupr

Sitat fra: Gogy1 på mandag 25. november 2019, klokken 13:00
Har bestilt E tron 50 Advanced Business med hengerfeste på 11/9 . I dag fikk jeg beskjed at bilen produseres uke 3.

Oops, takk for info.
Bestilte e50 Adv. Sport en måned etter deg. Har innlevering av dagens leasingbil 31. januar. Selger mente den gangen at det ikke ble noe problem. Spørs om ikke vi skal få avklart et par ting nå.
2020 e-Tron 50
2019 Speed Triple RS
2011 Scrambler 900
2001 XR650R

Gogy1

Sitat fra: TM på mandag 25. november 2019, klokken 17:37
Fikk også bekreftet uke 3 på min Advanced Business med sportsseter, omgivelseskamera og hengerfeste 👍
Alle biler Advanced Business med hengerfeste produseres på uke 3 ;D

hELgenen

Sitat fra: TM på mandag 25. november 2019, klokken 17:37
Fikk også bekreftet uke 3 på min Advanced Business med sportsseter, omgivelseskamera og hengerfeste 👍

Fikk du kvittet deg med EQC'n du hadde i bestilling - eller skal du ha begge?
Vurderer disse to opp mot hverandre.

Trond.m

Starter med begge, men det spørs om ikke høy bakkeklaring og lav pris trumfer lengre rekkevidde for min del. Men jeg liker bedre førermiljøet i EQC, så vi får se hva konklusjonen blir.

Mhg22

Fikk beskjed idag at min E-tron 50 Adv sport m div + hengerfeste er antatt levert i uke 6🙏

Thomas j

Mottok også beskjed om bygge tidspunkt for adv. sport idag, produksjon i uke 5. Har bestilt med hengerfeste. Sannsynlig levering rundt uke 9, avhenger av transport som kan gå noe raskere.

eivhelle

Da har jeg også fått estimert produksjonsuke som er uke 4. Da henger vel ny bil til vinterferien i en tynn tråd. Ser ut som man har fått litt mer oversikt over leveranstidspunkt etter at typegodkjenningen ble klar.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Kim Morten

Sort E-Golf
Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA