Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av bil

Startet av Ae, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:46

« forrige - neste »

Trond.m

Det er nok hengerfestet som gir så lang leveringstid på Advanced Sport.
Er spent på når jeg får min Advanced Business med hengerfeste, bestilt 2.9.

gak

Jeg bestilte e50 LE m hengerfeste 16/9. Den ble ferdig produsert 22/10 og nå står den i Brussel. Selger sier den ikke blir skipet til Norge før typegodkjenningen er på plass.
Polo 2.5

batteribilen

Bestilte 50 Advanced business med diverse tillegg inkludert hengerfeste den 5/9. Den var ferdig produsert for noen uker siden ifølge selger.

Kølis

#303
Etter at noen av oss faktisk har kunnet følge status.., jeg ventet på «På vei». Så ble det bestemt å lagre den frem til årsskifte (med unnskyldingen om typegodkjenning). Dermed endret Audi muligheten i Mitt Bilhold. Neida, skal ikke ha noen sammenheng sier de.  ::)

2021 Audi e-tron SB 55
2020 Audi e-tron SUV 50, solgt
2017 VW e-Golf («300»), solgt
2015 VW e-Golf, («190»), solgt

Sandra87

Jeg bestilte 50 for en uke siden, og den kommer i starten av januar 🥳🥳🥳

kjoerge

#305
Sitat fra: Sandra87 på torsdag 21. november 2019, klokken 00:08
Jeg bestilte 50 for en uke siden, og den kommer i starten av januar 🥳🥳🥳

Med eller uten hengerfeste? Jeg fikk nettopp beskjed at de var tom for hengerfester igjen og at levering blir i juli 2020.  :o

Voltron

Sitat fra: gak på fredag 15. november 2019, klokken 19:57
Jeg bestilte e50 LE m hengerfeste 16/9. Den ble ferdig produsert 22/10 og nå står den i Brussel. Selger sier den ikke blir skipet til Norge før typegodkjenningen er på plass.

Typegodkjenning kom jo på plass i går, litt forsinket, men fortsatt halvannen uke før uke 49 begynner. Er det noen vordene 50-eiere som har hørt noe nytt om forventet shipping nå som typegodkjenningen er på plass?
E tron 50

Ribers

Sitat fra: kjoerge på fredag 22. november 2019, klokken 11:50
Sitat fra: Sandra87 på torsdag 21. november 2019, klokken 00:08
Jeg bestilte 50 for en uke siden, og den kommer i starten av januar

Med eller uten hengerfeste? Jeg fikk nettopp beskjed at de var tom for hengerfester igjen og at levering blir i juli 2020.  :o

Tips - Da jeg bestilte i slutten av oktober fikk jeg beskjed om at levering ble mai 2020. Tok en ringerunde til noen Møllere og hørte om de hadde noen i bestilling, men som ikke var gått i produksjon ennå som jeg kunne spekke. Fikk napp hos tredjemann og har nå bestilt bil som leveres mellom uke 3 og 5 Får med avtagbart hengerfeste men ikke fabrikkmontert, ettermonteres hos Møller.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2020 E-tron 50 siambeige, leveres januar 2020
2013 Volvo V70

Trond.m

Vær klar over at ettermontering av hengerfeste tar lang tid.....veldig lang tid.
Min forhandler antydet Q4 2020 !

hemi

hengerfeste Q4 2020
varme i ratt Q4 2022
app som virker.. q2 2023? om sommern, slutter å virke til vintern ;D

Trond.m

Sitat fra: hemi på fredag 22. november 2019, klokken 19:17
hengerfeste Q4 2020
varme i ratt Q4 2022
app som virker.. q2 2023? om sommern, slutter å virke til vintern ;D
Forspranget ligger i teknikken   8)

HåkonE

#311
Hengerfeste fikk jeg beskjed om var med når jeg oppga levering i Mai. Merkelig nok hadde ikke den langt dyrere Model S det.

Varme i ratt kan man få. Men ikke med "autopilot" fordi den bruker mer kompleks sensor i rattet enn konkurrentene. Audi har for øvrig en del funksjoner Tesla ikke har. Min Model S hadde ikke blindsonevarsler engang.

App som virker...fungerte den jeg fikk demo av i dag i alle fall. Min Tesla app slet med å koble til av og til, og noen ganger var den treg. Slikt bør bare fungere.

Ikke hørtes det ut som jeg satt i en hjulbrønn heller når jeg kjørte, og alt er hel ved. Ingen nevnt, ingen glemt.

Den perfekte bilen er fortsatt ikke bygget, men jeg er glad stadig flere alternativer dukker opp. Jeg vurderer nå sterkt å legge inn en bestilling på E tron. De andre på short-listen er/var EQC, iPace og Model X. 😊

Trond.m

Sitat fra: kjoerge på fredag 22. november 2019, klokken 11:50
Sitat fra: Sandra87 på torsdag 21. november 2019, klokken 00:08
Jeg bestilte 50 for en uke siden, og den kommer i starten av januar 🥳🥳🥳

Med eller uten hengerfeste? Jeg fikk nettopp beskjed at de var tom for hengerfester igjen og at levering blir i juli 2020.  :o
Forhandlere har noen ledige biler som er produksjonsbekreftet. Det har blitt opplyst at leveringstiden for biler blir ca 17 uker lenger enn uten. Men dette kan endre seg...trolig til det verre antar jeg. Juli 2020 betyr 2021 modell, og det er jo litt ekstremt. Kanskje de faser ut dagens gammeldagse hengerfeste til fordel for elektrisk ? Da hadde jeg gjerne ventet på det.

eivhelle

Finnes det egentlig noen standard for avtagbart hengerfeste? Eller for å formuler på en annen måte. Er det kun metallklumpen som kan tas av, som er vanskelig å få tak i eller er det også den delen som sitter fast på bilen?

Om den delen som sitter fast på bilen, har en standard utforming som passer flere alternative hengerkuler, burde det være en enkel sak å skaffe noe som passer. Men hvis delen som sitter fast er en del av en systemløsning, ville jeg tro at det var like problematisk å produsere biler som var forberedt for hengerfeste. Og i så fall vil det bare være lauch edition som ikke blir påvirket.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Trond.m

Snakket med en jeg kjenner som selger mange brukte e-tron. Han sa at det ikke var noe problem å få tak i hengerfeste og han hadde 4 sett på lager til egne biler. Det er ikke originalt, men helt identisk. Det har heller ikke noen særlig betydning om bilen er forberedt for hengerfeste eller ikke. Noen hundrelapper mer i deler, og litt mer tid med programmering var forskjellen. Tror ikke de betalte mer enn 6-7000 kr for deler fra Tyskland.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA