Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dugg problem?

Startet av Zimon, tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:27

« forrige - neste »

gjobjo

#15
hvis en trykker på "Avisingsknapp for frontrute" og holder den inne så er det mulig å slå av og på automatisk antidugg

Knapp nr 5
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

iknutis

Sitat fra: Crown på torsdag 29. august 2019, klokken 14:33
Auto-funksjonen fungerer selv om du slår på AC, det eneste den endrer er å ha på AC konstant.

Okay? Da må jeg nesten prøve det. Jeg syns det virker som om auto-funksjonen kobler helt ut når jeg trykker på AC, ikke bare at teksten endrer seg men luftstrømmen også. Takk for tips. :)

Zimon

Skrudde av/på Antidugg ved å holde inne knappen noen ganger. Så den skal stå aktiv på bilen min nå + tirsdag denne uka hadde jeg 30K service og da nevnte jeg det, så BNH har byttet pollenfilter også. Så får jeg se om dette hjelper utover høsten og vinteren. :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

gjobjo

Og viktig å ikke ha mye ting inne i bilen som holder på fuktighet, plastposer er en versting
Sjekke under matter at det ikke ligger fuktighet
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

Crown

Viktig å ha rene ruter på innsiden også.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

iknutis

Sitat fra: Crown på fredag 06. september 2019, klokken 10:05
Viktig å ha rene ruter på innsiden også.
Har vasket rutene innvendig tre ganger bare i sommer; en gang med Scholl ICE vindusrens, deretter en vindusrens i skumform fra en lokal leverandør og til slutt Jif Universal. Alt i et forsøk på å få 100% rene vinduer, men det dugger likevel. :)

Sitat fra: gjobjo på fredag 06. september 2019, klokken 09:43
Og viktig å ikke ha mye ting inne i bilen som holder på fuktighet, plastposer er en versting
Sjekke under matter at det ikke ligger fuktighet
Alle gulvmatter er tørre og bilen er tom. Brukes kun av meg til å pendle mellom hjem og jobb, så det ligger aldri noe i bilen. Det er litt av grunnen til at jeg reagerer, jeg skjønner ikke at det skal dugge så lett.

Zimon

Ganske så samme erfaring som iknutis, men skal skaffe noe antidugg middel og så få tatt en innvendig shine + bruke antidugg om noen uker tenker jeg og se om det hjelper, men skal se om pollenfilter bytte fra BNH + programvare oppdatering (om de hadde ny firmware til bilen og det ble gjort) hjalp eller ikke først.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

iknutis

Nå har jeg kjørt med AC manuelt påslått helt siden forrige innlegg, og jeg syns faktisk det dugger mindre nå.
Forbruket har også gått litt opp, men det er verdt det. :)

Crown

Sitat fra: iknutis på tirsdag 17. september 2019, klokken 08:13
Nå har jeg kjørt med AC manuelt påslått helt siden forrige innlegg, og jeg syns faktisk det dugger mindre nå.
Forbruket har også gått litt opp, men det er verdt det. :)

Ja, AC tørker luften, så det er naturlig. At forbruket har gått opp har nok også sammenheng med at det blir kaldere ute (og våtere).
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

TorT

Her står det litt om automatisk duggfjerning.

https://issuu.com/hyundainorway/docs/ioniq_electric_issue?e=27541921/50090224

Hvis absolutt alt annet feiler, får en krype til korset, og lese litt i boka.   ;D

Side 3-120 og 3-121

iknutis

Sitat fra: TorT på tirsdag 17. september 2019, klokken 12:07
Hvis absolutt alt annet feiler, får en krype til korset, og lese litt i boka.   ;D
Jo, men det er jo ikke den automatiske duggfjerningen jeg/vi reagerer på. :) Det er det at det dugger uansett, og mer enn i andre tilsvarende biler jeg har hatt.

Sitat fra: Crown på tirsdag 17. september 2019, klokken 09:25
Ja, AC tørker luften, så det er naturlig. At forbruket har gått opp har nok også sammenheng med at det blir kaldere ute (og våtere).
Har hatt jevnt dårlig vær og lave temperaturer også siste uken, dessverre. ;)
Synd at "Auto" forsvinner fra klimaen når man slår på AC manuelt, det burde jo fortsatt stå som "Auto" selv med ac på. Ihvertfall siden det virker som om funksjonaliteten er lik, uansett om det står "Auto" eller ei.

iknutis

På sist service merket verkstedet at AC-kompressoren min lakk olje og gass.
Kan være en viktig bidragsyter til både dugg (manglende tørking av luft) og at jeg syns klimaen var slapp i sommer når det virkelig var varmt ute.
Gleder meg nå til å få skiftet den og testet videre. :)

Crown

Sitat fra: iknutis på fredag 18. oktober 2019, klokken 14:51
På sist service merket verkstedet at AC-kompressoren min lakk olje og gass.
Kan være en viktig bidragsyter til både dugg (manglende tørking av luft) og at jeg syns klimaen var slapp i sommer når det virkelig var varmt ute.
Gleder meg nå til å få skiftet den og testet videre. :)
Høres ut som en synder det ja!
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Zimon

Garantert en synder, forhåpentligvis hele synderen, så hold oss oppdatert om hvordan det blir etter fiks. :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA