Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Låse opp kabel fra ladeport uten Tesla-knapp på ladekabel?

Startet av HCO, tirsdag 29. januar 2019, klokken 10:43

« forrige - neste »

rklokk

S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

HCO

Da har jeg fått min 10 meter lange evchargeking-kabel. Det ble en del dyrere enn en "generisk" 10-meter, men den fungerer helt som jeg håpet. Det vil si at knappen på håndtaket både lukker opp ladeluken når man skal starte å lade, og den avslutter lading + låser opp kabelen ved avslutning. Begge deler skjer uten å låse opp bilen først, gitt at jeg har mobiltelefonen i lomma.

Om noen lurer på hvorfor jeg har så lang kabel, så er det fordi ladestasjonen min er montert med henblikk på lading av Zoe, som har ladeluke midt i front. Så her måtte jeg henge opp kabelen rundt hele den ene langveggen av garasjen og halvveis på endeveggen (jeg rygger inn).
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

RuneW

Sitat fra: HCO på onsdag 10. april 2019, klokken 08:36
Da har jeg fått min 10 meter lange evchargeking-kabel. Det ble en del dyrere enn en "generisk" 10-meter, men den fungerer helt som jeg håpet. Det vil si at knappen på håndtaket både lukker opp ladeluken når man skal starte å lade, og den avslutter lading + låser opp kabelen ved avslutning. Begge deler skjer uten å låse opp bilen først, gitt at jeg har mobiltelefonen i lomma.

Så denne fungerer bedre enn Tesla sin kabel til å låse opp kabelen?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

HCO

Jeg har ikke brukt UMC-en ennå, men da skal jeg teste om den oppfører seg annerledes. Er det slik at knappen på UMC ikke fungerer når bilen er låst?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

trikola

Sitat fra: rklokk på søndag 07. april 2019, klokken 16:05
Har du en Samsung klokke med Tizen OS kan denne appen brukes.
https://www.facebook.com/KlokkProjects

To klikk og ladeporten er åpen...

Som det ble påpekt flere ganger allerede: spørsmålet i tråden er IKKE hvordan man åpner porten, men hvordan man løser ut LADEKABELEN.
TM3LR EAP+FSD 3.2019 "el Tekno Gigante"

rklokk

Sitat fra: trikola på onsdag 10. april 2019, klokken 09:43
Sitat fra: rklokk på søndag 07. april 2019, klokken 16:05
Har du en Samsung klokke med Tizen OS kan denne appen brukes.
https://www.facebook.com/KlokkProjects

To klikk og ladeporten er åpen...

Som det ble påpekt flere ganger allerede: spørsmålet i tråden er IKKE hvordan man åpner porten, men hvordan man løser ut LADEKABELEN.

Ok, let me rephrase:
To klikk og ladekabelen er løst ut... (tekst er avhengig av om kabel står i ladeporten eller ikke)  :)

Poenget er bare at en hvilken som helst klokkeapp kan være et godt alternativ til keyfob for oss med Model 3 spesielt.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

RuneW

Sitat fra: HCO på onsdag 10. april 2019, klokken 09:38
Jeg har ikke brukt UMC-en ennå, men da skal jeg teste om den oppfører seg annerledes. Er det slik at knappen på UMC ikke fungerer når bilen er låst?

Ja, min er slik i alle fall.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

GOS

Sitat fra: RuneW på onsdag 10. april 2019, klokken 10:24
Sitat fra: HCO på onsdag 10. april 2019, klokken 09:38
Jeg har ikke brukt UMC-en ennå, men da skal jeg teste om den oppfører seg annerledes. Er det slik at knappen på UMC ikke fungerer når bilen er låst?

Ja, min er slik i alle fall.

Og slikt SKAL det være for å unngå at folk stjeler UMC eller ladekabel.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

HCO

Sitat fra: GOS på onsdag 10. april 2019, klokken 10:32
Og slikt SKAL det være for å unngå at folk stjeler UMC eller ladekabel.

Når eieren ikke er tilstede, ja. Men om det er en "mobiltelefon som nøkkel" i umiddelbar nærhet, er det ingen grunn til at kabelen ikke skal kunne låses opp med knappen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

GOS

Sitat fra: HCO på onsdag 10. april 2019, klokken 10:51
Sitat fra: GOS på onsdag 10. april 2019, klokken 10:32
Og slikt SKAL det være for å unngå at folk stjeler UMC eller ladekabel.

Når eieren ikke er tilstede, ja. Men om det er en "mobiltelefon som nøkkel" i umiddelbar nærhet, er det ingen grunn til at kabelen ikke skal kunne låses opp med knappen.

Nei, men når mobilen er i nærheten og fungere som nøkkel så er jo bilen alt 'låst opp'! (Selv om ikke f.eks. døren er åpnet)

Samme med FOB på Model S og X som låser opp bilen når du kommer nær selv om ikke dørene åpnes. Men det er først når FOB (eller annet) har låst opp bilen at ladekabel kan løses ut.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Autowinder

#70
Sitat fra: GOS på onsdag 10. april 2019, klokken 12:38
Samme med FOB på Model S og X som låser opp bilen når du kommer nær selv om ikke dørene åpnes. Men det er først når FOB (eller annet) har låst opp bilen at ladekabel kan løses ut.
Jeg lurer på hvorfor gjøre det klønete når det kan gjøres enkelt. Bilen låses opp = Ladekabel låses opp, om ikke noe skjer innen et minutt eller så låses alt igjen.
Er døra åpen kan jo en som vil stjele kabelen åpne bakluka og løse ut manuelt likevel. Eller ta med seg andre ting fra bilen...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.


Autowinder

Sikkert en annen sensor i CCS porten og ingen har fått beskjed om å skrive om kildekoden for Europa ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

joern100

Fikk Tesla kabel fra EVChargking i går. Virker som forventet og fikk fantastisk service.

Har Salto boks og 32A en-fas
Solgt Tesla S60

ganton

Sitat fra: Autowinder på torsdag 11. april 2019, klokken 17:29

Jeg lurer på hvorfor gjøre det klønete når det kan gjøres enkelt. Bilen låses opp = Ladekabel låses opp, om ikke noe skjer innen et minutt eller så låses alt igjen.
Er døra åpen kan jo en som vil stjele kabelen åpne bakluka og løse ut manuelt likevel. Eller ta med seg andre ting fra bilen...
:+1: :+1: for den løsningen
Stått mange gangerpå morgenen  å ventet på at appen skal få kontakt for å få låst opp kabelen, ofte endt med å måtte sette meg inn i bilen, finne fram charging på skjermen og låse opp, ut igjen... (bilen er ikke akkurat bygd for å smette raskt inn og ut heller...).
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA