Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Låse opp kabel fra ladeport uten Tesla-knapp på ladekabel?

Startet av HCO, tirsdag 29. januar 2019, klokken 10:43

« forrige - neste »

hemi

Chiller og olekvi har

Jeg får mine i morgen ish regner jeg med

olekvi

#31
Sitat fra: hemi på mandag 04. mars 2019, klokken 22:41
Chiller og olekvi har

Ja, det fungerer utmerket, men som jeg har skjønt så har trådstarter kabel allerede og ønsker ikke en ny kabel. 

Denne burde fungere, uten at jeg har testet: http://www.stegen.com/en/ev-products/52-model-s-chargeport-opener.html

Om man vet hva som er den spisse enden av en loddebolt kan dette være et fint hobbyprosjekt: https://github.com/mstegen/Open-Chargeport
'19 TM3P

P85D

Om bilen er opplåst (mobil i lomma eller keycard på B-stolpen) løser kontakten i bilen ut om man stopper ladingen på ladestasjonen.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Magnus Hansen

Sitat fra: olekvi på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:02
Sitat fra: hemi på mandag 04. mars 2019, klokken 22:41
Chiller og olekvi har

Ja, det fungerer utmerket, men som jeg har skjønt så har trådstarter kabel allerede og ønsker ikke en ny kabel. 

Denne burde fungere, uten at jeg har testet: http://www.stegen.com/en/ev-products/52-model-s-chargeport-opener.html

Om man vet hva som er den spisse enden av en loddebolt kan dette være et fint hobbyprosjekt: https://github.com/mstegen/Open-Chargeport

Den løser jo ikke ut kabelen

Magnus Hansen

Sitat fra: P85D på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:16
Om bilen er opplåst (mobil i lomma eller keycard på B-stolpen) løser kontakten i bilen ut om man stopper ladingen på ladestasjonen.

Gjelder det også hvis lading har stoppet av seg selv fordi den er fulladet (eller ladet til definert nivå)? Det løser i såfall hele «problemet»

chiller

Sitat fra: olekvi på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:02

Denne burde fungere, uten at jeg har testet: http://www.stegen.com/en/ev-products/52-model-s-chargeport-opener.html

Om man vet hva som er den spisse enden av en loddebolt kan dette være et fint hobbyprosjekt: https://github.com/mstegen/Open-Chargeport
Den funker ikke for å låse opp kabelen etter endt lading som vi dessverre fant ut...

olekvi

Sitat fra: chiller på tirsdag 05. mars 2019, klokken 21:13
Sitat fra: olekvi på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:02

Denne burde fungere, uten at jeg har testet: http://www.stegen.com/en/ev-products/52-model-s-chargeport-opener.html

Om man vet hva som er den spisse enden av en loddebolt kan dette være et fint hobbyprosjekt: https://github.com/mstegen/Open-Chargeport
Den funker ikke for å låse opp kabelen etter endt lading som vi dessverre fant ut...

Åh.  Det var da dårlige greier.  Sojjy :-)
'19 TM3P

Handyman

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:47
Sitat fra: P85D på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:16
Om bilen er opplåst (mobil i lomma eller keycard på B-stolpen) løser kontakten i bilen ut om man stopper ladingen på ladestasjonen.

Gjelder det også hvis lading har stoppet av seg selv fordi den er fulladet (eller ladet til definert nivå)? Det løser i såfall hele «problemet»
Det tviler jeg på, da vil det være for enkelt å stjele ladekablene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Magnus Hansen

Sitat fra: Handyman på tirsdag 05. mars 2019, klokken 22:24
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:47
Sitat fra: P85D på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:16
Om bilen er opplåst (mobil i lomma eller keycard på B-stolpen) løser kontakten i bilen ut om man stopper ladingen på ladestasjonen.

Gjelder det også hvis lading har stoppet av seg selv fordi den er fulladet (eller ladet til definert nivå)? Det løser i såfall hele «problemet»
Det tviler jeg på, da vil det være for enkelt å stjele ladekablene.

Ikke hvis kabelen er låst så lenge bilen er låst

Handyman

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 05. mars 2019, klokken 22:28
Sitat fra: Handyman på tirsdag 05. mars 2019, klokken 22:24
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:47
Sitat fra: P85D på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:16
Om bilen er opplåst (mobil i lomma eller keycard på B-stolpen) løser kontakten i bilen ut om man stopper ladingen på ladestasjonen.

Gjelder det også hvis lading har stoppet av seg selv fordi den er fulladet (eller ladet til definert nivå)? Det løser i såfall hele «problemet»
Det tviler jeg på, da vil det være for enkelt å stjele ladekablene.

Ikke hvis kabelen er låst så lenge bilen er låst
Ahaa. Ja nå tror jeg at jeg skjønner. Om kontakten løses ut når bilen låses opp og lading er ferdig?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mippen

Jeg lader hver dag med type to i garasje uten dekning. Må krype inn og trykke på skjermen. Veldig tungvint. Min S var ikke slik, ikke min e-Up eller i3 heller.
Fremtiden er elektrisk.

daktari

Min 2017 S90 stoppet aldri lading da jeg låste opp bilen, men I-PACE gjør det. Litt uvant, den starter igjen etter en tid, men bilen må låses opp på nytt får å løsne kabelen. På Tesla er vel kabel med Tesla-knapp det riktige valget, vesentlig mer elegant.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Mippen

Sitat fra: daktari på fredag 08. mars 2019, klokken 07:52
Min 2017 S90 stoppet aldri lading da jeg låste opp bilen, men I-PACE gjør det. Litt uvant, den starter igjen etter en tid, men bilen må låses opp på nytt får å løsne kabelen. På Tesla er vel kabel med Tesla-knapp det riktige valget, vesentlig mer elegant.


Tåpelig at man skal bruke ekstrautstyr for å låse ut kabelen på en Tesla når andre produsenter gjør det mye enklere.  Jeg trenger 2-3 kabler på grunn av lade logistikk, så det blir også kostbart å måtte kjøpe kabel med knapp. Alternativet er å kjøpe en fob, men det er ikke gratis heller.
Fremtiden er elektrisk.

1000kwh

Sitat fra: Mippen på fredag 08. mars 2019, klokken 07:57
Sitat fra: daktari på fredag 08. mars 2019, klokken 07:52
Min 2017 S90 stoppet aldri lading da jeg låste opp bilen, men I-PACE gjør det. Litt uvant, den starter igjen etter en tid, men bilen må låses opp på nytt får å løsne kabelen. På Tesla er vel kabel med Tesla-knapp det riktige valget, vesentlig mer elegant.


Tåpelig at man skal bruke ekstrautstyr for å låse ut kabelen på en Tesla når andre produsenter gjør det mye enklere.  Jeg trenger 2-3 kabler på grunn av lade logistikk, så det blir også kostbart å måtte kjøpe kabel med knapp. Alternativet er å kjøpe en fob, men det er ikke gratis heller.
Eller så kan du jo bruke appen?

Mippen

Sitat fra: 1000kwh på fredag 08. mars 2019, klokken 07:59
Sitat fra: Mippen på fredag 08. mars 2019, klokken 07:57
Sitat fra: daktari på fredag 08. mars 2019, klokken 07:52
Min 2017 S90 stoppet aldri lading da jeg låste opp bilen, men I-PACE gjør det. Litt uvant, den starter igjen etter en tid, men bilen må låses opp på nytt får å løsne kabelen. På Tesla er vel kabel med Tesla-knapp det riktige valget, vesentlig mer elegant.



Tåpelig at man skal bruke ekstrautstyr for å låse ut kabelen på en Tesla når andre produsenter gjør det mye enklere.  Jeg trenger 2-3 kabler på grunn av lade logistikk, så det blir også kostbart å måtte kjøpe kabel med knapp. Alternativet er å kjøpe en fob, men det er ikke gratis heller.
Eller så kan du jo bruke appen?

Uten dekning i betong kjeller?
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA