Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjempetrøbbel med ladeluka!

Startet av Martin Eden jr, tirsdag 29. januar 2019, klokken 10:21

« forrige - neste »

tuono

#16
Etter år med kundemishandlere fra VW, Volvo og diverse andre "premium brands". Og mange meter lesing her inne på diverse merkeseksjoner om hvordan andre påstått premium brands behandler viden kjente problemer med bilene.

Denne nettsiden og tekstmeldinga jeg fikk fra HMN fremvises neste gang noen spør meg om hvorfor i allverden jeg har begynt å kjøpe Hyundai!

bno

Veldig ening i det. Eks vis er VW notoriske på dette. Har vært i tottene på dem flere ganger og vunnet frem. Trodde like vel de drev med vintertesting så dette er overraskende. Men frontplasserte kontakter er da i seg selv en motsigelse i vinterland. Men også generisk. Lite uttenkt hos flere produsenter eks.vis nissan.

Biff

Sitat fra: bno på mandag 04. februar 2019, klokken 06:36
Veldig ening i det. Eks vis er VW notoriske på dette. Har vært i tottene på dem flere ganger og vunnet frem. Trodde like vel de drev med vintertesting så dette er overraskende. Men frontplasserte kontakter er da i seg selv en motsigelse i vinterland. Men også generisk. Lite uttenkt hos flere produsenter eks.vis nissan.

La oss ikke blande å være lite gjennomtenkt med å bevisst droppe ting for å spare kostnader

Konaen

Litt gøy at IONIQ fikk masse pepper fordi den hadde ladeluke på siden, Hyundai hørte etter og monterte den foran. Og nå får de pepper for det. Dette blir sikkert bra når de kommer med løsningen på ny pakning rundt luke eller lignende.

tuono

#20
Hei. Dette var noe jeg gruet for, men det har gått mye bedre enn forventet. Selv med en så langt bedriten vinter i Tromsø. Bedriten i form av brå overganger mellom alle vinterrelaterte værtyper som så langt er oppfunnet.

Bilen brukes i hovedsak til dagpendling over til sammen 150 km.

Min erfaring er at problemet med å få opp ladeluka i hovedsak skyldes isdannelse i overgangen mellom den grå "pyntelista" over ladeluka og selve ladeluka. denne fjerner jeg med en nøkkelhank av lær som forhandleren genialt nok utstyrte meg med  :) Når den er fjernet kommer ladeluka greit opp etter et par dask med håndflata/enden av knyttneven.

Så har jeg sett endel videoer av genier inne på FB gruppa som trøsker stikket inn uten å få unna snø først. Dømt til undergang. Jeg bruker samme nøkkelhank til å gjøre reint inni kontakten. Problemet er at det skal utrolig lite snø til i "sporet" der selve plasten/kapslingen rundt stikket skal inn. Altså der låseslissen på stikket er (vanskelig å forklare på en fornuftig måte).

Ellers prøver jeg bare å holde området reint og tørt. Gjøres vha. å blåse med trykkluft. Har ikke sprayet noe som helst inn. Heller ikke brukt noen form for silikon. Akter ikke å gjøre det heller siden det som regel gir negative utslag over tid.


ID4

Får håpe de rekker å ettermontere på alle bilene før snøen kommer. Blir travelt for de.

Martin Eden jr

Dette så jo lovende ut - Kudos til importøren for å ta saken på alvor :-) Spennende å se om BOS gjør det samme for eSoul og eNiro... selv om de ikke har levert mer enn noen få hundre av den... samme ladeluka der...
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

TB

Har fått montert denne pakningen på min bil på mandag 16.9. Har ikke forsøkt å kjøre i snøvær, eller kuldegrader så langt, så kan ikke si noe om hvordan det var før, eller etterpå.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Eiksen

Kan man f.eks. legge inn varmetråder rundt kanten på ladelokket? Har vel nok strøm til det, har jo varme i speilene og bakrute.
Dark Night alt utstyr skinn kønummer: 8718 levert 24 september

TorT

Sitat fra: TB på torsdag 19. september 2019, klokken 23:40
Har fått montert denne pakningen på min bil på mandag 16.9. Har ikke forsøkt å kjøre i snøvær, eller kuldegrader så langt, så kan ikke si noe om hvordan det var før, eller etterpå.
[/quote

Et bilde hadde vært strålende.

Limodriver

Jeg har fått min montert og er skeptisk. Gummilisten et limt på selve ladeluken i en sammenhengende "ring". Imidlertid er ikke pakningen inytterkant av ladeluken, men noen cm fra kanten. Det vil si at det kan legge seg vann som fryser innenfor ladeluken, men det kommer ikke inn til ladepunktene. Videre spenner listen en god del også slik at det er betydelig vanskeligere å åpne og lukke ladeluken.

Jeg er veldig usikker på hvor god denne løsningen blir. Jeg ville hatt mye større tro på en løsning der det var benyttet en hul og myk gummilist (lignende dørlist) som hadde vært festet på "karosserisiden" og ligget langs kanten slik at vann ikke kommer inn samt at den ville spenne mindre slik at åpning og lukking ville være enklere.

Clips

Hadde satt pris på om noen som har fått dette montert tar et bilde og laster opp.


andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA