Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjelp med lading i trysil

Startet av Allankoch, mandag 28. januar 2019, klokken 20:38

« forrige - neste »

Allankoch

Håper at noen kan hjelpe meg.

Jeg er på en skiferie i Trysil, og dessverre har jeg ikke vært klar over at dansk UMC ikke fungerer i Norge :-(

Jeg har Blue Cee adapter og Schuko pluggen med, men dessverre kan jeg ikke bruke den hvor som helst.

Etter å ha lest om ting, kan jeg nå se at jeg i hvert tilfelle skulle ha en type 2 for type 2-kontakter med, og en norsk Umc med.

Håper det er en vennlig Tesla-sjel som vil hjelpe meg, kanskje låne eller jeg kan leie en norsk UMC, eller komme med en annen god løsning.

Jeg går tilbake til København på fredag.

Jeg kan kontaktes via e-post: Allan@alt-i-3.dk eller mobil +4527273232

Takk på forhånd

mv Allan



eller en som kan ha en norsk UMC, kan jeg kjøpe.
eller referer meg til en forhandler ikke så lenge fra trysil, så jeg kan kjøpe en type 2-kontakt

Muffinman

Prøv på TOCN-gruppa på Facebook. Der når du mange tusen flere enn her. Hjalp selv en danske med samme problem på juleferie i Norge for litt over et år siden; kjørte ut med en Mennekes-kabel som funker over alt. Og det ble formidlet via nevnte gruppe :)

Ellemelle

Du kan lade på Radisson Blu Resort i Trysil. Det er flere Destination Chargers med kabel i den første garasjen du kommer til.

Porten er lukket, men hvis du sender en venn inn på hotellet, så kan denne ta heisen ned i garasjen og åpne porten fra innsiden.

zbk

Bare sånn for folkeopplysning. Hva er problemet med en dansk umc i Norge? Er det tilsvarende problemer med norsk umc i Danmark?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Muffinman

Norsk UMC fungerer over alt, mens resten av EU får en som ikke fungerer på IT-nett. Ganske meningsløst egentlig. Men den danske bør fungerer på IT-nett, også i Norge. Test schuko-adapteren, og vend den 180 grader i kontakten om den ikke funker. Små sjanser for at det virker, men dumt å ikke prøve.

Rødt 16A industriuttak bør også fungere, men det er gjerne langt mellom dem i Norge.

Handyman

Sitat fra: Muffinman på mandag 28. januar 2019, klokken 21:37
Norsk UMC fungerer over alt, mens resten av EU får en som ikke fungerer på IT-nett. Ganske meningsløst egentlig. Men den danske bør fungerer på IT-nett, også i Norge. Test schuko-adapteren, og vend den 180 grader i kontakten om den ikke funker. Små sjanser for at det virker, men dumt å ikke prøve.

Rødt 16A industriuttak bør også fungere, men det er gjerne langt mellom dem i Norge.
Du mener vel at den danske bør fungere på TN-nett? Norsk UMC er jo merket for IT-nett, og det er det som er spesielt for Norge. TN-nett er standarden utenfor Norge.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Allankoch


1000 tak for jeres hjælp.  :) :+1:

Jeg fik ladet bilen op hos Radisson  blu ressort, de var meget flinke og gav mig adgang til jeres lader i kælderen. :+1:




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA