Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Android Auto

Startet av Gunnar Eiken, mandag 28. januar 2019, klokken 17:02

« forrige - neste »

Gunnar Eiken

Noen som kan hjelpe meg å installere Android Auto på min Kona? Har en Samsung S7 Edge.

JEG

Du må installere Android Auto på mobilen, ikke bilen :).

Du må i så fall laste den ned utenom Google Play, da den ikke er offisielt ute i Norge. Deretter må du koble tlf via USB.


ProsjektX

Last ned denne på mobilen din, og installer:

https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-3-9-5850-release/android-auto-google-maps-media-messaging-3-9-585064-release-android-apk-download/

Må sikkert velge i innstillinger å installere fra usikre kilder, men det får du melding om.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

bno

#3
Les deg opp her

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=33217.msg722003#msg722003


Anbefaler at du også laster ned Waze fra Play store etter at du har koblet deg opp mot AA i bilen.

Toshe

Noen som får dette til å virke med Samsung Note 8?
Har lastet ned fra APKMirror version 4.3.591854.
Men får ikke koblet til bilen (KONA) som jeg kjøpte ny i går.

Toshe

OK, da funka det!
Viktig å gjøre ting i riktig rekkefølge.
1-Start bilen
2-Koble mobilen til via USB

Jeg hadde nok forsøkt noen ganger motsatt, uten at noe skjedde.

Zimon

På min Ioniq så gjør jeg som følger.
1. Start bilen.
2. Trykker bort standard info advarsel med bekreft. (sånn, ikke se på skjermen mens du kjører etc melding).
3. Venter på at Bluetooth kobler seg til og bluetooth melding går bort. I mellomtiden fester jeg setebelte og slikt.
4. Kobler til USB kabel til telefonen og så rygger jeg ned oppkjørsel før jeg trykker på Android Auto symbolet på bilens skjerm.

Har funnet ut at om jeg kobler til kabel for tidlig så hender det at jeg får dårlig lyd, tror den da streamer via bluetooth istedenfor å gjøre det via USB kabel. Muligens pga at jeg har en eldre Sony Z5 mobil som ikke er fabrikk resatt på lang tid og har mye apper, så passe treg. Så kan være lag der, men rekkefølgen over fungerer perfekt alltid her.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA