Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen Cityspørsmål

Startet av Caspar, søndag 27. januar 2019, klokken 12:59

« forrige - neste »

Caspar

Etter suksessen ned eUp batteri i Classicen til jentungen må jeg igang med et nytt prosjekt i garasjen. Denne gangen lurte jeg på en City med Golfbatteri.
Planen er å beholde bare motoren fra Cityen og bytte både motorkontroller og BMS system. På den måten vil jo bilen være mulig å vedlikeholde i fremtiden også, når man har full tilgang på diagnose og oppsett.

Har City manuell wire fra girspaken og til parkfunksjonen, slik at man ikke er avhengig av noe elektronik der?

Hva med strømskjema til bilen. Finnes det komplett tilgjengelig?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

worry

Think lithium

Caspar

Takk skal du ha, da har jeg et spørsmål til.
Er det noen som kan hjelpe med et bilde av typeskiltet på motoren?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Orla Pedersen

City har kabel mellem gearstangen og gearkassen til parkeringslås.

Husk emulering af CAN-beskeder til instrumenter, varmestyring, airbag, ABS-styring, og sikkert flere jeg ikke lige husker ;)
Mvh
Orla Pedersen

worry

Hei.
Ser nå at du ikke fikk svar på spm om motoren. Dette er en 2010-modell.
Think lithium

Caspar

Hvorfor står det 127 volt på denne? Har ikke City en mye høyere batterispenning enn Classic?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Orla Pedersen

Sitat fra: Caspar på mandag 18. februar 2019, klokken 19:02
Hvorfor står det 127 volt på denne? Har ikke City en mye høyere batterispenning enn Classic?

Det giver nu ret god mening. Motoren er stjernekoblet, 127 volt er for den enkelte fase, og AC. Det betyder at inverteren skal bruge 180 volt DC for at generere blot en enkel fase, og for et trefaset system, ca. 305 volt. Og så er der slet ikke regnet med tab i konverteringen.
Mvh
Orla Pedersen

ThinkGeo

Nokre Think motor-spørsmål:
- Kven var produsenten av motoren til Think (ny)? Liknande brukt i andre bilar?
- Kva er forskjelen mellom Gen1 og Gen2 motor? Andre (større) endringar enn Gen1/Gen2
- Den er altså AC?

ThinkGeo
Think City 2010 - EnerDel Lithium

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA