Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Noen Cityspørsmål  (Lest 556 ganger)

Caspar

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1109
    • Vis profil
Noen Cityspørsmål
« på: ſøndag 27. Januar 2019, klokken 12:59 »
Etter suksessen ned eUp batteri i Classicen til jentungen må jeg igang med et nytt prosjekt i garasjen. Denne gangen lurte jeg på en City med Golfbatteri.
Planen er å beholde bare motoren fra Cityen og bytte både motorkontroller og BMS system. På den måten vil jo bilen være mulig å vedlikeholde i fremtiden også, når man har full tilgang på diagnose og oppsett.

Har City manuell wire fra girspaken og til parkfunksjonen, slik at man ikke er avhengig av noe elektronik der?

Hva med strømskjema til bilen. Finnes det komplett tilgjengelig?
« Siste redigering: ſøndag 27. Januar 2019, klokken 20:46 av Caspar »
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

worry

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 67
    • Vis profil
Sv: Noen Cityspørsmål
« Svar #1 på: ſøndag 27. Januar 2019, klokken 21:27 »
Veeeldig interessant prosjekt!  :+1:
Jeg tror du finner wiring her:
https://www.dropbox.com/sh/eh3neuqwqjmcmut/AAA5vjd44TpoksiH2SatA1uEa
Think lithium

Caspar

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1109
    • Vis profil
Sv: Noen Cityspørsmål
« Svar #2 på: Tirsdag 29. Januar 2019, klokken 08:24 »
Takk skal du ha, da har jeg et spørsmål til.
Er det noen som kan hjelpe med et bilde av typeskiltet på motoren?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Orla Pedersen

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 69
    • Vis profil
Sv: Noen Cityspørsmål
« Svar #3 på: Onsdag 30. Januar 2019, klokken 08:38 »
City har kabel mellem gearstangen og gearkassen til parkeringslås.

Husk emulering af CAN-beskeder til instrumenter, varmestyring, airbag, ABS-styring, og sikkert flere jeg ikke lige husker ;)
Mvh
Orla Pedersen

worry

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 67
    • Vis profil
Sv: Noen Cityspørsmål
« Svar #4 på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 17:33 »
Hei.
Ser nå at du ikke fikk svar på spm om motoren. Dette er en 2010-modell.
Think lithium

Caspar

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1109
    • Vis profil
Sv: Noen Cityspørsmål
« Svar #5 på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 19:02 »
Hvorfor står det 127 volt på denne? Har ikke City en mye høyere batterispenning enn Classic?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Orla Pedersen

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 69
    • Vis profil
Sv: Noen Cityspørsmål
« Svar #6 på: Tirsdag 19. Februar 2019, klokken 11:23 »
Hvorfor står det 127 volt på denne? Har ikke City en mye høyere batterispenning enn Classic?

Det giver nu ret god mening. Motoren er stjernekoblet, 127 volt er for den enkelte fase, og AC. Det betyder at inverteren skal bruge 180 volt DC for at generere blot en enkel fase, og for et trefaset system, ca. 305 volt. Og så er der slet ikke regnet med tab i konverteringen.
Mvh
Orla Pedersen

ThinkGeo

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 62
    • Vis profil
Sv: Noen Cityspørsmål
« Svar #7 på: Lørdag 02. Mars 2019, klokken 02:26 »
Nokre Think motor-spørsmål:
- Kven var produsenten av motoren til Think (ny)? Liknande brukt i andre bilar?
- Kva er forskjelen mellom Gen1 og Gen2 motor? Andre (større) endringar enn Gen1/Gen2
- Den er altså AC?

ThinkGeo
Think City 2010 - EnerDel Lithium