Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takstativ-oppdatering

Startet av Pepsipepsi, lørdag 26. januar 2019, klokken 22:56

« forrige - neste »

Pepsipepsi

Jeg var på Tesla på Rud i dag og så på TM3. Jeg måtte bare spørre selger om takstativ. Ventet å høre at de ikke kunne si noe sikkert. Men jeg ble svært overrasket da han sa at ag jeg kunne ikke regne med noe takstativ!! Det eneste jeg kunne bruke var vakumløsning. Hva er riktig? Noen som har fått noe skriftlig?

Handyman

Sitat fra: Pepsipepsi på lørdag 26. januar 2019, klokken 22:56
Jeg var på Tesla på Rud i dag og så på TM3. Jeg måtte bare spørre selger om takstativ. Ventet å høre at de ikke kunne si noe sikkert. Men jeg ble svært overrasket da han sa at ag jeg kunne ikke regne med noe takstativ!! Det eneste jeg kunne bruke var vakumløsning. Hva er riktig? Noen som har fått noe skriftlig?
Teslas ansatte motsier seg selv stadig, ville ikke tillagt dette mer vekt enn alle de andre uttalelsene i alle retninger.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Pepsipepsi

Ja, men er jo litt kjipt å legge 500
tusen i en bil og så ikke kunne ha nok plass!

Når en kan sende folk til månen må det også være mulig å feste to alu rør på toppen av en bil!! Begynner å bli veldig uprofft
dette!!

Handyman

Sitat fra: Pepsipepsi på lørdag 26. januar 2019, klokken 23:17
Ja, men er jo litt kjipt å legge 500
tusen i en bil og så ikke kunne ha nok plass!

Når en kan sende folk til månen må det også være mulig å feste to alu rør på toppen av en bil!! Begynner å bli veldig uprofft
dette!!
Det at en selger i Norge sier at det ikke kommer, betyr nok bare at de ikke har noe info om det.
Tesla i Nederland sier at det kommer, og de sitter nærmere kilden.
Informasjonssjefen i Tesla Norge har også antydet at det kommer.
Derfor ville jeg ikke tatt uttalelsen du fikk servert for god fisk enda.
Takstativ er inn til videre uavklart.
Jeg tror det kommer!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Magnus Hansen

Hva var galt med den andre diskusjonen om takstativ siden det ble startet en ny...?

GL1

Husk: Hvis en bil ikke er oppgitt med noen godkjent taklast i vognkortet, er det heller ikke lovlig å bruke sugekoppløsning.

Forøvrig stusser jeg litt over all synsingen rundt dette og hengefeste.... Hvis disse tingene hadde vært veldig viktig for meg, hadde jeg ikke turt å bestille før det fantes et offisielt dokument som bekreftet det. Hjelper lite hva folk har hørt eller lest et eller annet sted.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Pepsipepsi

Magnus Hansen, ikke noe galt med den andre tråden, men den forutsatte at de ikke visste, men nå fikk jeg jo svar at det ikke kunne regne med det kom.Det er jo litt annerledes. Men mulig falsk alarm da, får vi håpe! Noen fikser jo dette! Hvis ikke skal jeg fikse det og bli rik!

Handyman

Sitat fra: Pepsipepsi på lørdag 26. januar 2019, klokken 23:39
Magnus Hansen, ikke noe galt med den andre tråden, men den forutsatte at de ikke visste, men nå fikk jeg jo svar at det ikke kunne regne med det kom.Det er jo litt annerledes. Men mulig falsk alarm da, får vi håpe! Noen fikser jo dette! Hvis ikke skal jeg fikse det og bli rik!
Nei det er ikke annerledes, det er nettopp det den andre tråden også har handlet om.
Det er flere som har fått "bekreftet" både ja og nei.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

andrjor

Det er skummelt å spørre Tesla-selgerne for å være ærlig. Vi har sikkert fått 10 forskjellige responser fra dem nå. I tillegg det som noen skriver: er ikke takstativ lov så er ikke sugekopper lov heller. Og når Tesla Norge har offentlig uttalt at det kommer takstativ så gir det hele null mening. Har skjønt at jeg ikke kan stole på noe av dette.

Magnus Hansen

Det besynderlige med akkurat denne selgeren er at han ikke bare sier at det ikke konmer takstativ, men også foreslår alternativ løsning.  Da er tydeligvis noe som han har tenkt gjennom. Ellers er Model 3 registrert med «ikke oppgitt» på taklast. Da er det ikke ulovlig med sugekopper. Hadde det stått 0kg hadde situasjonen vært en annen. Forøvrig diskutert i den andre tråden om takstativ..

andrjor

Sitat fra: Magnus Hansen på søndag 27. januar 2019, klokken 08:41
Det besynderlige med akkurat denne selgeren er at han ikke bare sier at det ikke konmer takstativ, men også foreslår alternativ løsning.  Da er tydeligvis noe som han har tenkt gjennom. Ellers er Model 3 registrert med «ikke oppgitt» på taklast. Da er det ikke ulovlig med sugekopper. Hadde det stått 0kg hadde situasjonen vært en annen. Forøvrig diskutert i den andre tråden om takstativ..

På telefon med Model 3-salgsteamet for en uke siden (21 51 40 17 forresten om noen vil ringe selv) sa de at det skulle komme. Helt ærlig tror jeg de har null kontroll når alle kommer med sine forskjellige teorier.

Pepsipepsi

Ja, selger sa vakumløsning var eneste mulighet og at takboks ikke var mulig. Ikke akkurat noe som får meg til å trykke send på
Endelig bestilling.

My2cents

Sitat fra: Pepsipepsi på søndag 27. januar 2019, klokken 10:34
Ja, selger sa vakumløsning var eneste mulighet og at takboks ikke var mulig. Ikke akkurat noe som får meg til å trykke send på
Endelig bestilling.

Finn.no søk er allerede satt opp igjen dessverre siden dette er uavklart og Tesla Norge ikke klarer å svare om endelig dato for om og da evt. når det kan kjøpes :-(

andrjor

Sitat fra: Pepsipepsi på søndag 27. januar 2019, klokken 10:34
Ja, selger sa vakumløsning var eneste mulighet og at takboks ikke var mulig. Ikke akkurat noe som får meg til å trykke send på
Endelig bestilling.

Ga han/hun noen begrunnelse?

Pepsipepsi

Nei,ingen begrunnelse, annet enn at det var fordi takstativ ikke kom.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA