Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Wath to do?? HELP!!!

Startet av sinhal, fredag 01. februar 2019, klokken 12:20

« forrige - neste »

olavxxx

Har bare en unge selv på 1,5 (fremdeles barnevogn), men går fra 7 seter X med alt utstyr, til 3 Performance.
Klart det blir en mindre bil, særlig i bagasjerom og frunk, men skal gå fint.

hvis du har 2 barnevogner, sliter du nok med model 3, har du derimot 1 barnevogn og 1 eldre unge, skal det nå gå greit. Eventuelt fins det jo kompakte tvillingvogner også.

Men bagasjen på selv model 3 er jo grei, men selvsagt mye mindre enn X.

Jeg velger selv 3P for å få sykt bra rekkevidde, ytelse og rask lading i km/t for en mye lavere pris.
Følte ikke at jeg kunne rettferdiggjøre verditapet på X iht så få KM kjørt (10700 km på 1 år).

Klart at fornuften  skulle tilsi en ribbet 3 LR, men jeg må jo være litt ufornuftig :-)

Gleder meg veldig til 3P, men X er også en fantastisk bil.
På en måte minner de litt om hverandre, kupeen er åpen, du får inn mye utsikt/romfølelse i kupeen.

X var egnetlig alt for stor for oss, vi trengte ikke all plassen og brukte bare hengerfeste en gang for å flytte syklene.
Men skal da ha sykler osv på takgrind på X.

Det kan være det blir en annen elbil også med hengerfeste etter hvert, men vi har uansett en gammel toyota (sad, but true) med hengerfeste også, så den kan til nøds brukes.

Luftventil

Sitat fra: sinhal på lørdag 02. februar 2019, klokken 13:24
Da er valget tatt om en 100D, men nærmeste inventory var i Belgia :(:(:( da tr det jo fort litt tid før jeg får den...

Gratulerer! Vi ventet 5 måneder på vår Model S, den ventetiden var tung. Men fin mulighet til å lese seg ordentlig opp på all teknologien som er i bilen :)
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

sinhal

Sitat fra: Luftventil på søndag 03. februar 2019, klokken 13:34
Sitat fra: sinhal på lørdag 02. februar 2019, klokken 13:24
Da er valget tatt om en 100D, men nærmeste inventory var i Belgia :(:(:( da tr det jo fort litt tid før jeg får den...

Gratulerer! Vi ventet 5 måneder på vår Model S, den ventetiden var tung. Men fin mulighet til å lese seg ordentlig opp på all teknologien som er i bilen :)

Takk. Gleder meg masse :) Manualen er lest opp og ned... så prøver å finne andre ting å lese, men begynner å gå tom

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA