Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt Tesla Servicesenter Østfold

Startet av Norse Machine Service, lørdag 26. januar 2019, klokken 15:07

« forrige - neste »

ganton

Da snakker vi langt fram i tid  ::) Ingen rivesøknader eller byggesøknader å finne hos kommunen (http://opengov.cloudapp.net/cases/sarpsborg/Case/Search?caseTypeId=99998)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

RuneW

#16
Kan det ha vært en bløff? Snakker vi Moss istedenfor Særp? Uff og uff...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ganton

Ser sånn ut
"Service Norway is pleased to announce the opening of a new service site based at Moss."

Det var litt nedtur for min del, har vært noen turer til Moss med i3'en, tar mye tid. Men fint for de som bor i Moss da, og mye bedre enn Oslo eller Drammen.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

MeTesla

#18
I dag står det å lese i Sarbsporg Arbeiderblad, Moss avis, Fredrikstad blad m fl at nytt service senter blir i Rygge sør for Moss. "Tesla bekrefter: Åpner servicesenter i Rygge"

RuneW

Men SA gir seg ikke med "Sarpsborg-nyheten" og skriver i samme artikkel:

"Det har en stund vært kjent at Tesla ville etablere et verksted i Sarpsborg, men nå bekrefter altså den amerikanske bilprodusenten at de også åpner et servicested på Årvoll i Rygge."

Men jeg har svært liten tro på at det blir noe i Sarpsborg. I alle fall ikke i første omgang.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ganton

Vi har signert kontrakter for eiendom til nye sentre i Åsane og Sarpsborg, og jobber for å få dem i drift så fort som mulig.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

RuneW

Sitat fra: ganton på onsdag 27. mars 2019, klokken 12:14
Vi har signert kontrakter for eiendom til nye sentre i Åsane og Sarpsborg, og jobber for å få dem i drift så fort som mulig.

Leste det jeg også! Dette kommer vel rett fra Tesla, så da er det grunn til optimisme igjen  :+1:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Amoss

Sitat fra: ganton på onsdag 27. mars 2019, klokken 12:14
Vi har signert kontrakter for eiendom til nye sentre i Åsane og Sarpsborg, og jobber for å få dem i drift så fort som mulig.

Og i samme uttalelsen ble det bekreftet at de *også* skal åpne SeC i Moss.  Så ikke enten/eller men både/og.
Model S 85D

RuneW

Jepp, at det blir noe i Moss er vi vel alle enige om  ;)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Amoss

Sitat fra: RuneW på onsdag 27. mars 2019, klokken 15:19
Jepp, at det blir noe i Moss er vi vel alle enige om  ;)

Var bare ikke sikker på om "alle" var det, så derfor greit å presisere så det ikke blir noen missforståelser ute å gå...
Model S 85D

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ganton

Med mindre Tesla finner seg et annet lokale tror jeg ikke dette bygget blir realisert ila nærmeste årene. Bygget ligger midt i et av jernbanetrasealternativene som lokalpolitikerne kommer til å krangle om i minst fire år (protestpartier i nytt bystyret). Selvom Bane Nor har avvist bla denne traseen vil det trenerens såpass lenge at man ikke bør holde pusten til dette servicesenteret blir noe av.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

RuneW

Sitat fra: ganton på tirsdag 17. september 2019, klokken 15:12
Med mindre Tesla finner seg et annet lokale tror jeg ikke dette bygget blir realisert ila nærmeste årene. Bygget ligger midt i et av jernbanetrasealternativene som lokalpolitikerne kommer til å krangle om i minst fire år (protestpartier i nytt bystyret). Selvom Bane N
or har avvist bla denne traseen vil det trenerens såpass lenge at man ikke bør holde pusten til dette servicesenteret blir noe av.

Uff, ja, jeg leste samme artikkel i SA. Det er til å grine av...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ganton

Kommunedirektøren går inn for at kommunen tillater bygging av den planlagte servicestasjonen til Tesla på Tunejordet, til tross for at den blir liggende midt i den jernbanetraseen kommunedirektøren og dagens politiske flertall selv ønsker.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

RuneW

 :+1:

Veldig gode nyheter!

Så får vi bare håpe det finnes mennesker med fornuft nok til å skrinlegge S-linje-tanken...  ::)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA